Członkowie największej na świecie organizacji zrzeszającej przedstawicieli branży spotkań - stowarzyszenia Meeting Professional International (MPI) spotkali się w Krakowie na konferencji European Chapter Leaders Forum. Konferencja rozpoczęła się w piątek 9 października 2009 i trwała do 11 października 2009. Wzięli w niej udział szefowie oddziałów MPI z 60 miast świata.
MPI to największa na świecie organizacja branżowa skupiająca osoby i instytucje związane z przemysłem spotkań: planistów, dostawców usług związanych ze spotkaniami, klientów korporacyjnych i przedstawicieli środowisk naukowych. Została założona w 1972 roku w Stanach Zjednoczonych. Dziś zrzesza ponad 25 tys. profesjonalistów na co dzień związanych z obsługą wydarzeń biznesowych. Oddział stowarzyszenia w Polsce - MPI POLAND CLUB działa oficjalnie od 2 kwietnia 2009 roku (dodatkowe informacje na temat jego działalności dostępne są na stronie internetowej www.mpiweb.pl).
Konferencja organizowana w Krakowie w dniach 9-11 października 2009 poświęcona była nowej formule współpracy krajowych oddziałów stowarzyszenia Meeting Professionals International. Celem nowej formuły ma być polepszenie przepływu informacji i budowa nowoczesnego modelu komunikowania się pośród członków zarówno w obrębie oddziału jak i na arenie międzynarodowej. Tego typu spotkanie odbyło się w Polsce po raz pierwszy. O jego organizację zabiegał MPI POLAND CLUB oraz Biuro Kongresów działające w strukturach Biura Marketingu Turystycznego Miasta Krakowa. Warto dodać, że Kraków pokonał 55 innych europejskich miast starających się o organizację tego spotkania. Kraków starał się o organizację konferencji z wielu powodów. Najważniejszym z nich był fakt, że władzom miasta zależy na promocji turystyki biznesowej, rozwijającej się coraz intensywniej od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej.
Nie bez znaczenia jest także to, że turystyka biznesowa jest bardzo dochodowa i może mieć ogromny wpływ na rozwój gospodarczy miasta i regionu.