Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych przez
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą przy ul. Józefińskiej 14, 30-529 Kraków, zwany dalej MOPS, jako administrator Pani/Pana danych osobowych na podst. art. 13 rozporządzenia nr 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO informuje, że:
1. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu przekazania Pani/Pana pisma do innego organu zgodnie z właściwością, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z art. 65 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
2. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 2 lat od dnia przekazania pisma do właściwego organu, licząc od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym MOPS przekazał pismo.
3. Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 2, Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom świadczącym profesjonalne usługi niszczenia dokumentacji archiwalnej.
4. W zakresie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
5. Ma Pani/Pan prawo do żądania od MOPS:
1) dostępu do swoich danych osobowych (na zasadach określonych w art. 15 RODO);
2) sprostowania Pani/Pana danych osobowych (na zasadach określonych w art. 16 RODO).
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
Inspektor Ochrony Danych, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub iod@mops.krakow.pl.
Nie dotyczy
Dział Wsparcia Osób Niepełnosprawnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków, tel. 12 616-54-05 e-mail: dr@mops.krakow.pl.
1) Wniosek o dofinansowanie (formularz wniosku stanowi załącznik do procedury).
2) Kopie dokumentów:
a) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydruku z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
b) statutu wnioskodawcy,
c) potwierdzających prowadzenie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych lub działalności związanej z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku,
3) Oferta cenowa na zakup wnioskowanego sprzętu wystawiona przez dostawcę sprzętu rehabilitacyjnego na wnioskodawcę.
4) Dokumenty potwierdzające posiadanie rachunku bankowego wraz z informacją o ewentualnych obciążeniach.
5) Szczegółowy wykaz sprzętu rehabilitacyjnego na formularzu stanowiącym załącznik do wniosku o dofinansowanie.
6) W przypadku, gdy podmiot prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2021 r. poz. 162) lub jest pracodawcą prowadzącym zakład pracy chronionej:
a) zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie,
b) informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis.
7) W przypadku, gdy podmiot ubiegający się o dofinansowanie posiada status zakładu pracy chronionej:
a) potwierdzona kopia decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej,
b) pisemna informacja o wysokości i sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres 3 miesięcy przed datą złożenia wniosku.
Kserokopie dokumentów przedkładane do wniosku winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione. Na żądanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej wnioskodawca zobowiązany jest przedłożyć oryginały w/w dokumentów.
W związku z faktem, iż dofinansowanie następuje po zatwierdzeniu planu podziału środków finansowych na dany rok budżetowy Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej może wystąpić z wnioskiem o uaktualnienie dokumentów.
Dokument wymieniony w pkt 2 lit. a) nie będzie wymagany w przypadku gdy wynikające z nich fakty lub stan prawny są znane organowi z urzędu lub są możliwe do ustalenia w oparciu o: bazę danych Ośrodka lub rejestry publiczne, do których Ośrodek ma dostęp elektroniczny, wymianę informacji z innym podmiotem publicznym lub dokumenty urzędowe przedstawione uprzednio przez wnioskodawcę.
Postępowanie nie podlega opłatom.
1) umowa cywilnoprawna, w przypadku przyznania dofinansowania;
2) decyzja administracyjna o odmowie przyznania dofinansowania z przyczyn formalnych;
3) informacja o braku możliwości dofinansowania z powodu wyczerpania środków.
Zgodnie z terminami obowiązującymi w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, nie wcześniej jednak niż po otrzymaniu z PFRON informacji o wysokości środków oraz po podjęciu przez Radę Miasta Krakowa uchwały w sprawie określenia rodzajów zadań i wysokości środków PFRON przypadających według algorytmu w danym roku kalendarzowym na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w Gminie Miejskiej Kraków.
Oświadczenie wnioskodawcy, że nie ma zaległości wobec PFRON oraz nie był w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku stroną umowy o dofinansowanie ze środków PFRON rozwiązanej z przyczyn leżących po stronie wnioskodawcy.
Od decyzji administracyjnej wydanej przez Prezydenta Miasta Krakowa przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie (30-529), ul. Józefińska 14, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie nie podlega opłatom. Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu, który wydał decyzję.
1) Art. 35a ust. 1 pkt 7 lit. c ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 573 z późn. zm.).
2) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. z 2015 r. poz. 926).
3) Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2021 poz. 735 z późn. zm.).
1) Wniosek o dofinansowanie ze środków PFRON składa się w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego realizację zadań.
2) Warunkiem przyznania dofinansowania jest posiadanie przez wnioskodawcę udziału własnego w kwocie nie niższej niż 20% kosztów realizowanego przedsięwzięcia.
3) Dofinansowanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków PFRON.
4) Dofinansowanie przyznawane jest w oparciu o plan podziału środków finansowych PFRON przyznawanych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej w Gminie Miejskiej Kraków oraz zgodnie z zasadami rozpatrywania wniosków ustalonymi na dany rok budżetowy.
5) Jeżeli wnioskodawca jest zakładem pracy chronionej lub podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. 2021 poz. 162) i w ciągu bieżącego roku kalendarzowego oraz dwóch poprzedzających go lat kalendarzowych nie otrzymał pomocy de minimis, dołącza do wniosku stosowne oświadczenie potwierdzające brak uzyskania takiej pomocy.
6) Maksymalną kwotę pomocy de minimis, jaką jedno państwo członkowskie może udzielić jednemu przedsiębiorstwu na przestrzeni 3 lat określa rozporządzenie Komisji Europejskiej 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. (Dz. Urz. UE, L 352/1 z 24.12.2013 r.).