Do 10 września br. można zgłaszać kandydatów do tytułu Honorowego Ambasadora Kongresów Polskich. Rejestracja kandydata jest możliwa poprzez wypełnienie ankiety on-line dostępnej na stronie: www.poland-convention.pl/pl/serwis/news/nominuj-ambasadora-kongresow-polskich-2012.
Program Ambasadorów Kongresów Polskich (prowadzony przez Stowarzyszenie Konferencji i Kongresów w Polsce oraz Polską Organizację Turystyczną) realizowany jest przez miasto Kraków od 2004 roku. To wspólna inicjatywa przedstawicieli środowiska naukowego i turystyki biznesowej.
Program służy pozyskiwaniu do Polski międzynarodowych przedsięwzięć o charakterze kongresowym, wyróżnieniu wszystkich inicjatorów, dzięki którym zrealizowano w Polsce imprezy międzynarodowe o szczególnym znaczeniu oraz zachęceniu przedstawicieli różnych grup zawodowych do współpracy.
Honorowi Ambasadorowie Kongresów Polskich z Krakowa to osoby, które w swych międzynarodowych środowiskach promują i upowszechniają wiedzę o atutach naszego miasta, przyczyniając się do decyzji o wyborze Krakowa na miejsce międzynarodowych wydarzeń. W większości są to pracownicy naukowi z uczelni wyższych.
W ubiegłym roku Kapituła Programu przyznała tytuł Honorowego Ambasadora Kongresów Polskich pięciu profesorom krakowskich uczelni w dziedzinie promowania Polski jako miejsca międzynarodowych konferencji i kongresów.
Ambasadorowie kongresów otrzymują pomoc od Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Krakowa (Krakow Convention Bureau) w postaci materiałów i doradztwa, przygotowywania wniosków aplikacyjnych, a także wsparcia działań promocyjnych za granicą. (KF)
Już po raz 105. odbędzie się Posiedzenie Europejskiej Federacji Związków Biur Podróży (ECTAA). Spotkanie, w którym weźmie udział ponad 60 osób z 27 krajów, reprezentujących narodowe stowarzyszenia touroperatorów i biur podróży, rozpoczyna się dziś (31 maja, środa) i potrwa do piątku (1 czerwca).
Organizatorem wydarzenia w Krakowie jest Polska Izba Turystyki. Współorganizatorami spotkania są: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego oraz Urząd Miasta Krakowa (Krakow Convention Bureau).
Z przedstawicielami europejskiego sektora turystycznego spotka się m.in. Wiceprezydent Miasta Krakowa Magdalena Sroka, Prezes PIT Paweł Niewiadomski, a także Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska.
Otwarcia 105 Posiedzenia ECTAA, które odbywa się w Hilton Garden Inn Krakow, dokona urzędujący Prezydent ECTAA Irena Georgiewa. Program Posiedzenia obejmuje: Walne Zgromadzenie, na którym wybrany zostanie nowy Zarząd ECTAA na lata 2012-2014, posiedzenie Zarządu, na którym powołane zostanie nowe Prezydium ECTAA na lata 2012-2014 oraz dwudniową Konferencję Biznesową.
Gośćmi specjalnymi konferencji są przedstawiciele Komisji Europejskiej: Costas Andropoulos - Dyrektor ds. Współpracy i Wzajemnych Kontaktów, CSR i Wspierania Branży Turystycznej, który omówi inicjatywy Komisji Europejskiej realizowane w ramach Programu „Europa - najpopularniejszy kierunek turystyczny na świecie – nowe ramy polityczne dla europejskiego sektora turystycznego” oraz Veronica Manfredi – Dyrektor ds. Prawa Konsumentów i Marketingu, która poruszy zagadnienia zmian w dyrektywie dot. podróży zorganizowanych.
