Dojście do budynku ma szerokość ponad 1,5 m i jest w dobrym stanie technicznym.
Główne wejście zlokalizowane jest przy deptaku odgrodzonym od jezdni ekranami dźwiękochłonnymi, parking zlokalizowany jest z tyłu budynku.
Wjazd na parking szkoły zapewniony jest od strony ul. Obrońców Poczty Gdańskiej. Na parkingu wyznaczone jest jedno oznakowane znakami poziomymi i pionowymi miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Rozmiar i nawierzchnia są zgodne z normami. Miejsce zlokalizowane jest w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych wyposażonego w mobilną pochylnię. Wejście posiada dwa schody zewnętrzne, które są w dobrym stanie technicznym, nie przekraczają wysokości 0,5 m. Ze względów technicznych nie jest to wejście główne. W celu ułatwienia poruszania się ciąg pieszo–jezdny wyznaczony jest przez budynek szkoły, gdyż zewnętrzny jest bardzo długi.
Osoby wchodzące powinny kierować się do pracownika portierni.
Wejście na parter budynku głównego jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością przy pomocy mobilnej pochylni. Schody zewnętrzne są w dobrym stanie technicznym, mają dwa stopnie nie przekraczają wysokości 0,5 m. Ciąg pieszy prowadzący do wejścia głównego budynku doposażono w ścieżkę naprowadzającą z polem uwagi. Przy wejściu głównym znajduje się czytelna tablica informująca o instytucji. Główne wejście do szkoły oznaczone jest barwami kontrastowymi.
Drzwi wejściowe mają wymagane wymiary i niskie progi, nie otwierają się automatycznie, ręczna ich obsługa nie wymaga używania dużej siły. Przy drzwiach znajduje się przestrzeń manewrowa 1,5 m x 1,5 m. Używane na co dzień skrzydła oznaczone są kontrastowymi pasami.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Przy wejściu znajduje się oznaczony punkt obsługi/pomocy portiernia. Pracownicy portierni pełnią dyżur przez cały czas pracy szkoły. Portiernia nie jest wyposażona w niską ladę oraz pętlę indukcyjną. Orientacyjne rozmieszczenie pomieszczeń zapewniają plany ewakuacyjne. Pracownicy portierni, nauczyciele oraz pracownicy niepedagogiczni są przeszkoleni w zakresie pomocy osobom z niepełnosprawnością, udzielania kompleksowej informacji, asyście, pomocy w przemieszczaniu się po szkole.
Na parterze oraz na I piętrze budynku znajduje się toaleta dostosowana dla osób ze specjalnymi potrzebami ruchowymi.
W budynku jest zapewniony kontakt osoby z tłumaczeniem języka migowego w ciągu 1 dnia roboczego od złożenia wniosku o zapewnienie dostępności informacyjno–komunikacyjnej.
Budynek ma trzy kondygnacje nadziemne i jedna podziemną w części głównej oraz dwie kondygnacje nadziemne w części warsztatowej. Komunikację pionową zapewniają cztery klatki schodowe. Są w dobrym stanie technicznym, mają minimalną szerokość 1,2 m, są wyposażone w dwie lub jedną poręcz, nie są śliskie, ale nie mają specjalnych właściwości antypoślizgowych. Są oznaczone za pomocą kontrastowej taśmy na każdym końcu i początku biegu.
W budynku nie ma windy.
Korytarze mają odpowiednią szerokość (do 2,4 m), meble i gabloty nie utrudniają poruszania się po nich. Brak barier architektonicznych.
Pomieszczenia obsługi są zaaranżowane w sposób przewidywalny i uporządkowany.
Do pracy wymagającej ciszy przygotowano 2 pomieszczenia, dające możliwość odseparowania od bodźców zewnętrznych oraz pomocy/wsparcia specjalistów: psychologa, surdopedagoga, oligofrenopedagoga, logopedy, m.in. w zakresie świadczenia pomocy dla uczniów ze spektrum autyzmu, afazji oraz niedosłuchu.
Wychodząc naprzeciw potrzebom uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych w bibliotece część czytelni została przystosowana do wyciszenia i wypoczynku. Wygodne fotele uszaki bujane oraz pufy tworzą miejsce relaksu. Duża ilość zieleni zarówno w kolorystyce pomieszczenia ja i w formie kwiatów doniczkowych sprzyja wyciszeniu osób nadpobudliwych.
Strefy relaksu znajdują się również na każdym piętrze budynku głównego.
Drzwi wejściowe w świetle ościeżnicy mają szerokość co najmniej 0,9 m i wysokość 2 m.
Drzwi wykonane z przezroczystych tafli oznaczone są kontrastowymi pasami.
Framugi drzwi oraz drzwi są w kolorze kontrastowym do koloru ściany, w której się znajdują.
Drzwi w budynkach mają progi o maksymalnej wysokości do 2 cm.
W budynku nie ma dywanów. Wykładziny elastyczne są przymocowane na stałe do podłoża.
Pozostałe zastosowane materiały wykończeniowe nawierzchni podłóg nie są śliskie, ale nie mają właściwości antypoślizgowych.
Klamki można obsługiwać jedną ręką, nie wymagają mocnego ściskania i chwytania.
Oświetlenie sztuczne pomieszczeń równomiernie oświetla całą ich powierzchnię.
Część lady w sekretariatach jest obniżona do wysokości max. 0,8 m.
Sekretariaty, pomieszczenia obsługi a także toaleta dla osób niepełnosprawnych są oznakowane za pomocą alfabetu Braille’a.
Sekretariaty wyposażone są w mobilną pętlę indukcyjną.
Bezpłatna profilaktyczna opieka zdrowotna sprawowana przez wykfalifikowaną pielęgniarkę środowiska nauczania i wychowania oraz stomatologa i dostosowywana do indywidualnych potrzeb ucznia. Gabinety wyposażone są w specjalistyczny sprzęt medyczny.
Infrastrukturę zewnętrzną stanowi teren rekreacyjny, zapewniający relaks, doposażony w ławki i stoliki biesiadne-ogrodowe, boisko do piłki plażowej, trawiaste oraz do piłki nożnej, orliki, siłownie plenerową, ścieżkę sensoryczną z sensorami zapachowymi stanowiącymi pole lawendy, zadrzewienie choinkowe oraz kwitnący bez, ścieżkę parkową z wiekowym zadrzewieniem oraz licznymi wiewiórkami.
Do Zespołu Szkół Łączności można dojechać bezpośrednio liniami tramwajowymi: 18, 22, 52 lub autobusowymi: 101, 109, 112, 162,194 - przystanek Szwedzka lub Kapelanka. Rozkłady jazdy Komunikacji Miejskiej w Krakowie znajdują się na stronie www.mpk.krakow.pl
Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego uwzględnia ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami. W budynku istnieje informacja wizualna o drogach ewakuacji w postaci piktogramów, która jest wykonana w sposób czytelny. Oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest częściowo umieszczone na wysokości max 1,5 m, a częściowo na wysokości około 2,5 m. W budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego w postaci dzwonka oraz syren w części warsztatowej.
W części szkolnej znajduje się świetlny (wizualny) system powiadamiania alarmowego w postaci trzech telewizorów służących do wyświetlania komunikatów.
Budynek nie jest wyposażony sprzęt do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami. Nie ma też oznaczonych bezpiecznych stref oczekiwania dla osób z niepełnosprawnościami.
Nie zastosowano oznaczenia dróg ewakuacji za pomocą pisma Braille’a lub systemu wypukłych znaków.
Dojście do budynku ma szerokość ponad 1,5 m i jest w dobrym stanie technicznym.
Główne wejście zlokalizowane jest przy chodniku odgrodzonym od jezdni pasem zieleni, parking zlokalizowany jest z boku i tyłu budynku. Wjazd na parking internatu zapewniony jest od strony ul. Nowaczyńskiego. Na parkingu są wyznaczone dwa oznakowane znakami poziomymi i pionowymi miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Rozmiar i nawierzchnia są zgodne z normami. Nie są zlokalizowane w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych, prowadzi do niego zewnętrzny ciąg pieszo–jezdny w dobrym stanie technicznym.
Osoby wchodzące powinny kierować się do sekretariatu.
Przy wejściu głównym znajduje się czytelna tablica informacyjna o instytucji.
Do budynku można się dostać na wózku przy pomocy mobilnej pochylni. Schody są w dobrym stanie technicznym, posiadają poręcz oraz wyróżnione pola uwagi.
Drzwi wejściowe mają wymagane wymiary i niskie progi, nie otwierają się automatycznie, ale ręcznie da się je otworzyć bez używania dużej siły. Przy drzwiach znajduje się przestrzeń manewrowa 1,5 m x 1,5 m. Są oznaczone kontrastowymi pasami.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Przy wejściu znajduje się sekretariat - punkt obsługi/pomocy. Pracownicy sekretariatu pełnią dyżur całodobowy od poniedziałku do piątku. Sekretariat nie jest wyposażony w pętlę indukcyjną. Orientacyjne rozmieszczenie pomieszczeń zapewniają plany ewakuacyjne. Pracownicy są przeszkoleni w zakresie pomocy osobom z niepełnosprawnością, udzielania kompleksowej informacji, asyście, pomocy w przemieszczaniu się po budynku.
W budynku nie ma toalet dostosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku jest zapewniony kontakt osoby z tłumaczeniem języka migowego w ciągu 1 dnia roboczego od złożenia wniosku o zapewnienie dostępności informacyjno–komunikacyjnej.
Budynek ma trzy kondygnacje nadziemne i jedna podziemną w części głównej oraz jedną kondygnację nadziemną w części, w której znajduje się stołówka. Komunikację pionową zapewniają dwie klatki schodowe. Są w dobrym stanie technicznym, mają minimalną szerokość 1,2 m, są wyposażone w jedną poręcz i nie są śliskie, ale nie mają specjalnych właściwości antypoślizgowych. Nie są oznaczone za pomocą zmiennej faktury, ale każdy koniec i początek biegu oznaczony jest kontrastowym kolorem.
W budynku nie ma windy.
Korytarze mają odpowiednią szerokość, meble i gabloty nie utrudniają poruszania się po nich. Przy wejściu głównym oraz przed wejściem do stołówki znajdują się trzystopniowe schody.
Pomieszczenia obsługi klienta są zaaranżowane w sposób przewidywalny i uporządkowany.
Drzwi wejściowe w świetle ościeżnicy mają szerokość co najmniej 0,9 m i wysokość 2 m.
Drzwi wykonane z przezroczystych tafli oznaczone są kontrastowymi pasami.
Framugi drzwi oraz drzwi są w kolorze kontrastowym do koloru ściany, w której się znajdują.
Drzwi w budynkach mają progi o maksymalnej wysokości do 2 cm.
W budynku nie ma dywanów. Wykładziny elastyczne są przymocowane na stałe do podłoża.
Pozostałe zastosowane materiały wykończeniowe nawierzchni podłóg nie są śliskie, ale nie mają właściwości antypoślizgowych.
Klamki można obsługiwać jedną ręką, nie wymagają mocnego ściskania i chwytania.
Oświetlenie sztuczne pomieszczeń równomiernie oświetla całą ich powierzchnię.
W pomieszczeniach obsługi klienta nie ma lad.
Pomieszczenia obsługi i toalety nie są oznakowane za pomocą alfabetu Braille’a.
Do internatu ZSŁ można dojechać bezpośrednio liniami tramwajowymi: 18, 22, 52 lub autobusowymi: 101, 194, 219 - przystanek Kapelanka. Rozkłady jazdy Komunikacji Miejskiej w Krakowie znajdują się na stronie www.mpk.krakow.pl
Plan ewakuacji jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W budynku istnieje informacja wizualna o drogach ewakuacji w postaci piktogramów. Oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest umieszczone na wysokości max 1,5 m. Budynek nie jest wyposażony w jakikolwiek sprzęt do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami. Nie ma też oznaczonych bezpiecznych stref oczekiwania dla osób z niepełnosprawnościami.
Nie zastosowano oznaczenia dróg ewakuacji za pomocą pisma Braille’a lub systemu wypukłych znaków.
Koordynator do spraw dostępności w ZSŁ
godziny urzędowania piątek 13:00-15:00
sekretariat główny pok. 3
adres do korespondencji: ul. Monte Cassino 31, 30-337 Kraków
adres e-Doręczeń: AE:PL-37317-14900-ATDEA-26
e-mail: sekretariat@tl.krakow.pl
tel. 12 266 39 52, 12 269 15 57 w. 13
Koordynator do spraw dostępności w GMK - Bogdan Dąsal
adres do korespondencji: ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków
e-mail: bogdan.dasal@um.krakow.pl
tel. 12 616 5007, 504 188 394