1. Wymagania formalne:
1) spełnienie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych,
2) obywatelstwo polskie,
3) wykształcenie średnie lub wyższe kierunkowe,
4) doświadczenie zawodowe – dla osób z wykształceniem średnim staż pracy w księgowości powinien wynosić 3 lata; dla osób z wykształceniem wyższym staż pracy nie jest wymagany.
Uwaga: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych, nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów w zakresie rachunkowości, ustawy o finansach publicznych oraz szczególnych rozporządzeń do niżej wymienionych ustaw:
– ustawa z dnia 29 września1994 r. o rachunkowości,
– ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
– ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
2) znajomość przepisów dotyczących prowadzenia ewidencji księgowej, klasyfikacji budżetowej:
– rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
– rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych;
3) znajomość przepisów dotycząca sporządzania sprawozdawczości budżetowej i finansowej:
– rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej;
4) znajomość przepisów dotyczących podatku VAT, a w szczególności scentralizowanego podatku VAT:
– ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
– ustawa centralizacyjna – ustawa z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowych z udziałem środków pochodzących z budżetu Uni Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego;
5) praktyczna umiejętność stosowania ww. przepisów;
6) biegła znajomość obsługi komputera w ramach pakietu MS Office (Word, Excel),programów finansowo-księgowych, w tym ZSZO;
7) umiejętność pracy w systemie bankowości elektronicznej;
8) orzeczenie o posiadanym stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: wynik postępowania to łączny wynik rozmów kwalifikacyjnych oraz analizy dokumentów sprawdzający stopień spełniania powyższych wymagań.
3. Zakres obowiązków:
1) prowadzenie ewidencji księgowej w programie ZSZO w zakresie dochodów budżetowych jednostki, a w szczególności:
– dekretowanie i sprawdzanie faktur pod względem formalno-rachunkowym, wprowadzanie dokumentów do systemu ZSZO,
– analizowanie zdarzeń gospodarczych pod względem VAT,
– comiesięczne uzgadnianie wszystkich kont, sporządzanie miesięcznych zestawień obrotów i sald w zakresie dochodów budżetowych,
– przygotowanie raz w roku danych do bilansu z zakresu dochodów;
2) rozliczanie inwentaryzacji;
3) prowadzenie księgowości pomocniczej w zakresie dochodów na wydzielonym rachunku jednostki:
– dekretowanie i sprawdzanie faktur pod względem formalno-rachunkowym, wprowadzanie dokumentów do systemu ZSZO,
– analizowanie zdarzeń gospodarczych pod względem VAT,
– comiesięczne uzgadnianie wszystkich kont, sporządzanie miesięcznych zestawień obrotów i sald w zakresie dochodów budżetowych,
– przygotowanie raz w roku danych do bilansu z zakresu dochodów;
4) obsługa modułu sprzedaż w systemie ZSZO oraz systemu finansowego SOVAT;
5) dokonywanie kontroli wewnętrznej dokumentów.
4a. Warunki pracy i płacy:
1) wymiar czasu pracy: 1 etat,
2) stanowisko: specjalista ds. księgowości,
3) płaca: wynagrodzenie zasadnicze zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych,
4) miejsce: Zespół Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, ul. Tyniecka 6,
5) zatrudnienie: od zaraz,
6) pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony (do 6 miesięcy) z możliwością zawarcia kolejnej umowy na czas nieokreślony.
4b. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.
5. Wymagane dokumenty:
1) CV z uwzględnieniem przebiegu kariery zawodowej i ze wskazaniem adresu mailowego oraz numerem telefonu kontaktowego,
2) list motywacyjny,
3) dokument poświadczający wykształcenie,
4) dokument poświadczający doświadczenie zawodowe, dodatkowe uprawnienia, kwalifikacje,
5) kandydat z orzeczoną niepełnosprawnością jest zobowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego stopień niepełnosprawności,
6) oświadczenie zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem z dnia 27 kwietnia 2016 r. dot. ochrony danych osobowych – na potrzeby związane z niniejszą rekrutacją, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia,
7) oświadczenia stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia,
8) informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (dotyczy osoby, której zostanie przedłożona propozycja zatrudnienia),
9) w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.
Uwaga: kandydaci, którzy nie złożą kompletu wymaganych dokumentów, nie zostaną dopuszczeni do kolejnego etapu naboru.
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie osobiście w sekretariacie Zespołu lub przesłać pocztą na adres: Zespół Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, ul. Tyniecka 6, 30-319 Kraków do dnia 06 lutego 2024 r. (liczy się data wpływu dokumentów do Zespołu).
Koperta musi zawierać adnotację:
„Nabór na stanowisko urzędnicze – specjalista ds. księgowości”.
Oferty, które nie zawierają wszystkich wymaganych dokumentów lub wpłynęły po terminie, nie będą rozpatrywane.
O terminie przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych kandydaci, którzy spełnili wymagania formalne, zostaną poinformowani droga mailową lub telefonicznie.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Zespołu.
Uwaga: osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane. Zastrzega się prawo niedokonania wyboru żadnego kandydata.
7. Ilość etatów:
1 etat
8. Klauzula informacyjna - informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie z siedzibą ul. Tyniecka 6, 30-319 Kraków, tel. 12 266 66 80.
Dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji.
Informujemy, że:
1) Masz prawo do żądania od administratora dostępu do danych, ich usunięcia, sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a w przypadku danych przetwarzanych na podstawie wyrażonej zgody, masz prawo do jej odwołania w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, której dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.
2) Dane osobowe kandydata, który nie zostanie zatrudniony, będą przechowywane przez okres 1 miesiąca od zakończenia rekrutacji, a następnie zostaną zniszczone.
3) Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
4) Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
5) Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych (imię, nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania, wykształcenie, umiejętności, przebieg dotychczasowego nauczania, PESEL) stanowi ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, tzw. RODO). Pozostałe dane, w tym dane do kontaktu, będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail: inspektor1@mjo.krakow.pl
Dyrektor Zespołu
Marcin Dębski