Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą wniosek oraz wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Dokumenty zostaną zweryfikowane przez Urzędnika i przekazane do dalszej realizacji.
Po rozpatrzeniu wniosku i wydaniu zmienionej licencji dokumenty zostaną wysłane na wskazany adres lub będą oczekiwać na odbiór w „miejscu przyjmowania” (zgodnie z dyspozycją na wniosku).
Administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa.
Usługa dotyczy przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą lub spółki prawa handlowego.
Z wnioskiem o zmianę licencji, występujesz w przypadku zmiany imienia i nazwiska lub nazwy przedsiębiorcy lub zmiany adresu i siedziby albo miejsca zamieszkania.
Wniosek wraz z załącznikami:
Wykaz pojazdów.
W przypadku zmiany imienia, nazwiska, nazwy przedsiębiorcy, zmiany adresu siedziby lub miejsca zamieszkania - kserokopię dokumentów potwierdzających tę zmianę (oryginał do wglądu).
Dotychczasowa licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
Potwierdzenie wniesienia opłaty.
Zmiana licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką udzielonej na okres:
od 2 do 15 lat - 20,00 zł. (opłata komunikacyjna),
od 16 do 30 lat - 25,00 zł.,
od 31 do 50 lat - 30,00 zł.
Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17,00 zł. (opłata skarbowa).
Za wydanie wypisu w przypadku zmiany licencji pobiera się 5% opłaty za udzielenie licencji.
Formy płatności:
Przelewem na rachunek bankowy.
W punktach kasowych UMK.
Na poczcie.
W placówkach banku PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa bez ponoszenia opłat.
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta Krakowa w PKO Bank Polski S.A.:
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Dokumenty można złożyć w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Transportu i Działalności Regulowanej (KM-05)
al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, Centrum Administracyjne I piętro boks 80
Po zrealizowaniu wniosku o zmianę licencji otrzymasz informację SMS-em o możliwości odbioru dokumentów w Urzędzie lub zostaną one wysłane pocztą na wskazany we wniosku adres (zgodnie z dyspozycją na wniosku).
Od urzędnika otrzymasz licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką wraz z wypisem z tej licencji.
Przedsiębiorca jest zobowiązany zgłaszać do tutejszego urzędu wszelkie zmiany danych nie później niż 28 dni od ich powstania. Prosimy o dopilnowanie tego obowiązku, bowiem nie zgłoszenie zmiany może skutkować karą.
Licencja wydawana jest w formie decyzji administracyjnej do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku do Urzędu.
Od decyzji administracyjnej możesz złożyć pisemne odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który ją wydał.
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.
Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia (część IV) stanowiący załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Szanowny Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu przeprowadzenie egzaminu w zakresie transportu drogowego taksówką.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat od momentu wykreślenia wpisu z ewidencji, po czym mogą ulec zniszczeniu lub zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa - Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.