Rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów stałej zmiany organizacji ruchu na drogach wewnętrznych
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu
do korespondencji, adresu e-mail, numeru telefonu oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, numeru dokumentu tożsamości, adresu zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu, a także projektanta w zakresie: imienia, nazwiska, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrywania i zatwierdzania projektów stałej organizacji ruchu
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia i zatwierdzania projektów stałej organizacji ruchu. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm. wynikających z zarządzenia Nr 102/2020 Dyrektora ZDMK z dnia 5sierpnia 2020 r.)
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w związku art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.
Nie dotyczy.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, Dział Utrzymania Oznakowania i Urządzeń BRD (w zakresie dróg wewnętrznych, pozostających w zarządzie ZDMK).
Nie dotyczy.
1. Wniosek o zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu (załącznik nr 1 do niniejszej procedury, wnioskodawcą może być jeden z podmiotów wymienionych w punkcie 1 sekcji Informacje dodatkowe dla klienta).
Załączniki do wniosku nr 1:
1) dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu, który winien zawierać:
a) plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
b) plan sytuacyjny w skali 1:500 wykonany na podkładzie pokazującym wyłącznie ukształtowanie terenu, krawędzie jezdni, chodniki, pobocza, drogi rowerowe i torowiska tramwajowe, obrysy budynków oraz zieleń, latarnie i słupy trakcyjne (bez naniesionych sieci uzbrojenia podziemnego i innych zbędnych dla organizacji ruchu instalacji) zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, inwentaryzacja powinna być zgodna ze stanem aktualnym na dzień złożenia projektu oraz powinna uwzględniać elementy SIM (System Informacji Miejskiej),
- parametry geometrii drogi,
c) program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
d) zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści,
e) opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze,
f) przewidywany termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu,
g) imię, nazwisko i podpis projektanta.
2) Audyt rowerowy – opinia Zespołu Zadaniowego ds. audytów rowerowych w Mieście Krakowie – w przypadku projektów ścieżek rowerowych lub innych projektów zawierających elementy wpływające na układ komunikacji rowerowej w Krakowie.
3) Pełnomocnictwo zarządu drogi, organu zarządzającego ruchem lub inwestora/jednostki, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
2. Formularz zawiadomienia o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu na drodze wewnętrznej (załącznik nr 2 do niniejszej procedury).
3. Oświadczenie projektanta/sprawdzającego o sporządzeniu projektu stałej organizacji ruchu uwzględniającego geometrię budowanej lub przebudowywanej drogi /budowanego lub przebudowanego zjazdu zgodną z uzyskanym uzgodnieniem/decyzją na lokalizację (załącznik nr 3 do niniejszej procedury) – jeżeli dotyczy.
4. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1) dołączenia do projektu organizacji ruchu:
a) profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b) danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej,
c) uszczegółowionych fragmentów projektu w skali 1:100 lub 1:50.
2) złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, kasie Zarządu Dróg Miasta Krakowa (kasa ZDMK czynna jest w godzinach od 9.00 do 14.30), kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa - 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
1. Pisemne zatwierdzenie organizacji ruchu w całości lub w części: bez zmian albo po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu.
2. Odesłanie projektu w celu wprowadzenia poprawek.
3. Odrzucenie projektu organizacji ruchu.
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 60 dni.
Do powyższych terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy wnioskodawcy (klienta) albo z przyczyn niezależnych od organu.
W zależności od potrzeb – pisemne wewnętrzne opinie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie na akt z zakresu administracji publicznej na podstawie art. 3 § 2 pkt 4 p. p. s. a.
1. Art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym w związku z art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
3. Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
6. § 3 ust. 2 pkt 1 Statutu Zarządu Dróg Miasta Krakowa będącego załącznikiem do uchwały Nr CVIII/2809/18 Rady Miasta Krakowa w sprawie reorganizacji jednostki budżetowej Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, zmiany jej nazwy i nadania statutu oraz upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl.
1. Wnioskodawcą może być:
1) zarząd drogi,
2) organ zarządzający ruchem,
3) podmiot zarządzający drogą wewnętrzną.
4) inwestor lub jednostka o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
5) osoba/podmiot realizujący zamówienie ww. jednostek.
2. W uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić wykonanie planu sytuacyjnego w skali 1:1000 lub 1:2000 lub szkic bez skali.
3. Procedura dotyczy dróg wewnętrznych położonych na terenach stanowiących własność i pozostających we władaniu Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa oraz działek położonych na terenach stanowiących własność i pozostających we władaniu Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa oznaczonymi symbolem „dr” w operacie ewidencji gruntów.