Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Decyzja o przeniesieniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu WS-4
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Środowiska, Klimatu i Powietrza
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać decyzję o przeniesieniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu, wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij i podpisz wniosek o przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu.
Do formularza wniosku dołącz wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą wymaganą dokumentację.
W przypadku, gdy wniosek nie będzie kompletny zostaniesz wezwany do jego uzupełnienia. Jeśli nie uzupełnisz dokumentów we wskazanym w wezwaniu terminie, wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania i konieczne będzie złożenie nowego wniosku.
Po zakończeniu postępowania zostanie wydana decyzja administracyjna.
Usługa dotyczy podmiotu ubiegającego się o uzyskanie decyzji o przeniesieniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu, zgodnie z art. 72a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (zwanej dalej „Ustawą UUOŚ”).
Usługa ma zastosowanie jeśli planujesz uzyskać decyzję o przeniesieniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu. Przeniesienie decyzji na inny podmiot następuje za zgodą strony, na rzecz której decyzja została wydana oraz jeśli podmiot ten przyjmuje warunki zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Formularz wniosku o przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z oznaczeniem Wnioskodawcy.
Zgoda strony, na rzecz której decyzja została wydana, na przeniesienie tej decyzji.
Oświadczenie podmiotu, na rzecz którego decyzja ma zostać przeniesiona, o tym, że przyjmuje warunki zawarte w decyzji podlegającej przeniesieniu.
W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy albo dokument stwierdzający udzielenie prokury (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony – Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Dokumentem stwierdzającym udzielenie prokury może być również odpis aktualny z KRS (wydany w sądzie albo pobrany samodzielnie zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym). W przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS – dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji wnioskodawcy (oryginał lub odpis poświadczony za zgodność z oryginałemprzez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym).
W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotu, na który ma zostać przeniesiona decyzja albo dokument stwierdzający udzielenie prokury (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony – Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Dokumentem stwierdzającym udzielenie prokury może być również odpis aktualny z KRS (wydany w sądzie albo pobrany samodzielnie zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym). W przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS – dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji wnioskodawcy (oryginał lub odpis poświadczony za zgodność z oryginałemprzez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym).
Opłata skarbowa od wydania decyzji o przeniesieniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – podlega uiszczeniu na rachunek właściwego organu podatkowego.
W przypadku dokumentu składanego w wersji papierowej opłatę skarbową należy uiścić na rachunek: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000.
Jeżeli dokument w formie elektronicznej ma zostać złożony za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, opłatę należy uiścić na rachunek organu podatkowego właściwego dla miejsca zamieszkania lub siedziby mocodawcy.
W przypadku, gdy pełnomocnictwa lub prokury w jednym dokumencie udziela więcej niż jeden mocodawca, właściwym organem podatkowym jest organ właściwy dla pierwszego z nich, który ma miejsce zamieszkania lub siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Jeżeli żaden z mocodawców nie posiada miejsca zamieszkania ani siedziby w Polsce, właściwym organem podatkowym w sprawach opłaty skarbowej jest Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od złożenia w formie elektronicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
17
przelew
; płatność kartą
; poczta
kasa właściwego organu podatkowego w zależności od siedziby/miejsca zamieszkania mocodawcy
Opłata skarbowa od złożenia w formie papierowej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od wydania decyzji o przeniesieniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu
Uwagi:
Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach są podmioty, między którymi ma być dokonane przeniesienie decyzji.
W ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu kompletnego wniosku. Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Od wydanej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa (adres: Wydział Środowiska, Klimatu i Powietrza Urzędu Miasta Krakowa, Os. Zgody 2, 31-949 Kraków) w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Art. 72a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: ws.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu zarządzania wszystkimi elementami środowiska poprzez ustalanie warunków na korzystanie ze środowiska w drodze postępowania administracyjnego w zakresie kompetencji Prezydenta Miasta
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 10 lat, po czym – w zależności od wyników ekspertyzy – ulegną zniszczeniu albo zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kategorią odbiorców danych osobowych są: pozostałe strony postępowania, podmioty działające w postępowaniu na prawach strony, a także inni odbiorcy na podstawie przepisów prawa.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.