Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Do zadań Referatu Czynszów z zakresu obsługi lokali mieszkalnych i lokali użytkowych należy:
naliczanie opłat za korzystanie z lokali mieszkalnych i użytkowych w zasobie i zarządzie ZBK, ich aktualizacja; księgowanie i rozliczanie wpłat na konta poszczególnych użytkowników lokali,
wprowadzanie do ewidencji lokali mieszkalnych przyznanych dodatków mieszkaniowych,
prowadzenie ewidencji dokumentów VAT dla zarządzanych bezpośrednio przez ZBK lokali użytkowych, a w szczególności wystawianie faktur VAT i faktur korygujących, prowadzenie i kontrola rejestru VAT oraz ich okresowe uzgadnianie,
bieżące informowanie właściwego wydziału Urzędu Miasta Krakowa o najemcach pobierających dodatki mieszkaniowe, posiadających zadłużenie, o którym mowa w ustawie o dodatkach mieszkaniowych,
comiesięczne naliczanie odsetek na kartotekach poszczególnych użytkowników lokali, kojarzenie rozrachunków i wpłat,
sporządzanie sprawozdań w zakresie powierzonego działania, w tym na potrzeby sprawozdawczości budżetowej jednostki,
prowadzenie korespondencji, obsługa stron w zakresie uzgadniania rachunków (wpłat, naliczeń na kartotece) lokali, uzgadnianie sald i rozrachunków,
przygotowanie i przekazanie do Referatu Eksploatacji danych dotyczących wysokości czynszów najmu lokali mieszkalnych, położonych w zarządzanych przez ZBK budynkach nie należących do zasobu publicznego, w terminach i według wzoru określonych w odrębnych przepisach.
Do zadań Referatu Czynszów z zakresu obniżek czynszów należy:
przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o obniżenie czynszu w lokalu mieszkalnym,
odstępowanie od przyznanych obniżek czynszu,
prowadzenie korespondencji w zakresie kompetencji Referatu,
przekazywanie do właściwych komórek organizacyjnych oraz podmiotów realizujących działania na zlecenie ZBK informacji w zakresie przyznanych obniżek czynszu oraz współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi w zakresie działania Referatu,
współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie przeprowadzania wywiadów środowiskowych w odniesieniu do osób ubiegających się lub korzystających z obniżek czynszu w celu potwierdzenia faktycznego stanu majątkowego gospodarstwa domowego najemcy,
prowadzenie ewidencji przyjmowanych i rozpatrywanych wniosków o obniżenie czynszu,
sporządzanie okresowej sprawozdawczości w zakresie przyjmowanych wniosków oraz udzielonych obniżek czynszu.