Udzielenie dotacji celowej na realizację zadań ujętych w Programie wspierania Rodzinnych Ogrodów Działkowych funkcjonujących na obszarze Gminy Miejskiej Kraków
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie lub drogą elektroniczną – adres e-mail: jp.umk@um.krakow.pl
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu udzielenia dotacji celowej na ochronę środowiska. Informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez 10 lat, po czym ulegną zniszczeniu.
3. Odbiorcą Twoich danych osobowych będą podmioty, z którymi współpracuje Gmina Miejska Kraków celem realizacji procesu dotacji.
4. Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem wynikającym z uchwały Rady Miasta Krakowa i ma charakter obowiązkowy.
6. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości udzielenia dotacji.
7. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi uchwała właściwa przyjęta przez Radę Miasta Krakowa w sprawie przyjęcia Programu wspierania Rodzinnych Ogrodów Działkowych funkcjonujących na obszarze Gminy Miejskiej Kraków.
Ponadto informujemy, że Twoje dane w zakresie: informacji o sposobie rozpatrzenia Twojego wniosku, adresu inwestycji, przedmiotu i celu, na który przyznano środki, informacji o wysokości przyznanych środków, będą dostępne na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres e-mail: iod@um.krakow.pl
adres pocztowy: Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków
Nie dotyczy.
Referat Udzielania Dotacji, Wydział ds. Jakości Powietrza, Rynek Podgórski 2, 30-533 Kraków
Zadaj pytanie w sprawie procedury: www.bip.krakow.pl/idz
Niedostępna.
Wniosek o udzielenie dotacji celowej
1. Wniosek beneficjenta nie będącego przedsiębiorcą / będącego przedsiębiorcą posiadającego tytuł prawny do nieruchomości w granicach administracyjnych Gminy Miejskiej Kraków na realizację zadań ujętych w Programie wspierania Rodzinnych Ogrodów Działkowych funkcjonujących na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, zawierający m.in.:
1) oznaczenie beneficjenta,
2) lokalizację i charakterystykę zadania,
3) poprawnie wypełnione wszystkie wymagane rubryki,
4) podpis osób upoważnionych do działania w imieniu beneficjenta lub działającego w jego imieniu pełnomocnika.
2. Załączniki wymagane przy składaniu wniosku (oryginały lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie):
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, na których położony jest RODz;
2) mapa określająca lokalizację inwestycji objętej wnioskiem z zaznaczeniem na niej działek, terenów ogólnych oraz działek ewidencyjnych. Mapa nie jest wymagana przy realizacji zadania ROD-16;
3) dokument uprawniający do występowania w imieniu Beneficjenta: pełnomocnictwo szczególne i dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa;
4) oświadczenie Beneficjenta dotyczące potwierdzenia:
• informacji, że stowarzyszenie nie działa w celu osiągnięcia zysku;
• informacji o posiadaniu środków własnych na realizację zadania;
• informacji, że RODz nie posiada infrastruktury ogrodowej lub jej stan techniczny wskazuje na konieczność modernizacji;
• informacji o możliwości lub braku możliwości odliczenie podatku od towarów i usług;
• informacji, że wybór wykonawcy na realizację zadania będącego przedmiotem niniejszego wniosku odbędzie się zgodnie z uwzględnieniem procedur przewidzianych w ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710, z późn. zm.). Jeżeli stowarzyszenie ogrodowe nie jest zobowiązane do stosowania ustawy wskazanej powyżej, wybór wykonawcy na realizację zadania będącego przedmiotem niniejszego wniosku odbędzie się zgodnie z zachowaniem zasady konkurencyjności;
5) informacje przedstawiane przy ubieganiu się o pomoc de minimis w celu realizacji zadania (obowiązuje tylko beneficjenta będącego przedsiębiorcą):
a) formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis;
b) oświadczenie w sprawie otrzymanej pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz pomocy innej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych;
c) oświadczenie, że Beneficjent poinformuje Wydział ds. Jakości Powietrza Urzędu Miasta Krakowa o otrzymaniu pomocy de minimis oraz o każdej innej pomocy na pokrycie tych samych kosztów kwalifikowanych, jeśli takowe nastąpi w trakcie toczącego się postępowania;
6) inne.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach banku PKO BP S.A. na terenie Krakowa i w kasach Urzędu. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
NUMER KONTA Opłata skarbowa 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Dla wniosków o udzielenie dotacji celowej, które zostały rozpatrzone pozytywnie:
1) informacja o pozytywnej ocenie wniosku i wysokości przyznanej dotacji – lista wniosków zamieszczana na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) zawiadomienie beneficjenta o terminie i miejscu zawarcia umowy o udzielenie dotacji.
