Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Zawarcie umowy na czasowe udostępnienie nieruchomości w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych SA-46
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Spraw Administracyjnych
Krótki opis usługi
Jeśli jesteś zainteresowany umieszczeniem tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa a położonych na terytorium Gminy Miejskiej Kraków (nie dotyczy nieruchomości budynkowych i budynków pozostających w zarządzie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie, pasa drogowego, dróg publicznych, a także terenów oddanych w użytkowanie wieczyste, użyczenie, najem lub dzierżawę):
Wypełnij wniosek o zawarcie umowy na czasowe udostępnienie nieruchomości w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych wraz z odpowiednimi załącznikami do wniosku (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Za skuteczność dostarczenia wniosku składanego przez e-mail, Urząd Miasta Krakowa nie ponosi odpowiedzialności prawnej.
Za termin wpływu wniosku złożonego w dni robocze po godzinie 15:30 oraz w dni wolne od pracy – przyjmuje się kolejny dzień roboczy.
W celu potwierdzenia skutecznego dostarczenia wniosku składanego przez e-mail, wnioskodawca powinien skontaktować się telefonicznie pod numerem telefonu (12) 616 92 68.
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć najwcześniej 90 dni, a najpóźniej 30 dni przed planowaną imprezą/ wydarzeniem przed planowanym rozpoczęciem działalności itp.
Brak dotrzymania terminu, o którym mowa w punkcie 6, może uniemożliwić procedowanie wniosku, a w konsekwencji skutkować odmową zawarcia umowy na czasowe udostępnienie nieruchomości.
Usługa dotyczy osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek nieposiadających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność do czynności prawnych.
Warunkiem zawarcia umowy jest złożenie kompletnego wniosku (wraz z wymaganymi załącznikami) o zawarcie umowy na czasowe udostępnienie nieruchomości, w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych oraz braku przeciwwskazań jej zawarcia.
Umowa spółki cywilnej, gdy umowa ma dotyczyć spółki.
Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy, a w szczególności do zawarcia oraz odbioru umowy, jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Wyrys i wypis z ewidencji gruntów dla działki, na której będzie umieszczona tablica (w tym szyld) lub urządzenie reklamowe itp.
Jednoznaczna lokalizacja tablicy (w tym szyld) lub urządzenie reklamowe itp. zaznaczona na wyrysie z ewidencji gruntów, mapie sytuacyjnej lub szkicu.
Graficzny i zwymiarowany projekt konstrukcji tablicy (w tym szyldu) lub urządzenia reklamowego itp. z uwzględnieniem formy i sposobu umieszczania, kolorystyki, rodzaju materiałów, oświetlenia itp.
Dwa aktualne zdjęcia tablicy (w tym szyldu) lub urządzenia reklamowego itp. w przypadku wniosku o kontynuację umowy.
Decyzja o pozwoleniu na budowę – uzyskana w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia robót budowlanych w formie zaświadczenia o niewniesieniu sprzeciwu – uzyskane w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK.
Pozwolenie właściwych służb konserwatorskich – każdorazowo w przypadku określonym właściwymi przepisami prawa.
Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Uchwały Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych i ogrodzeń” oraz konieczności uzyskania tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości na cele budowlane.
Odpowiednio:
pozytywna opinia konstrukcyjna projektanta (posiadającego odpowiednie uprawnienia) odnośnie reklamy umieszczonej na rusztowaniu w zakresie spełnienia przez nią wymogów bezpieczeństwa,
pozytywna opinia konstrukcyjna projektanta (posiadającego odpowiednie uprawnienia) odnośnie rusztowania w zakresie spełnienia przez nie warunków bezpieczeństwa w przypadku zamiaru powieszenia reklamy.
Opłata za udostępnienie nieruchomości:
wysokość opłaty - ustalana na podstawie powierzchni podanej we wniosku, w wysokości określonej w załączniku do zarządzenia nr 1205/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie czasowego udostępnienia nieruchomości (z późn. zm.),
formy płatności - przelewem na rachunek bankowy lub w punktach kasowych UMK,
numer rachunku bankowego Urzędu Miasta Krakowa - wskazany w umowie cywilnoprawnej.