Uczestnicy konferencji zapoznają się również z nowym projektem unijnym, który realizować będzie ECTAA - TOURISMlink, polegającym na stworzeniu modelu płynnego środowiska cyfrowego na rzecz turystyki w Europie, umożliwiającego integrację mniejszych przedsiębiorstw w globalnej sieci biznesowej. Tematem spotkań będzie również nowelizacja dyrektywy 90/314 o imprezach turystycznych, omówienie postępu prac Grupy Roboczej powołanej przez Światową Organizację Turystyki UNWTO w celu opracowania Międzynarodowej Konwencji w sprawie ochrony turystów/konsumentów i organizatorów turystyki w sytuacji działania siły wyższej, sprawy IATA oraz inne zagadnienia dotyczące europejskiego sektora turystycznego, którymi zajmują się działające w ECTAA Komisje: Komisja ds. Lotniczych, Komisja Fiskalna, Komisja Prawna oraz Komisja ds. Destynacji i Zrównoważonego Rozwoju.
W trakcie trwania 105 Posiedzenia ECTAA zaplanowano również zwiedzanie zabytków Krakowa. Warto dodać, że to pierwsze posiedzenie Stowarzyszenia odbywające się w naszym kraju. Polska Izba Turystyki jest członkiem ECTAA od 1999 roku. Nasi przedstawiciele pełnią odpowiedzialne funkcje w wielu komisjach tej organizacji, a obecny prezes PIT Paweł Niewiadomski w kończącej się kadencji był jej wiceprezydentem.
W folderze znajduje się 39 najbardziej atrakcyjnych i oryginalnych ofert, wyróżnionych w konkursie „na najciekawsze oferty integracyjno - motywacyjne w Krakowie i Małopolsce", który w 2011 roku był organizowany przez Krakow Convention Bureau.
W konkursie wzięło udział 11 firm a oferty zakwalifikowano do 6 różnych kategorii:
1. Historia, Kultura, Rozrywka, Inne
2. Imprezy ekologiczne
3. Krajobraz, Przyroda, Gry
4. Narodowe tradycje, Zwyczaje, Kuchnia
5. Nietypowe zwiedzanie Krakowa i Małopolski
6. Zimowa oferta
Partnerami strategicznymi konkursu byli: MPI Poland Club i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Konkurs zorganizowany został przy współpracy z: Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, Małopolską Organizacją Turystyczną, Krakowską Izbą Turystyki, Małopolską Izbą Hotelarską „GREMIUM", Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie oraz Fundacją Aeris Futuro.
Katalog „Imprezy integracyjno - motywacyjne w Krakowie i Małopolsce" został wydany w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej) i będzie promowany wśród potencjalnych klientów takich imprez na targach turystyki biznesowej (min. we Frankfurcie, Barcelonie, Brukseli) i prezentacjach zagranicznych.
Imprezy integracyjno - motywacyjne w Krakowie i Małopolsce (PDF)
W dniu 29 marca 2012 w godzinach 10.30 - 14.00 w Oddziale Muzeum Narodowego – Pałac Biskupa Ciołka przy ul. Kanoniczej 17 odbyła się konferencja pt. „Muzea, teatry, obiekty historyczne jako miejsca spotkań biznesowych – wyzwania i korzyści”.
Organizatorami konferencji byli Gmina Miejska Kraków – Urząd Miasta Krakowa - Krakow Convention Bureau Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta oraz Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Do udziału w spotkaniu zostali zapraszeni przedstawiciele muzeów, teatrów, galerii, innych obiektów zabytkowych oraz firm zajmujących się organizacją konferencji i wydarzeń biznesowych w w/w obiektach.
Czytaj więcej:
W dniach 28-29.03.2012 w Carrousel du Louvre w Paryżu odbyły się międzynarodowe targi turystyki biznesowej Meedex 2012, w których uczestniczyło Krakow Convention Bureau razem z firmą Targi w Krakowie Sp. z o.o.
Targi organizowane były przez Meeting Destination Experts i miały charakter workshopu. W sumie Meedex 2012 odwiedziło 1 344 profesjonalistów branży spotkań i zorganizowano 12 139 spotkań.
Oznacza to 20% wzrost zainteresowania imprezą w porównaniu z 2011 r.
W dniach 16-19 lutego (czwartek-niedziela) Kraków promował się podczas prestiżowych targów turystycznych BIT w Mediolanie, które każdego roku odwiedza ponad 150 tys. osób.
