Uwaga: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami wraz z przepisami wykonawczymi.
- Znajomość kodeksu cywilnego ze szczególnym uwzględnieniem części ogólnej, własności i innych praw rzeczowych.
- Znajomość ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego.
- Znajomość ustaw dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego.
- Umiejętność praktycznej interpretacji przepisów prawnych w ww. zakresie.
- Umiejętność prowadzenia rozmów ze stronami w sprawach z zakresu działania danego stanowiska.
- Uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii, uprawnienia zawodowe bądź ukończone studia podyplomowe z zakresu szacowania nieruchomości.
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (nie wykluczające wykonywania obowiązków na stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzających stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- Przeprowadzanie wizji terenowych oraz wykonywanie pomiarów szczegółów sytuacyjnych, przy użyciu urządzenia GPS, w celu ustalenia zajęcia gruntu gminnego do naliczenia opłaty z tytułu jego bezumownego użytkowania, a także w celu przygotowania wstępnego projektu działek przeznaczanych do zbycia.
- Sporządzenie wstępnych projektów podziału działek.
- Sporządzanie dokumentacji dotyczącej ustalenia podstawy nabycia prawa własności nieruchomości objętej postępowaniem.
- Zebranie i opracowanie dokumentacji geodezyjnej w celu wyjaśnienia niezgodności stanu prawnego z rzeczywistym stanem na gruncie lub wskazaniami stron, co do zasięgu ich prawa własności nieruchomości.
- Pozyskiwanie materiałów geodezyjnych niezbędnych do zawarcia umów notarialnych wynikających z zakresu działania Referatu.
- Przygotowywanie wniosków do Sądu Rejonowego dla Krakowa – Podgórza Wydział Ksiąg Wieczystych o wprowadzenie zmian w księgach wieczystych oraz wydanie poświadczeń prawa własności oraz badanie treści ksiąg wieczystych prowadzonych przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Podgórza Wydział Ksiąg Wieczystych odnośnie ujawnionych w nich wpisów.
- Reprezentowanie Gminy Miejskiej Kraków w czynnościach przyjęcia granic nieruchomości w ramach postępowań podziałowych wykonywanych na zlecenie Referatu
- Rejestrowanie, prowadzenie i archiwizacja spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Prowadzenie postępowań zmierzających do zbycia w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiących własność Miasta Kraków i powiatu, w tym przygotowywanie wystąpień o opinie do innych Wydziałów Urzędu Miasta Krakowa i instytucji, pism informacyjnych do wnioskodawców, zlecanie wycen nieruchomości i inne.
- Opracowywanie projektów uchwał RMK i zarządzeń PMK w sprawach związanych z prowadzonymi sprawami.
- Przygotowywanie protokołów z rokowań będących podstawą do zawarcia aktu notarialnego dla nieruchomości stanowiących własność Miasta Kraków i powiatu.
- Naliczanie wynagrodzenia z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości stanowiących własność Miasta Kraków i powiatu.
- Przygotowywanie danych do sprawozdań.
- Bieżące zapoznawanie się z treścią aktów prawnych niezbędnych do wykonywania obowiązków służbowych.
- Użytkowanie aplikacji informatycznych Systemu Informatycznego UMK dla potrzeb wykonywanych zadań.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora Wydziału, jego zastępców i kierownika referatu.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:
- Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, /w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami/.
- Stanowisko: Referent, Podinspektor.
- Miejsce pracy: Wydział Skarbu Miasta – Urząd Miasta Krakowa.
- Siedziba Wydziału: Kraków, ul. Jana Kasprowicza 29.
- Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
- Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.800,- do 5.800,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy; wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” /zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- Dyspozycyjność: nie.
- Praca przy komputerze: tak.
- Praca w soboty: nie.
- Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.
- Praca w terenie: tak - w znacznym zakresie praca w terenie: przeprowadzanie wizji terenowych w ramach prowadzonych przez Referat postępowań wraz z pomiarami kontrolnymi szczegółów terenowych, sporządzanie szkiców z dokonanych pomiarów.
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 1 kwietnia 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 8 kwietnia 2024 roku o godz. 8.00 Sala 303 przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie. O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowane/informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
Zarządzenie nr 3217/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 30 listopada 2018 roku w sprawie zasad naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze (z późniejszymi zmianami)