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty:
Podpis osobisty (z wykorzystaniem warstwy elektronicznej dowodu osobistego)
Umowa cywilnoprawna na czasowe udostępnienie nieruchomości w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych lub pisemna informacja w przypadku odmowy w tej sprawie.
W celu ustalenia terminu podpisania umowy na czasowe udostępnienie nieruchomości w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych skontaktujemy się z Tobą za pomocą danych teleadresowych podanych we wniosku, natomiast na adres wskazany we wniosku wyślemy informację w sprawie odmowy udostępnienia terenu.
Procedura dotyczy nieruchomości i przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa (nie dotyczy pasów drogowych oraz nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, użyczenie, najem lub dzierżawę).
Podpisanie umowy wymaga osobistej obecności strony umowy/pełnomocnika w siedzibie Urzędu Miasta Krakowa lub z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Niewywiązanie się wnioskodawcy z dotychczasowych zobowiązań finansowych wobec Gminy Miejskiej Kraków może stanowić podstawę do odmowy zawarcia umowy.
Przy składaniu kserokopii składanych dokumentów, wnioskodawca może zostać wezwany do okazania ich oryginałów.
Dokumenty sporządzone w języku obcym, muszą być przetłumaczone (możliwe wymaganie tłumaczeń sporządzonych przez tłumacza przysięgłego).
W przypadku, gdy wniosek dotyczy zajęcia terenu w pasie drogowym drogi publicznej lub na terenie drogi wewnętrznej pozostającej w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa sprawę rozpatruje ZDMK, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, w oparciu o procedury:
Opinia właściwych służb konserwatorskich – każdorazowo w przypadku:
zamiaru wprowadzenia na terenie Parku Kulturowego Stare Miasto nowych elementów wyposażenia przestrzeni nieobjętych standardami dla obszaru Parku Kulturowego Stare Miasto, zamiaru wykorzystania innej lokalizacji niż wyznaczone dla obszaru Parku,
terenów (wraz z ich otuliną) poza Parkiem Kulturowym, objętych ochroną konserwatorską.
Opinia Głównego Architekta Miasta – w przypadku zamiaru wprowadzenia na terenie obszaru Parku Kulturowego Stare Miasto nowych elementów wyposażenia przestrzeni nieobjętych standardami dla obszaru Parku, zamiaru wykorzystania innej lokalizacji niż wyznaczone dla obszaru Parku.
Inne dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Uchwała nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (z późn. zm.).
Uchwała nr XII/131/11 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 kwietnia 2011 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Stare Miasto”.
Uchwała nr XCII/1362/13 Rady Miasta Krakowa z dnia 4 grudnia 2013 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Centrum Nowej Huty” w Krakowie.
Uchwała nr LXXXVIII/2145/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 8 listopada 2017 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Kazimierz” w Krakowie.
Uchwala nr XCIII/2443/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 24 stycznia 2018 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Stradom” w Krakowie.
Uchwała nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (z późn. zm.).
Uchwała nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”.
Uchwała nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem (z późn. zm.).
Zarządzenie nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (z późn. zm.).
Zarządzenie nr 1205/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie czasowego udostępniania nieruchomości (z późn. zm.).
Zarządzenie nr 1303/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 kwietnia 2024 r. w sprawie zarządzania Małym Rynkiem, placem Wolnica i placem Szczepańskim w Krakowie (z późn. zm.).
Zarządzenie nr 1370/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie zarządzania Rynkiem Głównym w Krakowie (z późn. zm.).
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: sa.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia, wykonania i rozliczenia umowy, której jest Pan/Pani stroną oraz prowadzenia ewidencji umów zawieranych z Gminą Miejską Kraków.
Dane osobowe są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Umowy Wydziału Spraw Administracyjnych.
Informujemy, że:
Ma Pan/Pani prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, a następnie będą przechowywane przez 5 lat.
Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia, wykonania i rozliczenia umowy i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia umowy.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią:
ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (w celu zawarcia umowy),
art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (w celu wykonania umowy),
gdy ma zastosowanie - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. (w celu ustalenia, dochodzenia, obrony roszczeń).
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy jw. adres e-mail: iod@um.krakow.pl.