Procedura ma zastosowanie w przypadku, gdy dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości urzędu wynikające z postępowania prowadzonego zgodnie z procedurą SA-14 i SA-12 (dotyczy cudzoziemców).
Jeśli chcesz uzyskać zameldowanie na pobyt stały lub czasowy:
Z wnioskiem (podaniem) i formularzem zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego występujesz w przypadku, gdy dane zgłoszone do zameldowania są niewystarczające do załatwienia sprawy i/lub budzą wątpliwości urzędnika.
| Nazwa dokumentu | W jakim przypadku | Kogo dotyczy |
|---|---|---|
| Dowód osobisty lub paszport pełnomocnika (do wglądu) |
W przypadku występowania przez pełnomocnika | Pełnomocnika |
| Potwierdzenie wniesienia opłaty |
W przypadku występowania przez pełnomocnika | Strony/Pełnomocnika |
| Pełnomocnictwo do występowania w postępowaniu o zameldowanie |
W przypadku występowania przez pełnomocnika | Pełnomocnika |
| Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
|---|---|---|---|
| Opłata skarbowa za złożone pełnomocnictwo (od każdego stosunku prawnego) | 17 | kasa UMK ; przelew | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
| Opłata od poświadczenia zgodności z oryginałem kopii dokumentu wydanego z akt, dokonanego przez upoważnionego pracownika UMK (od każdej pełnej lub zaczętej stronicy) | 5 | kasa UMK ; przelew | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Dokumenty można złożyć bez weryfikacji w dowolnym punkcie podawczym.
| Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
|---|---|---|---|---|
| Wydział Spraw Administracyjnych | al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków | poniedziałek-środa i piątek: 7.40 – 15.30, czwartek: 8.00 – 15.30 |
brak | 12 616 5555 |
| Link do portalu | Wytyczne |
|---|---|
| Pismo ogólne - formularz na ePUAP |
|
Podczas prowadzonego postępowania będzie sporządzany/pozyskiwany szereg dokumentów, w wyniku czego będzie wydana decyzja administracyjna, którą możesz odebrać osobiście lub zostanie ona przesłana do Ciebie pocztą.
Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, z możliwością przedłużenia terminu z przyczyn niezależnych od Wydziału Spraw Administracyjnych UMK, o czym zostaniesz powiadomiony.
| Wydział/Jednostka | Nazwa komórki |
|---|---|
| Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Postępowań Administracyjnych |
Podczas prowadzonego postępowania Wydział Spraw Administracyjnych UMK może sporządzić/pozyskać dokumenty, takie jak:
W przypadku, gdy nie zgadzasz się z wydaną decyzją administracyjną możesz złożyć pisemne odwołanie w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia decyzji. W dokumencie należy zwrócić się do Wojewody Małopolskiego (jako instancji odwoławczej) oraz podać numer decyzji, od której się odwołujesz.
Zgodnie z przepisami masz prawo do zrzeczenia się odwołania, co skutkuje brakiem możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.