Z posiadania statusu UKR wynikają pewne przywileje – na przykład można zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą, podjąć naukę na uczelniach wyższych itp. W tej karcie usługi dowiesz się co musisz zrobić i jakich dokumentów potrzebujesz.
Jeżeli przybyłaś/eś z terenu Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terenie tego państwa i chcesz posiadać numer PESEL ze statusem UKR:
Usługa dotyczy:
| Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
|---|---|---|---|---|
| Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic I-VII (Śródmieście, Krowodrza) | al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, I piętro, 30-541 Kraków |
poniedziałek-środa i piątek: 7.40 – 14.30, czwartek: 8.00 – 14.30 | brak | 12 616 5555 |
| Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic VIII-XIII (Podgórze) | ul. Wielicka 28a, 30-552 Kraków |
poniedziałek-środa i piątek: 7.40 – 14.30, czwartek: 8.00 – 14.30 |
brak | 12 616 5555 |
| Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic XIV-XVIII (Nowa Huta) | os. Zgody 2, 31-949 Kraków | poniedziałek-środa i piątek: 7.40 – 14.30, czwartek: 8.00 – 14.30 | brak | 12 616 5555 |
Twój wniosek zostanie rozpatrzony od razu.
| Wydział/Jednostka | Nazwa komórki |
|---|---|
| Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic I-VII |
| Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic VIII-XIII |
| Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic XIV-XVIII |
Ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorami, czyli podmiotami decydującymi o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe są:
Dane kontaktowe administratorów:
Z administratorem – Prezydentem Miasta Krakowa można się skontaktować poprzez adres email: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować poprzez adres email: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Dane kontaktowe inspektorów ochrony danych:
Administrator – Prezydent Miasta Krakowa wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się skontaktować poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres:
ul. Sarego 4,31-047 Kraków.
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania.
Cele przetwarzania i podstawa prawna:
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu zarejestrowania w związku z nadaniem numeru PESEL ze statusem UKR.
Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.
Odbiorcy danych:
Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom:
Okres przechowywania danych:
Danych zgromadzonych w rejestrze PESEL nie usuwa się.
Prawa podmiotów danych:
Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Źródło pochodzenia danych:
Pani/Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez organ gminy dokonujący rejestracji wniosku o nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem na terenie Ukrainy na podstawie przedłożonych dokumentów.
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych:
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terenie tego państwa.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji i profilowaniu:
Twoje dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.