RFERAT DOKUMENTACJI TECHNICZNYCH I WYKUPU LOKALI - TG
Kierownik: Agnieszka Piwowarczyk - Greniuk
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, piętro I, pok. 121
tel.: 12 61 - 66 - 172
1. Do zadań Referatu Dokumentacji Technicznych i Wykupu Lokali w ramach procesu sprzedaży lokali i garaży Gminy Miejskiej Kraków oraz Skarbu Państwa, objętych wnioskiem najemcy należy przygotowanie i przekazanie kompletnego wniosku do właściwego wydziału Urzędu Miasta Krakowa, w zakresie kompetencji którego znajduje się sprzedaż lokali i garaży.
2. Do działań podejmowanych przez Referat Dokumentacji Technicznych i Wykupu Lokali, w zakresie zadania wymienionego w ust. 1 należy:
- przyjęcie i zewidencjonowanie wniosku o sprzedaż lokalu lub garażu w odpowiednich systemach elektronicznych,
- wystąpienie do właściwych komórek organizacyjnych ZBK o informacje niezbędne do realizacji wniosku, w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa miejscowego,
- nawiązanie kontaktu z wnioskodawcą celem uzupełnienia wniosku lub udzielenie informacji w zakresie jego realizacji,
- zlecenie oraz odbiór wykonanych inwentaryzacji architektoniczno-budowlanych lokali i garaży lub wykorzystanie fragmentu inwentaryzacji budynku, przedstawiającej wnioskowany lokal lub garaż,
- w przypadku lokali stanowiących własność Skarbu Państwa pozyskanie środków finansowych niezbędnych do zlecenia inwentaryzacji architektoniczno-budowlanych lokali lub garaży,
- uzyskiwanie zaświadczeń o samodzielności lokali i garaży,
- przygotowywanie propozycji załatwiania spraw związanych z występowaniem różnic pomiędzy powierzchnią umowną lokali a powierzchnią ustaloną w drodze ich inwentaryzacji, w zakresie związanym z wykonaniem tej dokumentacji,
- udzielanie zainteresowanym informacji o obowiązującym stanie prawnym w zakresie sprzedaży lokali i garaży,
- udzielanie wnioskodawcy lub osobie przez niego upełnomocnionej, informacji o stanie realizacji wniosku,
- przekazanie kompletnego wniosku do właściwego wydziału Urzędu Miasta Krakowa, celem kontynuowania procedury sprzedaży,
- prowadzenie i bieżące aktualizowanie w odpowiednim systemie elektronicznym ewidencji wniosków o sprzedaż lokali i garaży.
3. Do zadań Referatu Dokumentacji Technicznych i Wykupu Lokali w ramach procesu sprzedaży lokali i garaży oraz w wykonaniu obowiązków wynikających z przepisów ustawy o własności lokali, należy wykonywanie dokumentacji technicznych w budynkach gminnych oraz wspólnot mieszkaniowych m. in. poprzez:
- przygotowywanie i przekazywanie do Referatu Zamówień Publicznych i Umów wniosków o wszczęcie postępowań na zamówienia publiczne dotyczące realizacji zadań Referatu wraz z kompletem materiałów niezbędnych do sporządzenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w terminie umożliwiającym prawidłowe przeprowadzenie postępowania,
- udział pracowników w komisjach przetargowych dotyczących przetargów przygotowywanych przez Referat. Przygotowywanie dokumentów do przetargów.
4. Do działań podejmowanych przez Referat Dokumentacji Technicznych i Wykupu Lokali, w zakresie zadania wymienionego w ust. 3 należy:
- zlecanie, weryfikacja wstępna i odbiór wykonanych dokumentacji technicznych budynków,
- uzyskanie od właściwych komórek organizacyjnych ZBK szczegółowych informacji w zakresie weryfikacji dokumentacji pod kątem jej zgodności ze stanem faktycznym i prawnym, w ramach kompetencji tych komórek,
- występowanie do wspólnot mieszkaniowych w sprawie weryfikacji dokumentacji pod kątem jej zgodności ze stanem faktycznym i prawnym, w ramach sprawowanego zarządu nieruchomością,
- analiza wykonanych dokumentacji, w szczególności w oparciu o uwagi zgłoszone przez podmioty, o których mowa w pkt 2 i 3,
- przekazywanie dokumentacji technicznych budynków do ewentualnych korekt,
- przekazywanie wykonanych i zweryfikowanych dokumentacji technicznych budynków wspólnotom mieszkaniowym, właściwym wydziałom Urzędu Miasta Krakowa, w szczególności wydziałowi prowadzącemu sprzedaż lokali i budynków oraz właściwym komórkom organizacyjnym ZBK.
5. Do zadań Referatu Dokumentacji Technicznych i Wykupu Lokali w ramach sprawowania prawidłowego zarządu zasobem nieruchomości, określonego statutem jednostki, należy wykonywanie pomiarów i inwentaryzacji architektoniczno-budowlanych lokali i garaży oraz zlecanie dokumentacji technicznych budynków, na uzasadniony wniosek właściwych komórek organizacyjnych ZBK.
6. W czynnościach pomiarowych i inwentaryzacyjnych, o których mowa w ust. 5 uczestniczą pracownicy komórek organizacyjnych ZBK wnioskujących o ich wykonanie.
Metka:
Osoba odpowiedzialna:
KATARZYNA ZAPAŁ - DYREKTOR
Osoba publikująca:
MAGDALENA WIKIERA
Data wytworzenia:
2012-06-12
Data publikacji:
2012-06-12
Data aktualizacji:
2015-05-21