ZESPÓŁ KADR I PŁAC
Kierownik: Joanna Nowak
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, pietro I, pokój 19
tel: 12 616 - 62 - 02
Do zakresu działania Zespołu Kadr i Płac należy:
1) prowadzenie akt osobowych pracowników związanych z prowadzoną polityką kadrową ZBK,
2) wydawanie zaświadczeń dotyczących zatrudnienia, duplikatów świadectw pracy, itp. dla obecnych i byłych pracowników ZBK,
3) realizacja obowiązków w zakresie przeprowadzania naborów na wolne stanowiska urzędnicze i służby przygotowawczej,
4) organizacja staży i praktyk oraz innej aktywizacji zawodowej dla uczniów, studentów, absolwentów oraz nadzór nad ich realizacją,
5) wykonywanie czynności pracodawcy z zakresu emerytur i rent pracowniczych,
6) przygotowywanie dokumentacji związanej z nagrodami jubileuszowymi,
7) archiwizowanie akt pracowniczych oraz prowadzenie ewidencji tych akt,
8) rozliczanie i ewidencja czasu pracy pracowników,
9) nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy i przepisów prawa pracy,
10) nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowego wykorzystania zwolnień lekarskich,
11) sporządzanie sprawozdań w sprawach dotyczących zatrudnienia pracowników,
12) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi pracowników,
13) prowadzenie spraw z zakresu obsługi zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
14) sporządzanie planu zatrudnienia w jednostce,
15) przygotowywanie umów cywilno-prawnych i ich rozliczanie,
16) prowadzenie spraw z zakresu szkoleń pracowników,
17) opracowywanie projektów regulaminów pracy, wynagradzania (we współpracy z Referatem Finansowo-Księgowym), Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz innych uregulowań wewnętrznych wynikających z przepisów prawa pracy i przepisów pokrewnych,
18) sporządzanie dla GUS i PFRON sprawozdań dotyczących polityki kadrowo - płacowej,
19) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy i stwierdzonych chorób zawodowych,
20) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,
21) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
22) udział w sporządzaniu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
23) kontrola terminów badań wstępnych, okresowych oraz dodatkowych, a także ekwiwalentu za odzież roboczą,
24) prowadzenie spraw pracowników dotyczących zwrotu kosztów z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych oraz zakupu biletu miesięcznego.
25) sporządzanie list wynagrodzeń i innych świadczeń oraz organizacja wypłat,
26) sporządzanie dokumentacji płacowej pracowników ZBK,
27) obliczanie zasiłków chorobowych, wychowawczych, opiekuńczych, rodzinnych, pielęgnacyjnych oraz kompletowanie dokumentów z nimi związanych,
28) przygotowywanie rozliczeń pracowników z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
29) prowadzenie analizy wykorzystania osobowego funduszu płac,
30) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw płacowych,
31) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
32) organizowanie szkoleń wstępnych oraz okresowych, instruktażu ogólnego z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla wszystkich pracowników, praktykantów, stażystów,
33) udział w posiedzeniach Komisji ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy ZBK,
34) współpraca ze związkami zawodowymi z zakresu spraw kadrowych,
35) wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu oraz kopii kartotek zarobkowych, w tym dla pracowników zlikwidowanych Przedsiębiorstw Gospodarki Mieszkaniowej „Śródmieście”, „Krowodrza”, „Podgórze”, „Nowa Huta”.