Wydawanie dowodów osobistych
Wydział Spraw Administracyjnych;
12 616 93 28, 12 616 92 88, 12 616 91 41, 12 616 91 23
12 616 57 01, 12 616 57 02, 12 616 57 03, 12 616 57 17
12 616 87 20, 12 616 87 34, 12 616 87 30, 12 616 87 31
Dokumenty od wnioskodawcy (klienta) – wersja papierowa
- w ciemnych okularach przez osoby z wadami wzroku, potwierdzone orzeczeniem o niepełnosprawności
- z nakryciem głowy zgodnie z wymogami wyznawanej religii, potwierdzone zaświadczeniem ze wspólnoty wyznaniowej.
- uzasadnionych przypadkach organ gminy może wydać dowód osobisty na wniosek, do którego została dołączona fotografia przedstawiająca osobę z zamkniętymi oczami, innym niż naturalny wyrazem twarzy lub z otwartymi ustami.
Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. !!!
Dokumenty od wnioskodawcy (klienta) – wersja elektroniczna
Nie podlega opłacie
1. Wnioskodawca otrzymuje potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego zawierające przewidywaną datę odbioru dowodu osobistego, odpowiednio, w postaci papierowej albo elektronicznej.
2. Wydanie dowodu osobistego w formie karty identyfikacyjnej.
Wydanie dowodu osobistego następuje nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony, o czym należy zawiadomić wnioskodawcę
W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego lub decyzji o stwierdzeniu nieważności dowodu osobistego przysługuje odwołanie do Wojewody Małopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
a) co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności dowodu osobistego;
b) niezwłocznie – w przypadku: