Nabycie zastrzeżonego stanowiska postojowego przez podmioty posiadające siedzibę lub wydzieloną jednostkę organizacyjną w obszarze płatnego parkowania w Krakowie w celu korzystania na prawach wyłączności
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie: imienia, nazwiska, numeru PESEL, numeru NIP, REGON, adresu do korespondencji/ adresu siedziby, adresu e-mail, numeru telefonu, podmiotu wnioskującego o miejsce zastrzeżone a także danych osobowych strony umowy udostępniającej lokal, w zakresie adresu lokalu będącego przedmiotem umowy Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem.
Informujemy Pana/Panią, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu nabycia zastrzeżonego stanowiska postojowego przez podmioty posiadające siedzibę lub wydzieloną jednostkę organizacyjną w obszarze płatnego parkowania w Krakowie w celu korzystania na prawach wyłączności.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Twoje dane będą przechowywane przez okres wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm. wynikających z zarządzenia Nr 102/2020 Dyrektora ZDMK z dnia 5 sierpnia 2020 r.)
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych stanowi art. 13 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, art. 55 § 1, art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Nie dotyczy.
Etap I:
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Dział Utrzymania Oznakowania i Urządzeń BRD, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków,
Etap II:
Urząd Miasta Krakowa, Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków.
Etap III:
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Dział Obsługi Klienta OPP, ul. W. Reymonta 20, 30-059 Kraków.
Nie dotyczy.
I. Etap I:
1. Wniosek (załącznik nr 1 do niniejszej procedury) o udzielenie zgody na nabycie zastrzeżonego stanowiska postojowego przez podmioty posiadające siedzibę lub wydzieloną jednostkę organizacyjną w obszarze płatnego parkowania w Krakowie w celu korzystania na prawach wyłączności.
Załączniki do wniosku nr 1:
1) zwymiarowany plan sytuacyjny na podkładzie mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją miejsca parkingowego o które jest składany wniosek,
2) dokument świadczący o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym podmiot posiada siedzibę lub wydzieloną jednostkę organizacyjną (numer księgi wieczystej), a w przypadku, gdy podmiotowi w odniesieniu do lokalu nie przysługuje prawo własności - stosowna umowa udostępnienia lokalu obejmująca czasem obowiązywania okres, na jaki ma być nabyte zastrzeżone miejsce postojowe na prawach wyłączności (należy usunąć z treści umowy cywilnoprawnej stanowiącej tytuł do lokalu inne dane osobowe niż: adres strony tej umowy).
II. Etap II:
W przypadku uzyskania zgody ZDMK na nabycie zastrzeżonego stanowiska postojowego - projekt organizacji ruchu (z uwzględnieniem lokalizacji zastrzeżonego stanowiska postojowego) zgodnie z wymogami określonymi w procedurze Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu IR-2 – „Rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów stałej zmiany organizacji ruchu” wraz z sygnaturą zgody wydanej przez ZDMK.
2. Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w odpisie potwierdzonym za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu. Dokumenty mogą być również złożone w kopii, pod warunkiem okazania ich oryginałów przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia, że okazany dokument jest oryginałem.
1. Opłata zryczałtowana za jedno zastrzeżone stanowisko postojowe dla podmiotu posiadającego siedzibę lub wydzieloną jednostkę organizacyjną w obszarze płatnego parkowania w Krakowie wynosi sumę ceny abonamentu miesięcznego typu „O” dla danej podstrefy powiększoną każdorazowo o 1000 zł.
2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
3. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, kasie Zarządu Dróg Miasta Krakowa (kasa ZDMK czynna jest w godzinach od 9.00 do 14.30), kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
OPŁATA SKARBOWA - NUMER RACHUNKU BANKOWEGO:
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
4. Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji.
Etap I:
Pisemna zgoda lub odmowa Zarządu Dróg Miasta Krakowa dotycząca nabycia zastrzeżonego stanowiska postojowego przez podmioty posiadające siedzibę lub wydzieloną jednostkę organizacyjną w obszarze płatnego parkowania w Krakowie w celu korzystania na prawach wyłączności.
Etap II:
Pisemne zatwierdzenie, odrzucenie bądź odesłanie w celu wprowadzenia poprawek projektu organizacji ruchu przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu zgodnie z procedurą IR-2 – „Rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów stałej zmiany organizacji ruchu”.
Etap III:
Wystawienie przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa noty obciążeniowej tytułem korzystania z zastrzeżonego stanowiska postojowego.
Etap I:
Do 30 dni od dnia złożenia przez stronę kompletu wymaganych dokumentów.
Etap II:
Zgodnie z procedurą Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu IR-2 – „Rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów stałej zmiany organizacji ruchu”.
Etap III:
Niezwłocznie po ustawieniu oznakowania dotyczącego stanowiska.
Wewnętrzne opinie między jednostkami.
Nie dotyczy.
1. Artykuł 13 ust. 1 pkt 1, art. 13b ust. 6 pkt 2 oraz art. 13f ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
2. Uchwała Nr LXXXIX/2177/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2017 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, ustalenia opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłaty abonamentowej dla niektórych użytkowników dróg oraz sposobu pobierania tych opłat;
3. Artykuły 217 – 220 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
5. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl.
1. Procedura dotyczy dróg publicznych będących w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa i położonych w obszarze płatnego parkowania.
