1. CELE I ZAŁOŻENIA
Dzień Otwarty Magistratu to wyjątkowa okazja nie tylko do zwiedzania historycznego budynku będącego dziś reprezentacyjną siedzibą władz miasta – Pałacu Wielopolskich, ale też możliwość udziału w aktywnościach, warsztatach, animacjach, spektaklach, spacerach tematycznych, pokazach i koncertach. Edycja 2019 w związku z obchodami 70-lecia Nowej Huty ma wyjątkowy charakter – odbywa się w dwóch lokalizacjach: w Pałacu Wielkopolskich przy placu Wszystkich Świętych oraz w Nowej Hucie na terenie zieleńca przy ul. Boruty-Spiechowicza naprzeciwko Urzędu Miasta Krakowa przy os. Zgody 2. Na odwiedzających, którzy dołączą do wspólnego świętowania i odwiedzą wybraną lokalizację imprezy (lub obydwie, co ułatwią autobusy i tramwaje bezpłatnie ważące gości pomiędzy placem Wszystkich Świętych i Nową Hutą) czeka cały szereg atrakcji. Dzień Otwarty Magistratu to także szczególna okazja do zapoznania się z działalnością urzędu, jednostek, spółek i instytucji miejskich, a także poznania najważniejszych projektów i inicjatyw.
2. KONCEPCJA KREATYWNA
Oprawę graficzna oraz działania brandingowo-promocyjne towarzyszące przedsięwzięciu nawiązują do tematów czy rocznic ważnych dla miasta w danym roku. W 2019 roku jest to 70-leci Nowej Huty. Dlatego koncepcja graficzna materiałów promocyjnych zawiera silne odniesienia do oficjalnej grafiki obchodów.
3. REALIZACJA
Termin: przełom maja i czerwca 2019.
Działania outdoorowe
ekspozycja 40 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa (27 maja – 10 czerwca 2019 r.)
ekspozycja 700 plakatów B1 na słupach reklamowych znajdujących się na terenie Krakowa (27 maja – 10 czerwca 2019 r.)
ekspozycja banneru na budynku magistratu (przy placu Wszystkich Świętych)
ekspozycja 100 plakatów B1 oraz 1000 plakatów A3 dystrybuowanych w miejskich jednostkach, instytucjach, szkołach, przedszkolach etc.
2) Internet
informacje na portalu miejskim www.krakow.pl oraz w miejskich mediach społecznościowych
informacja na portalach, profilach w mediacjach społecznościowych oraz w newsletterach miejskich jednostek organizacyjnych oraz na stronach partnerów inicjatywy
3) Multimedia
spot emitowany w telewizji autobusowej BUS TV
plansze informacyjno-reklamowe wyświetlane na ekranach automatów
reportaż emitowany w telewizji miejskiej
spot promocyjny nowohuckiej części imprezy
4) Ulotki: kolportaż na terenie Krakowa 5 000 ulotek z programem inicjatywy
5) Prasa: artykuł na łamach Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL