Otoczenie budynku:
Dojście do budynku ma szerokość ponad 1,5 m i jest w dobrym stanie technicznym.
Główne wejście zlokalizowane jest przy deptaku odgrodzonym od jezdni ekranami dźwiękochłonnymi, więc parking zlokalizowany jest z tyłu budynku.
Na parkingu jest wyznaczone jedno oznakowane miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Rozmiar i nawierzchnia są zgodne z normami. Zlokalizowane jest w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych wyposażonego w pochylnię. Ze względów technicznych nie jest to wejście główne. Ciąg pieszo–jezdny wyznaczony jest przez budynek szkoły, gdyż zewnętrzny jest bardzo długi.
Wejście do budynku:
Przy wejściu głównym znajduje się czytelna tablica informująca o instytucji.
Do budynku można się dostać na wózku przy pomocy pochylni. Schody są w dobrym stanie technicznym, ale nie posiadają poręczy ani wyróżnionego pola.
Drzwi wejściowe mają wymagane wymiary i niskie progi, nie otwierają się automatycznie, ale ręcznie da się je otworzyć bez używania dużej siły. Przy drzwiach znajduje się przestrzeń manewrowa 1,5 m x 1,5 m. Używane na co dzień skrzydła oznaczone są kontrastowymi pasami.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Wnętrze budynku:
Przy wejściu znajduje się punkt obsługi klienta czyli portiernia. Pracownicy pełnią w niej dyżur przez cały czas pracy szkoły. Nie ma oznaczeń na podłodze, lady ani pętli indukcyjnej. Nie ma też przy wejściu tablicy informacyjnej ani planu szkoły.
W budynku nie ma toalet dostosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Komunikacja pionowa:
Budynek ma trzy kondygnacje nadziemne i jedna podziemną w części głównej oraz dwie kondygnacje nadziemne w części warsztatowej. Komunikację pionową zapewniają cztery klatki schodowe. Są w dobrym stanie technicznym, mają minimalną szerokość 1,2 m, są wyposażone w dwie lub jedną poręcz i nie są śliskie, ale nie mają specjalnych właściwości antypoślizgowych. Nie są oznaczone za pomocą zmiennej faktury, ale każdy koniec i początek biegu oznaczony jest kontrastowym kolorem.
W budynku nie ma windy.
Komunikacja pozioma (wszystkie kondygnacje):
Korytarze mają odpowiednią szerokość (do 2,4 m), meble i gabloty nie utrudniają poruszania się po nich. Nie ma na nich schodów ani pojedynczych stopni.
Pomieszczenia:
Pomieszczenia obsługi klienta są zaaranżowane w sposób przewidywalny i uporządkowany.
Drzwi wewnętrzne w świetle ościeżnicy mają szerokość co najmniej 0,9 m i wysokość 2 m.
Drzwi wykonane z przezroczystych tafli oznaczone są kontrastowymi pasami. W budynku nie ma dywanów. Wykładziny są przymocowane na stałe do podłoża. Klamki można obsługiwać jedna ręką, nie wymagają mocnego ściskania i chwytania. Oświetlenie sztuczne pomieszczeń równomiernie oświetla całą ich powierzchnię.
Framugi drzwi oraz drzwi są w kolorze kontrastowym do koloru ściany, w której się znajdują.
Drzwi w budynkach mają progi o maksymalnej wysokości do 2 cm.
Lady stanowisk nie są obniżone do wysokości max. 0,8 m.
Dwa sekretariaty są oznakowane za pomocą alfabetu Braille’a, pomieszczenia obsługi i toalety – nie.
Zastosowane materiały wykończeniowe nawierzchni podłóg nie są śliskie, ale nie mają właściwości antypoślizgowych.
Ewakuacja budynku:
Plan ewakuacji jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W budynku istnieje informacja wizualna o drogach ewakuacji w postaci piktogramów, która jest wykonana w sposób czytelny. Oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest częściowo umieszczone na wysokości max 1,5 m, a częściowo na wysokości około 2,5 m. W budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego w postaci dzwonka oraz syren w części warsztatowej.
W części szkolnej znajduje się świetlny (wizualny) system powiadamiania alarmowego w postaci trzech telewizorów służących do wyświetlania komunikatów.
Budynek nie jest wyposażony w jakikolwiek sprzęt do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami. Nie ma też oznaczonych bezpiecznych stref oczekiwania dla osób z niepełnosprawnościami.