2. We wniosku wnioskodawca podaje okres wyrażony w miesiącach na jaki wnioskuje o nabycie zastrzeżonego stanowiska postojowego w celu korzystania na prawach wyłączności. Minimalny okres na jaki może być nabyte zastrzeżone stanowisko postojowe- 1 miesiąc. Maksymalny okres na jaki może być nabyte zastrzeżone stanowisko postojowe 36 miesięcy.
3. Opłata zryczałtowana za jedno zastrzeżone stanowisko postojowe dla podmiotu posiadającego siedzibę lub wydzieloną jednostkę organizacyjną w obszarze płatnego parkowania w Krakowie wynosi sumę ceny abonamentu miesięcznego typu “O” dla danej podstrefy powiększoną każdorazowo o 1000 zł.
4. Opłata za każde kolejne stanowisko ustalana jest progresywnie narastająco o 20% w stosunku do opłaty za poprzednie stanowisko.
5. Wnioskodawca, który uzyskał zgodę na nabycie zastrzeżonego stanowiska postojowego, w terminie 30 dni od jego otrzymania, winien złożyć wniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu przez Wydział Miejskiego Inżyniera
Ruchu, z podaniem sygnatury zgody wydanej przez ZDMK. W razie braku przedłożenia ww. wniosku wraz ze sporządzonym projektem organizacji ruchu do Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu w ww. terminie, ZDMK zastrzega sobie prawo do poinformowania o cofnięciu wydanej zgody na nabycie zastrzeżonego stanowiska postojowego.
6. Montaż oznakowania zastrzeżonego stanowiska postojowego w obszarze płatnego parkowania leży po stronie ZDMK.
7. Utrzymanie oznakowania zastrzeżonego stanowiska postojowego w obszarze płatnego parkowania prowadzone jest przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
8. Na podmiocie spoczywa obowiązek egzekwowania od osób trzecich usunięcia pojazdów zajmujących nabyte na wyłączność zastrzeżone stanowisko postojowe.
9. Wnioskodawca ma obowiązek niezwłocznego (jednak nie później niż 7 dni) poinformowania Zarządu Dróg Miasta Krakowa o zmianie siedziby lub o fakcie braku spełnienia przesłanki polegającej na posiadaniu wydzielonej jednostki organizacyjnej w obszarze płatnego parkowania w Krakowie, co stanowiło podstawę występowania o nabycie zastrzeżonego stanowiska postojowego w obszarze płatnego parkowania.
10. W przypadku zmiany siedziby lub ustaniu faktu spełnienia przesłanki polegającej na posiadaniu wydzielonej jednostki organizacyjnej w obszarze płatnego parkowania w Krakowie, bez poinformowania o tym fakcie ZDMK, oznakowanie nabytego zastrzeżonego stanowiska postojowego zostaje zdemontowane.
11. Termin płatności za wyznaczone miejsce postojowe określa nota księgowa wystawiona przez ZDMK. W tym celu podmiot udostępnia ZDMK nazwę, adres, adres korespondencyjny, NIP.
12. Brak terminowych wpłat, które spowodują zaległości przekraczające 2 okresy rozliczeniowe, skutkuje cofnięciem zgody oraz zdemontowaniem oznakowania stanowiska postojowego na prawach wyłączności.
13. Postój na zastrzeżonym i nieopłaconym miejscu postojowym, podlega opłacie na takich samych zasadach jak postój w innych wyznaczonych miejscach na obszarze ŚSPP. W razie nie wniesienia opłaty za postój, powstaje obowiązek zapłaty opłaty dodatkowej na podstawie ustawy o drogach publicznych.
14. Rezygnacja z zastrzeżonego stanowiska postojowego następuje na pisemny wniosek, złożony z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
15. Ponowne ustawienie zastrzeżonego stanowiska postojowego po jego likwidacji wymaga spełnienia przesłanek określonych w niniejszej procedurze, w tym uzgodnienia projektu organizacji ruchu.
16. Przedłużenie okresu, na jaki przyznano zastrzeżone stanowisko postojowe, następuje na pisemny wniosek złożony co najmniej na miesiąc przed terminem określonym w zgodzie.
17. Nabyte przez podmiot posiadający siedzibę lub wydzieloną jednostkę organizacyjną w obszarze płatnego parkowania w Krakowie zastrzeżone stanowisko postojowe nie może być oddawane innemu podmiotowi w posiadanie zależne.
18. Zarząd Dróg Miasta Krakowa oraz Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączenia korzystania z nabytego zastrzeżonego stanowiska postojowego w związku z zatwierdzanymi czasowymi zmianami w organizacji ruchu wynikającymi z robót oraz innych przedsięwzięć realizowanych w rejonie zastrzeżonego miejsca postojowego. W przypadkach czasowego wyłączenia nabytego zastrzeżonego stanowiska postojowego wystawiona przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa nota księgowa za kolejny okres rozliczeniowy nastąpi z przesunięciem czasowym odpowiadającym ilości dni, w których nastąpiło czasowe wyłączenie stanowiska postojowego. Informacji o czasowej zmianie organizacji ruchu dostarczać będzie umieszczane z wyprzedzeniem oznakowanie wynikające z zatwierdzonego projektu organizacji ruchu.
19. Zarząd Dróg Miasta Krakowa oraz Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu zastrzega
sobie prawo do całkowitego usunięcia nabytego zastrzeżonego stanowiska postojowego, a tym samym cofnięcia zgody na wyłączne prawo do korzystania z zastrzeżonego stanowiska postojowego w związku ze zmianą stałej organizacji ruchu.