Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Udzielenie/odmowa udzielenia ulgi w spłacie kar pieniężnych dla stron, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej GK-4
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać ulgę w spłacie kary pieniężnej nałożonej na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
Przygotuj wniosek oraz pozostałe niezbędne załączniki (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa zabierając ze sobą dokumenty (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Po weryfikacji wniosku organ może wezwać Cię do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni od otrzymania wezwania.
Organ posiadając kompletny wniosek wyda decyzję o udzieleniu ulgi lub o odmowie udzielenia ulgi w spłacie kar pieniężnych stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków w terminie do miesiąca, a jeżeli sprawa jest szczególnie skomplikowana, w terminie do dwóch miesięcy.
Organ może wydać także postanowienie o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia lub postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
Udzielenie ulgi może nastąpić w formie:
umorzenia kary pieniężnej, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej, w całości lub w części,
odroczenia terminu płatności całości albo części kary pieniężnej wraz z odsetkami za zwłokę,
rozłożenia na raty płatności całości albo części kary pieniężnej wraz z odsetkami za zwłokę.
Podmioty/osoby fizyczne, na które została nałożona kara pieniężna na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, stanowiąca dochód Gminy Miejskiej Kraków, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Wniosek o udzielenie ulgi może zostać złożony przez wnioskodawcę w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem zobowiązanego lub interesem publicznym.
Pisemny wniosek o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej formy, a także uzasadnieniem - Załącznik nr 1.
W przypadku, gdy wnioskodawca zobowiązany jest do składania deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku o ulgę - kopia tej deklaracji. W przypadku wniosku złożonego w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia danego roku kalendarzowego deklaracja powinna obejmować dochód osiągnięty w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, o którym mowa w pierwszym zdaniu – jeżeli za ten rok istniał obowiązek jej składania.
W przypadku osiągania dochodów/przychodów kserokopia dokumentów potwierdzających wysokość tych dochodów/przychodów (wynagrodzeń, nagród, honorariów, emerytur lub rent, zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia, innych należności i otrzymywanych świadczeń) za 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku.
W przypadku posiadania majątku (w tym objętego wspólnością majątkową), uzyskiwania dochodów/przychodów i/lub posiadania zobowiązań - pisemne oświadczenie dotyczące posiadanego majątku (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe) wraz z pisemnym oświadczeniem o istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, wydatki mieszkaniowe itp.) – Załącznik nr 2.
Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta).
Wszelkie inne dokumenty uzasadniające przyznanie ulgi (np. zaświadczenia lekarskie, rachunki z apteki itp.).
W przypadku podmiotów niebędących osobami fizycznymi - statut lub akt założycielski lub inny dokument stwierdzający istnienie podmiotu i zakres jego działalności.
W przypadku podmiotów zobowiązanych do sporządzania sprawozdań zgodnie z przepisami o rachunkowości:
sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy,
informacja na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku.
W celu ułatwienia i przyspieszenia realizacji usługi zasadnym jest przedstawienie następujących dokumentów nieobowiązkowych:
plan przychodów i kosztów na dany rok obrotowy,
wykaz nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku,
inne dokumenty, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi.
Nazwa dokumentu
W jakim przypadku
Kogo dotyczy
Dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy
W przypadku wnioskodawcy niebędącego osobą fizyczną
Strony, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Dokumenty obrazujące kondycję finansową
W przypadku wnioskodawcy niebędącego osobą fizyczną
Strony, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie)
W przypadku występowania przez pełnomocnika
Strony, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Kserokopie wraz z przedłożonymi do wglądu oryginałami dokumentów obrazujących sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe, w tym dokumenty obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki
W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną
Strony, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Oświadczenie podatnika o stanie majątkowym - nieruchomościach i ruchomościach
W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną
Strony, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (oryginał)
-
Strony, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa za wydanie decyzji o rozłożeniu kary pieniężnej na raty lub odroczeniu terminu płatności
10
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Dokumenty można złożyć na wybranym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub bezpośrednio w siedzibie Wydziału:
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:40 do 15:30
Otrzymanie od wnioskodawcy niezbędnych dokumentów związanych z ubieganiem się o ulgę w spłacie kar pieniężnych stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków.
Analiza otrzymanych dokumentów.
Wydanie decyzji o udzieleniu ulgi w spłacie nałożonej kary pieniężnej stanowiącej dochody Gminy Miejskiej Kraków lub decyzji o odmowie udzielenia ulgi lub postanowienia o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia lub postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie nie krótszym niż 7 dni od otrzymania wezwania.
Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
Wydanie decyzji o udzieleniu ulgi w spłacie nałożonej kary pieniężnej stanowiącej dochody Gminy Miejskiej Kraków następuje w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnej dokumentacji.
Od wydanej decyzji odmownej służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (ul. Lea 10, 30-048 Kraków) za pośrednictwem Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury UMK, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 17 pkt 1, art. 127 § 1 i § 2 oraz art. 129 § 1 i § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego).
W przypadku wydania postanowienia i w przypadku, gdy Kodeks Postępowania Administracyjnego tak stanowi, służy stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (ul. Lea 10, 30-048 Kraków) za pośrednictwem Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury UMK, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia (art. 141 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego).
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Dział III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gk.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia/odmowy udzielenia ulgi w spłacie kar pieniężnych stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków dla stron, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. „Utrzymanie czystości i porządku w gminie, odpady komunalne i nieczystości ciekłe”.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.