Oferujemy:
- Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
- Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
- Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
- Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
- Dostęp do najnowszych technologii.
- Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
- Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji w centrum Krakowa.
- Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
- Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
- Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy
- wymagania niezbędne (formalne):
- Spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe,
- prawo jazdy kategorii B,
- co najmniej 6-miesięczny staż pracy związany z systemami sterowania ruchem drogowym.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
- wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
- znajomość ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
- znajomość ustawy z dnia 21 marca 1985 r. O drogach publicznych,
- znajomość rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
- znajomość rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych,
- znajomość rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach,
- znajomość prawa miejscowego GMK (Statut Zarządu Dróg Miasta Krakowa, Statut Zarządu Transportu Publicznego, Uchwała o strefie płatnego parkowania), aspekty funkcji zarządzającego ruchem, zarządzającego drogą,
- wiedza z zakresu inżynierii ruchu drogowego,
- umiejętność analitycznego i logicznego myślenia, umiejętność jednoznacznego formułowania myśli w mowie, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres oraz radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
- umiejętność czytania i analizowania dokumentacji technicznej.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
- do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- współpraca z komórkami organizacyjnymi UMK, zarządami dróg oraz innymi podmiotami w sprawach projektowanych rozwiązań w zakresie geometrii dróg publicznych oraz ich parametrów technicznych dotyczących rozwiązań sygnalizacji świetlnej;
- występowanie z wnioskami w sprawach dotyczących geometrii drogi oraz rozwiązań technicznych w zakresie inżynierii ruchu, jakie powinny zostać uwzględnione dla dróg układu podstawowego w mieście, w tym budowy sygnalizacji świetlnej;
- rozpatrywanie wniosków dotyczących rozwiązań sygnalizacji świetlnej oraz geometrycznych dróg publicznych w zakresie efektywności, inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- opiniowanie projektów organizacji ruchu mających wpływ na efektywność, przepustowość układu drogowego miasta Krakowa;
- opiniowanie obsługi komunikacyjnej pod kątem geometrii i efektywności układów drogowych;
- sporządzanie, zlecanie do opracowania i rozpatrywanie projektów organizacji ruchu dotyczących funkcjonowania sygnalizacji świetlnej oraz programów sterujących sygnalizacją świetlną na drogach publicznych na obszarze Miasta;
- opiniowanie nowych programów sygnalizacji świetlnej, weryfikacja istniejących i opracowywanie nowych programów sygnalizacji świetlnej;
- obserwacje oddziaływania rozwiązań przyjętych w projektach organizacji ruchu dotyczących funkcjonowania sygnalizacji świetlnej i programach sterujących sygnalizacją świetlną na drogach publicznych na obszarze Miasta, na organizację, bezpieczeństwo i możliwą do uzyskania płynność ruchu przy uwzględnieniu założeń polityki transportowej Miasta;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi UMK, miejskimi jednostkami organizacyjnymi, zarządem dróg, Policją oraz innymi podmiotami w zakresie dotyczącym funkcjonowania sygnalizacji świetlnej na drogach publicznych w obszarze Miasta w szczególności z zakresu dynamicznego zarządzania ruchem w ramach Centrum Sterowania Ruchem, w tym uczestnictwo w inicjowaniu wprowadzenia zmian w działaniu programów sygnalizacji, ustawień Systemu Sterowania Ruchem oraz informacji wyświetlanych na tablicach drogowych zmiennej treści;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi UMK, miejskimi jednostkami organizacyjnymi, zarządami dróg oraz innymi podmiotami przy wprowadzaniu i rozwoju Systemów z zakresu zarządzania ruchem w szczególności dotyczących sterowania ruchem drogowym oraz priorytetem dla transportu publicznego;
- udział w komisyjnym wprowadzaniu organizacji ruchu dla sygnalizacji świetlnej;
- udział w procesie weryfikacji prawidłowości funkcjonowania sygnalizacji świetlnej i jej efektywności – nadzór
- przygotowywanie projektów pism, zleceń,
- rozpatrywanie wniosków osób prywatnych, instytucji oraz podmiotów zewnętrznych i współpracujących z Wydziałem w tym interpelacji i wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
- wnioskowanie i zlecanie projektów zmian organizacji ruchu drogowego oraz wnioskowanie o zmianę geometrii ulic i skrzyżowań,
- rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów ruchowych zmian w organizacji ruchu na drogach publicznych Miasta w zakresie zgodności z przepisami prawa oraz zapewnieniem bezpieczeństwa i płynności ruchu,
- przekazywanie zatwierdzonych projektów organizacji ruchu (w zakresie projektów ruchowych sygnalizacji świetlnej) do realizacji oraz prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu,
- analizowanie oddziaływania rozwiązań przyjętych w projektach ruchowych organizacji ruchu na bezpieczeństwo i płynność ruchu,
- sporządzanie lub zlecanie do opracowania projektów ruchowych uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu,
- wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez Dyrektora, jego zastępców i kierownika referatu.
- warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
- pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników/pracowniczek podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany/pracowniczka zobowiązana jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
- wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z odrębnymi przepisami),
- stanowisko : Referent lub Podinspektor,
- miejsce pracy: Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu,
- siedziba Wydziału: Kraków, ul. Wielopole 1,
- przewidywany termin zatrudnienia: marzec 2024 rok,
- informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków- Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK,
- wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4 500 zł do 5 600 zł złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy; wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
- dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- dyspozycyjność- tak (możliwa praca popołudniami)
- praca przy komputerze-tak
- praca w terenie-tak
- uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B- tak
- praca wymagająca ogólnej sprawności fizycznej i psychicznej
- godziny pracy: 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku, możliwa praca popołudniami, nocami oraz w weekendy i święta.
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 4 lutego 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 8 lutego 2024 roku o godzinie 8.00 w formie on-line (kandydaci/kandydatki zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci/kandydatki będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy PI. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
Zarządzenie nr 3217/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 30 listopada 2018 roku w sprawie zasad naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze (z późniejszymi zmianami)