1. Przekazanie informacji niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o udzielenie dotacji.
2. Akceptacja rozliczenia dotacji w terminie nie dłuższym niż 30 dni, od daty złożenia wniosku o rozliczenie dotacji.
3. Wypłata dotacji po zrealizowaniu zadania w terminie do 30 dni, od dnia zaakceptowania rozliczenia dotacji.
Nie dotyczy.
Rozstrzygnięcie o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, od której przysługuje odwołanie do organu wyższego stopnia oraz nie stanowi zobowiązania Gminy Miejskiej Kraków do przekazania środków finansowych.
1) budowę infrastruktury ogrodowej, w przypadku jej braku na terenie ogólnym przeznaczonym do udostępnienia mieszkańcom Krakowa;
2) modernizację lub remont infrastruktury, w przypadku złego stanu technicznego istniejącej infrastruktury ogrodowej na terenie ogólnym przeznaczonym do udostępnienia mieszkańcom Krakowa.
1) legitymowanie się przez stowarzyszenie ogrodowe tytułem prawnym do nieruchomości, na których położony jest Rodzinny Ogród Działkowy;
2) brak infrastruktury ogrodowej na terenie Rodzinnego Ogrodu Działkowego lub pozostawanie infrastruktury ogrodowej w stanie technicznym wskazującym na konieczność jej modernizacji lub remontu;
3) niezaleganie wobec Gminy Miejskiej Kraków z jakimikolwiek należnościami o charakterze publicznoprawnym lub cywilnoprawnym.
1) dokumentację sporządzaną w ramach przygotowania zadania (projekt budowlano – wykonawczy);
2) realizację zadania na nieruchomościach nie stanowiących terenu ogólnego RODz, za wyjątkiem:
a) zadań polegających na budowie lub modernizacji sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej (z wyłączeniem indywidualnych przyłączy), jeżeli modernizowana sieć przebiega przez działki, lub jej poprowadzenie przez tereny ogólne jest niemożliwe lub ekonomicznie nieuzasadnione;
b) zadań polegających na budowie lub modernizacji ogrodzenia, pod warunkiem że ogrodzenie to stanowi jednocześnie zewnętrzne ogrodzenie terenu RODz, c) zadań polegających na zakupie beczek do zbierania wód opadowych (zadanie ROD-16), z zachowaniem zapisów § 6a uchwały;
c) przystosowanie systemu odprowadzenia wód opadowych z dachów do podłączenia zbiornika na wody opadowe w ramach zadania ROD-16.
1) zostanie złożony przez nieuprawniony podmiot;
2) zostanie złożony po wykonaniu zadania lub w trakcie realizacji zadania.
1) przedmiaru i kosztorysu planowanej inwestycji sporządzonego przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia (w przypadku zadań projektowych lub innych inwestycji w zakresie których dokument ten ma zastosowanie);
2) potwierdzającego brak kolizji inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (jeśli jest wymagany);
3) zgłoszenia do właściwego organu administracji publicznej zamiaru realizacji zadania lub pozwolenia na budowę, jeżeli jest wymagane;
4) dokumentacji projektowej;
5) innej dokumentacji wymaganej przepisami prawa w zakresie realizacji danej inwestycji.