Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, piętro I, pok. 134 tel.: 12 61 - 66 - 145
Do zakresu działania Referatu Organizacji i Kadr należy:
z zakresu organizacji i zarządzania:
sporządzanie planu zasadniczych przedsięwzięć organizacyjnych, nadzór i koordynowanie jego realizacji,
opracowanie dokumentów związanych z organizacją jednostki i ich bieżąca aktualizacja,
nadzór nad przygotowywaniem aktów wewnętrznych przez kierowników właściwych komórek organizacyjnych ZBK,
kompletowanie i przechowywanie dokumentów regulujących powstanie i działalność ZBK oraz aktów wewnętrznych,
koordynowanie działań niezbędnych dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania jednostki,
koordynowanie działań w zakresie udostępnienia informacji publicznej,
nadzór nad aktualizacją serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa z zakresu działania jednostki oraz aktualizacją strony internetowej ZBK,
koordynowanie współpracy jednostki z Referatem Biuro Prasowe w Urzędzie Miasta Krakowa,
koordynowanie zadań związanych z projektami unijnymi realizowanymi w ZBK,
prowadzenie rejestru skarg, petycji, interpelacji i korespondencji od Przewodniczącego Rady Miasta Krakowa, nadzór nad terminowością udzielania odpowiedzi oraz współpraca w tym zakresie z Biurem Kontroli Wewnętrznej Urzędu Miasta Krakowa i Wydziałem Organizacji i Nadzoru Urzędu Miasta Krakowa,
prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych oraz nadzór nad terminowością realizacji zaleceń,
prowadzenie wykazu funkcjonujących w ZBK rejestrów i ewidencji na podstawie bieżących zgłoszeń w tym zakresie dokonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne,
prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem ppoż., obroną cywilną, bezpieczeństwem i higieną pracy,
z zakresu prac administracyjnych:
obsługa sekretarska jednostki,
przyjmowanie i obsługa mieszkańców na stanowiskach informacyjno -podawczych,
obsługa stanowisk kancelaryjnych w zakresie dystrybucji korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej,
obsługa Elektronicznej Skrzynki Podawczej ZBK,
bieżące zaopatrywanie pracowników w materiały biurowe i wyposażenie,
zapewnienie utrzymania pomieszczeń jednostki w należytym stanie sanitarnym i porządkowym,
zapewnienie prawidłowego funkcjonowania niezbędnych urządzeń technicznych będących na wyposażeniu ZBK,
zaspokojenie potrzeb transportowych i materiałowych jednostki,
prowadzenie magazynu podręcznego,
prowadzenie dokumentacji gospodarki materiałowej i transportowej,
prowadzenie księgi inwentarzowej jednostki,
z zakresu prowadzenia archiwum:
przejmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od komórek organizacyjnych ZBK,
prowadzenie archiwum obejmującego dokumentację otrzymaną po zlikwidowanych Przedsiębiorstwach Gospodarki Mieszkaniowej: „Krowodrza", „Podgórze", „Śródmieście", „Nowa Huta",
opracowywanie przejętej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji oraz przechowywanie i zabezpieczenie,
udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej,
przekazywanie wybranych materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,
inicjowanie brakowania dokumentów kat. B, której okres przechowywania minął,
z zakresu zagadnień informatycznych:
planowanie potrzeb w zakresie sprzętu i oprogramowania,
realizacja zadań administratora sieci oraz bezpieczeństwa baz danych, obsługa użytkowników i sprzętu oraz ciągły nadzór nad prawidłowym działaniem sprzętu i oprogramowania komputerowego w ZBK oraz archiwizowanie danych z systemów informatycznych zgodnie z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi,
instalacja programów, testowanie ich i prowadzenie szkoleń w zakresie obsługi projektów,
wykonywanie niezbędnych prac związanych z optymalnym wykorzystaniem istniejącego oprogramowania oraz informacji zawartych w zbiorach dla celów analitycznych i bieżącego zarządzania,
współpraca z obsługą serwisową,
opracowanie i realizacja polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz opracowanie i wdrażanie procedur bezpieczeństwa,
prowadzenie okresowych kontroli sprzętu komputerowego i sposobu korzystania z zainstalowanego oprogramowania,
prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania,
zapewnienie bezpieczeństwa sieci teleinformatycznej,
nadzór nad zgodnym z prawem przetwarzaniem przez komórki organizacyjne ZBK baz danych osobowych i innych danych, informacji wymagających ochrony,
nadzór nad obsługą systemów informatycznych wykorzystywanych w ZBK, w tym Zintegrowanego Systemu Zarządzania Nieruchomościami GRANIT.
z zakresu spraw osobowych:
prowadzenie akt osobowych pracowników związanych z prowadzoną polityką kadrową ZBK,
wydawanie zaświadczeń dotyczących zatrudnienia, duplikatów świadectw pracy, itp. dla obecnych i byłych pracowników ZBK,
wykonywanie czynności pracodawcy z zakresu emerytur i rent pracowniczych,
archiwizowanie akt pracowniczych oraz prowadzenie ewidencji tych akt,
rozliczanie i ewidencja czasu pracy pracowników,
nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy i przepisów prawa pracy,
nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowego wykorzystania zwolnień lekarskich,
sporządzanie sprawozdań w sprawach dotyczących zatrudnienia pracowników,
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi pracowników,
prowadzenie spraw z zakresu obsługi zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
sporządzanie planu zatrudnienia w jednostce,
przygotowywanie umów cywilno-prawnych,
prowadzenie spraw z zakresu szkoleń pracowników,
opracowywanie projektów regulaminów pracy, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz innych uregulowań wewnętrznych wynikających z przepisów prawa pracy i przepisów pokrewnych,
opracowywanie we współpracy z Referatem Finansowo - Księgowym regulaminu wynagrodzenia pracowników jednostki.