1. Wymagania formalne
Wykształcenie:
Studia wyższe, udokumentowane posiadaniem: dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia - kierunek historia, specjalność archiwistyka, studia na ostatnim roku studiów magisterskich - kierunek historia
Wiedza:
Ogólna związana z gromadzeniem zbiorów muzealnych i profilem tematycznym muzeum, znajomość historii XX wieku, II Wojny Światowej, Armii Krajowej, Polskiego Państwa Podziemnego. Znajomość przepisów o państwowym zasobie archiwalnym i archiwach. Wiedza z zakresu metodyki archiwalnej.
Doświadczenie zawodowe:
Staż pracy w muzeach lub w instytucjach kultury
Znajomość języków obcych:
Język angielski w mowie i w piśmie. Mile widziana znajomość drugiego języka obcego.
Umiejętności zawodowe:
Umiejętność obsługi komputera, znajomość oprogramowania biurowego.
Predyspozycje:
- Samodzielność, dokładność, terminowość i odpowiedzialność.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Dojrzałość emocjonalna.
- Gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji.
2. Wymagania dodatkowe
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie był/była prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków.
3. Zakres obowiązków
- przyjmowanie nabytków i prowadzenie dokumentacji zbiorów (w tym opracowanie merytoryczne zbiorów);
- dochowanie trybu przyjmowania nowych nabytków do zbiorów Muzeum, a następnie ich ewidencjonowanie;
- wykonywanie inwentaryzacji zbiorów oraz przygotowanie wymaganej w tym zakresie dokumentacji;
- wykonywanie dokumentacji fotograficznej muzealiów;
- ewidencjonowanie zbiorów muzealnych, zakładanie, opracowywanie, wypełnianie i druk kart inwentarzowych, wprowadzanie wymaganych danych do bazy Musnet w tym m.in.: w zakresie ruchu muzealiów;
- sporządzanie wymaganej dokumentacji akcesji;
- wykonywanie zleconych działań związanych z pozyskiwaniem zbiorów;
- wykonywanie zleconego zakresu kontroli zgodności zapisów inwentarzowych ze stanem faktycznym posiadanych muzealiów;
- sprawowanie stałego nadzoru nad stanem zbiorów muzealnych, warunkami przechowywania zbiorów w magazynach i na ekspozycji;
- udostępnianie zbiorów;
- przygotowywanie i przeprowadzanie kwerend oraz informacji o zbiorach;
- sporządzanie kalkulacji kosztów kwerend i udostępniania zbiorów;
- oprowadzanie zwiedzających;
- pomoc w realizacji wystaw;
- przygotowywanie materiałów do publikacji w tym na stronę internetową;
- przygotowywanie do wydania, pakowanie i bezpieczne transportowanie zbiorów w przestrzeni muzeum oraz poza siedzibę;
- Pomoc przy realizacji zadań archiwum zakładowego, w tym współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie opieki nad dokumentacją i właściwego nią zarządzania oraz w zakresie odpowiedniego jej przygotowania do przekazania do archiwum zakładowego;
- sporządzanie planów i sprawozdań w zakresie powierzonych spraw;
- niezależnie od powyższego zakresu czynności referent ds. gromadzenia zbiorów - asystent wykonuje inne prace niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Działu Gromadzenia Zbiorów.
- prowadzenie innych spraw zleconych przez Kierownika;
- prowadzenie innych spraw zleconych przez Dyrektora i Zastępcę Dyrektora.
4. Warunki pracy i płacy:
- Rodzaj umowy: umowa o pracę (3-miesięczny okres próbny).
- Wymiar czasu pracy: pełny etat.
- Miejsce pracy: Kraków
5. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) oraz list motywacyjny
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawierające formułę o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie zawartych w złożonych przeze mnie dokumentach dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 poz. 1000 z późn. zm.)."
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 9 czerwca 2021 roku włącznie - osobiście w Sekretariacie Muzeum w godzinach 9:00 – 15:00, korespondencyjnie na adres: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie ul. Wita Stwosza 12, 31-511 Kraków, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "Dotyczy naboru pracownika na stanowisko: Referent ds. gromadzenia zbiorów - asystent” lub mailowo na adres: rekrutacja@muzeum-ak.pl.
Znaczenie ma data wpływu do Muzeum. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Po trzydziestu dniach od dnia zakończenia rekrutacji dokumenty postępowania zostaną zniszczone.
Informacje dodatkowe:
Muzeum zastrzega sobie prawo do skontaktowania się wyłącznie z wybranymi kandydatami.
Z osobami, które spełnią wymagania formalne może być przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, o czym kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.
Muzeum po podjęciu decyzji o zatrudnieniu lub zakończeniu rekrutacji informuje kandydatów, z którymi przeprowadzono rozmowy kwalifikacyjne o zakończeniu naboru.
Muzeum zastrzega sobie możliwość, że konkurs może pozostać nierozstrzygnięty bez podawania przyczyny.
7. Ilość etatów
jeden pełny etat