Zostały wyznaczone osoby odpowiedzialne za ewakuację osób z niepełnosprawnościami.
Nie zastosowano oznaczenia dróg ewakuacji za pomocą pisma Braille’a lub systemu wypukłych znaków.
INTERNAT
Otoczenie budynku:
Dojście do budynku ma szerokość ponad 1,5 m i jest w dobrym stanie technicznym.
Główne wejście zlokalizowane jest przy chodniku odgrodzonym od jezdni pasem zieleni, więc parking zlokalizowany jest z boku i tyłu budynku.
Na parkingu są wyznaczone dwa oznakowane miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Rozmiar i nawierzchnia są zgodne z normami. Nie są zlokalizowane w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych, ale prowadzi do niego zewnętrzny ciąg pieszo – jezdny w dobrym stanie technicznym.
Wejście do budynku:
Przy wejściu głównym znajduje się czytelna tablica informacyjna o instytucji.
Do budynku można się dostać na wózku przy pomocy pochylni. Schody są w dobrym stanie technicznym, posiadają poręcz, nie posiadają wyróżnionego pola.
Drzwi wejściowe mają wymagane wymiary i niskie progi, nie otwierają się automatycznie, ale ręcznie da się je otworzyć bez używania dużej siły. Przy drzwiach znajduje się przestrzeń manewrowa 1,5 m x 1,5 m. Są oznaczone kontrastowymi pasami.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Wnętrze budynku:
Przy wejściu znajduje się punkt obsługi klienta czyli portiernia. Pracownicy pełnią w niej dyżur przez cały czas pracy szkoły. Nie ma oznaczeń na podłodze ani pętli indukcyjnej. Nie ma też przy wejściu tablicy informacyjnej ani planu internatu.
W budynku nie ma toalet dostosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Komunikacja pionowa:
Budynek ma trzy kondygnacje nadziemne i jedna podziemną w części głównej oraz jedną kondygnację nadziemną w części, w której znajduje się stołówka. Komunikację pionową zapewniają dwie klatki schodowe. Są w dobrym stanie technicznym, mają minimalną szerokość 1,2 m, są wyposażone w jedną poręcz i nie są śliskie, ale nie mają specjalnych właściwości antypoślizgowych. Nie są oznaczone za pomocą zmiennej faktury, ale każdy koniec i początek biegu oznaczony jest kontrastowym kolorem.
W budynku nie ma windy.
Komunikacja pozioma (wszystkie kondygnacje):
Korytarze mają odpowiednią szerokość, meble i gabloty nie utrudniają poruszania się po nich. Przy wejściu głównym oraz przed wejściem do stołówki znajdują się trzystopniowe schody.
Pomieszczenia:
Pomieszczenia obsługi klienta są zaaranżowane w sposób przewidywalny i uporządkowany.
Drzwi wewnętrzne w świetle ościeżnicy mają szerokość co najmniej 0,9 m i wysokość 2 m.
Nie ma drzwi wykonanych z przezroczystych tafli ani dywanów. Wykładziny są przymocowane na stałe do podłoża. Klamki można obsługiwać jedna ręką, nie wymagają mocnego ściskania i chwytania. Oświetlenie sztuczne pomieszczeń równomiernie oświetla całą ich powierzchnię.
Framugi drzwi oraz drzwi są w kolorze kontrastowym do koloru ściany, w której się znajdują.
Drzwi w budynkach nie mają progów lub mają progi o maksymalnej wysokości do 2 cm.
W pomieszczeniach obsługi klienta nie ma lad.
Pomieszczenia obsługi i toalety nie są oznakowane za pomocą alfabetu Braille’a.
Zastosowane materiały wykończeniowe nawierzchni podłóg nie są śliskie, ale nie mają właściwości antypoślizgowych.
Ewakuacja budynku:
Plan ewakuacji jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W budynku istnieje informacja wizualna o drogach ewakuacji w postaci piktogramów, która jest wykonana w sposób czytelny. Oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest umieszczone na wysokości max 1,5 m. Budynek nie jest wyposażony w jakikolwiek sprzęt do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami. Nie ma też oznaczonych bezpiecznych stref oczekiwania dla osób z niepełnosprawnościami.
Zostały wyznaczone osoby odpowiedzialne za ewakuację osób z niepełnosprawnościami.
Nie zastosowano oznaczenia dróg ewakuacji za pomocą pisma Braille’a lub systemu wypukłych znaków.