Pomiary natężenia ruchu rowerowego w Krakowie
Rosnąca ilość dróg rowerowych, większa spójność tras oraz liczne udogodnienia dla rowerzystów (m.in. stojaki, kontrapasy, podpórki) sprawiają, że coraz większa liczba mieszkańców wybiera rower jako podstawowy środek transportu.
Jak bardzo zmienia się ruch rowerowy w Krakowie? Gdzie jest największy, a gdzie najmniejszy? Co można jeszcze poprawić? Na te, i inne pytania, mają dać odpowiedź pomiary natężenia ruchu rowerowego.
W roku 2015, na zlecenie Gminy Miejskiej Kraków, firma EKKOM wykonała pomiary w 40 lokalizacjach na terenie Miasta. Pomiary były wykonywane w godzinach szczytu porannego i popołudniowego (wyznaczonych na podstawie 16h pomiaru w 5 określonych wcześniej punktach) we wtorki, środy i czwartki. Jednymi z najbardziej obciążonych punktów okazały się: Rondo Mogilskie, Bulwar Kurlandzki, Most Grunwaldzki, Wawel, Kopernika, Grota-Roweckiego.
Pomiary ruchu rowerowego nawiązują do zapisów Karty Brukselskiej (zakładającej znaczący wzrost ruchu rowerowego) oraz wyników lokalnego referendum z 2014 roku, w którym mieszkańcy zdecydowaną większością głosów opowiedzieli się za rozwojem infrastruktury rowerowej.
Wyniki pomiarów natężenia ruchu rowerowego 2015.