Wszelkie informacje o rzeczach znalezionych można uzyskać:
mailowo: brz@um.krakow.pl,
telefonicznie: 12 616 5711 i 12 616 5682
przez ePuap: skrytka podawcza Urzędu Miasta Krakowa /UMKr/SkrytkaESP -za pośrednictwem formularza zapytania o rzecz znalezioną lub formularza pisma ogólnego kierowanego do URZĄD MIASTA KRAKOWA (30-552 KRAKÓW-PODGÓRZE).
Na podstawie wyżej cytowanych przepisów w biurze są przechowywane rzeczy znalezione na terenie Miasta Krakowa przez okres dwóch lat od ich znalezienia lub roku od wezwania osoby uprawnionej po odbiór.
Biuro ma swoją siedzibę w Urzędzie Miasta Krakowa przy ul. Wielickiej 28a, pokój nr 114 (pierwsze piętro) i jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 - 15.00.
Odbiór rzeczy znajdujących się w depozycie możliwy jest po wcześniejszym kontakcie telefonicznym 12616 5711 i 12 616 5682 lub mailowym - brz@um.krakow.pl
Przed odbiorem rzeczy, przyjętej do depozytu po 24 stycznia 2020 r. - zgodnie z zarządzeniem Nr 190/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24.01.2020r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Biura Rzeczy Znalezionych Urzędu Miasta Krakowa wymagane jest wniesienie opłaty za przechowywanie rzeczy w kasie lub na rachunek Urzędu Miasta Krakowa, Pl. Wszystkich Świętych 3/4, 31-004 Kraków, numer konta: 78 1020 2892 0000 5302 0590 0966, Bank: PKO BP. Pobierana jest jedna opłata, która wynosi 30 zł za wydanie rzeczy małogabarytowych albo 50 zł za wydanie rzeczy o dużych gabarytach lecz nie więcej niż wartość wydawanych rzeczy - natomiast w przypadku zwrotu właścicielowi z depozytu znalezionej kwoty pieniężnej (znaleziona tylko gotówka) 1% kwoty depozytu, jednak nie mniej niż 5 zł i nie więcej niż 20 zł. W przypadkach szczególnych wysokość opłaty ustalana indywidualnie po ustaleniu kosztów przechowywania i utrzymania rzeczy w należytym stanie. Opłata pobierana jest zarówno od właściciela rzeczy, jak również znalazcy uprawnionego do odbioru rzeczy po upływie ustawowego okresu przechowywania.
Jednocześnie informujemy, iż osoby poszukujące swoich rzeczy winny się również skontaktować z najbliższym komisariatem Policji lub Strażą Miejską, a w przypadku zgubienia przedmiotów w środku transportu publicznego lub pomieszczeniu zamkniętym - z właściwym zarządcą (np. MPK S.A. w Krakowie - tel. 12 254 13 95, zarządcą (ochroną) galerii handlowej, kina, korporacja taksówkarska etc.). Dokumenty takie jak: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, dowód rejestracyjny i inne są niezwłocznie przekazywane do organów, które je wydały i nie znajdują się w depozycie Biura. Dokumenty tożsamości nie są przyjmowane do tutejszego biura, ponieważ może je przyjmować jedynie policja.
W przypadku znalezienia rzeczy, należy wypełnić zgłoszenie rzeczy znalezionej – można to zrobić za pośrednictwem platformy e-Puap - klikając na internetowe zgłoszenie rzeczy znalezionej, wypełniając i przesyłając internetowo z podpisem elektronicznym. W przypadku problemów technicznych możliwy jest kontakt z infolinią COI. Pomoc techniczna dostępna jest pod telefonem: 422535450 i adresem e-mail: epuap-pomoc@coi.gov.pl
Jeżeli się nie uda wysłać dokumentu elektronicznie, to można pobrać papierowe zgłoszenie rzeczy znalezionej (wersja interaktywna), które należy wydrukować, wypełnić na obu stronach, podpisać i nadesłać na adres:
Urząd Miasta Krakowa, ul. Wielicka 28A, 30-552 Kraków, pokój 114 albo złożyć w tej lokalizacji urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 15.
lub komunikacja publiczna obsługiwana przez
Biuro Rzeczy Znalezionych posiada przedmioty, które po upływie terminu 2 lat przechowywania stały się własnością Miasta Krakowa i zostały przeznaczone na sprzedaż.
Wykaz rzeczy przeznaczonych do sprzedaży
W przypadku zainteresowania kupnem rzeczy, prosimy o kontakt z Biurem w celu potwierdzenia dostępności przedmiotu oraz informacji o procedurze jego nabycia.
Adres e-mail: brz@um.krakow.pl
Telefony: 12 616 57 11, 12 616 56 82