Podczas tegorocznej edycji targów Polska prezentowała się przede wszystkim jako gospodarz EURO 2012, a Kraków m.in. jako miejsce pobytowe reprezentacji trzech krajów, w tym Włochów.
Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych - projekt przygotowany przez Miasto Kraków reprezentowane przez Krakow Convention Bureau Wydziału Informacji Turystyki i Promocji Miasta - lidera projektu, Krakowskie Biuro Festiwalowe i Województwo Małopolskie - otrzymał dofinansowanie w wysokości 814 050 zł w ramach Funduszu Partnerskiego - Promocja Małopolski na arenie międzynarodowej. Co ważne, projekt otrzymał najwyższą ocenę merytoryczną i strategiczną. Wartość całego projektu wynosi 1 146 800 zł.
To nie jedyna dobra wiadomość. Drugi wspólny projekt Krakowskiego Biura Festiwalowego i Krakow Convention Bureau, który ze strony Polskiej wspierają także: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego i UMK oraz Szwajcarski Uniwersytet - Instytut Turystyki szkoły HE, otrzymał dotację w wysokości 712 623 zł na realizację projektu w ramach Funduszu Partnerskiego Szwajcarskiego Grantu Blokowego. Ten projekt również otrzymał najwyższą ocenę merytoryczną. Wartość całego projektu to 791 804 zł, a wysokość dotacji stanowi 90% wartości całego projektu.
Celem projektu Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych jest tworzenie oraz promowanie za granicą kompleksowej oferty Małopolski jako atrakcyjnej destynacji turystyki biznesowej. W latach 2012-2013 zaplanowano realizację kampanii promocyjnej Krakowa i Małopolski przybliżającej potencjał regionu na polu turystyki biznesowej. Kampania zostanie zaprezentowana na najważniejszych wydarzeniach branżowych w Barcelonie, Frankfurcie, Paryżu, Londynie, Brukseli oraz na rynkach skandynawskich oraz podczas specjalnie zorganizowanych prezentacji typu road show. Działania te wesprze kampania prasowa i internetowa w zagranicznych mediach branżowych.
W warszawskim Centrum Expo XXI, w dniach 27 - 29 stycznia 2012 r. odbyła się 2. edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw. Wzięli w niej udział także przedstawiciele ICE Kraków oraz Krakow Convention Bureau, którzy zaprezentowali powstające w Krakowie Centrum Kongresowe.
ITM Warsaw wraz z towarzyszącym ITM Business Tourism to szansa dotarcia do trzech grup docelowych: buyersów (osób odpowiedzialnych za zakup usług turystyki biznesowej) z Polski i zagranicy, gości biznesowych - potencjalnych partnerów w biznesie oraz do najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej: konsumentów z aglomeracji warszawskiej uznawanej za najbogatszy obszar w Polsce.
- ICE Kraków nie może zabraknąć na tak prestiżowej i międzynarodowej imprezie - mówiła Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, które jest operatorem ICE Kraków. - Od dwóch lat prowadzimy zakrojone na szeroką skalę działania informacyjne o Centrum, prezentujemy je na najważniejszych targach na świecie. Turystyka biznesowa to wymagająca branża - zanim budynek rozpocznie działalność musi być już dobrze rozpoznawalny w środowisku. Musimy trzymać rękę na pulsie i obecność na targach bardzo nam to ułatwia.
Przypominamy, że Centrum Kongresowe ICE Kraków powstaje przy Rondzie Grunwaldzkim w Krakowie. Powierzchnia użytkowa obiektu zaprojektowanego przez międzynarodowy zespół architektów wyniesie ponad 37 tys. m kw. (szczegółowe informacje o obiekcie: http://icekrakow.pl/).
Centrum jest intensywnie promowane m.in. na wiodących targach turystyki biznesowej w Europie m.in. w Londynie, Brukseli, Frankfurcie i Barcelonie. Już teraz trwają zaawansowane rozmowy z czterema kontrahentami zainteresowanymi organizacją spotkań w roku 2015 (trzy spotkania powyżej tysiąca osób każde i jedno na ok. 700 osób) oraz jednym - zainteresowanym organizacją kongresu w 2017 r., właśnie w ICE Kraków.