Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy powodującej utrudnienia w ruchu lub wymagającej korzystania z drogi w sposób szczególny
I. Wskazanie administratora
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
II. Wskazanie inspektora ochrony danych
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności
zaś realizacji ustawowych zadań urzędu w celu prowadzenia postępowań administracyjnych związanych z wydawaniem decyzji w sprawach przeprowadzenia imprezy powodującej utrudnienia w ruchu
lub wymagającej korzystania z drogi w sposób szczególny. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych są: ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, ustawa Kodeks postępowania administracyjnego.
W innych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści wystąpienia do organu administracji publicznej.
IV. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego, Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym), wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Ponadto dane osobowe mogą być zbierane od stron postępowania administracyjnego, mogą pochodzić z systemów informatycznych, do których organ ma dostęp zgodnie z przepisami prawa lub od osób trzecich i innych podmiotów.
Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwia wszczęcie i prowadzenie sprawy z Pani/Pana wniosku bądź uniemożliwi stronie zapewnienie czynnego udziału w postępowaniu administracyjnym zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.
V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania.
VI. Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych; przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
6. prawo do przenoszenia danych.
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie, których odbywa się przetwarzanie danych, w tym z zasadami wynikającymi z kodeksu postępowania administracyjnego czy archiwizacji.
VIII. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
IX. Profilowanie
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
X. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Urząd Miasta Krakowa
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, ul. Wielopole 1
31-072 Kraków.
email: ir.umk@um.krakow.pl
1) Wniosek (według druku stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej procedury) o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny – przeprowadzanie imprezy na drodze zawierający:
a) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy, numer telefonu, e-mail organizatora imprezy, numer REGON/KRS/NIP,
b) rodzaj i nazwę imprezy,
c) informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy,
d) informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy,
e) wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy,
f) podpis organizatora lub jego przedstawiciela.
2) Załączniki do wniosku:
a) szczegółowy regulamin określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
b) wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia,
c) program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw,
d) plan zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy (według druku stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej procedury) obejmujący:
- listę osób wchodzących w skład służby porządkowej, ich rozmieszczenie oraz elementy ubioru wyróżniające te osoby,
- pisemną instrukcję określającą zadania służb porządkowych, opracowaną w uzgodnieniu z Policją,
- rodzaj i ilość środków technicznych (w szczególności znaków, tablic ostrzegawczych i informacyjnych, lin, taśm lub wstęg służących do oznaczenia trasy lub miejsca imprezy, barier, płotków lub przegród służących do odgradzania miejsca imprezy)
- rodzaje, zakres i sposób zabezpieczenia ratowniczego imprezy, w uzgodnieniu z właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz innymi służbami ratowniczymi, w tym z właściwymi dysponentami jednostek systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego,
- sposób oznaczenia miejsc niebezpiecznych dla uczestników imprezy,
- oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie i towarzyszących tej imprezie,
- rodzaje zezwoleń umożliwiających poruszanie się osób lub pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu publicznego,
- organizację łączności bezprzewodowej między organizatorem imprezy a Policją w trakcie trwania imprezy,
- sposób informowania o ograniczeniach w ruchu drogowym wynikających z przebiegu imprezy – przed imprezą i w trakcie jej trwania.
e) zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy – do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw,
f) pisemna zgoda właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych,
g) pisemne oświadczenie (według druku stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej procedury) o spełnieniu przez organizatora warunków określonych w art. 65a ust. 2 i 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.),
h) w przypadku gdy organizator działa przez pełnomocnika – stosowne pełnomocnictwo.
Zgodnie z art. 65j ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.) załącznik do wniosku wymieniony w punkcie 5.2 d) sekcji „Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)” – (plan zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy) nie ma zastosowania w przypadku przewozu osób kolejką turystyczną.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Dokumenty te mogą być również złożone w kserokopii, pod warunkiem okazania oryginału przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia strony o ich zgodności z oryginałem.
Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu.
1. Opłata skarbowa:
a) za wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny wydawanego na podstawie przepisów Prawa o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.) wynosi 48 zł (zwolnione z opłaty skarbowej są podmioty wymienione w art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.).,
b) od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
2. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
3. Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot tej opłaty oraz w którym urzędzie/jednostce/wydziale ma być dokonana czynność urzędowa.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa – 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Decyzja administracyjna.
Pisemny wniosek organizatora wraz z wymaganymi dokumentami o wydanie zezwolenia winien być złożony co najmniej na 30 przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy. Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia na odbycie imprezy wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
1) Opinia komendanta wojewódzkiego Policji - właściwego ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy.
2) Opinia właściwego komendanta Oddziału Straży Granicznej lub komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej w przypadku imprezy odbywającej się na drogach w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
3) Uzgodnienie zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza.
Od decyzji administracyjnej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ul. J. Lea 10, 30-048 Kraków, za pośrednictwem Urzędu Miasta Krakowa –Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia
1. Art. 10, art. 65 oraz art. 65a-j ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
4. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
1. Procedura dotyczy dróg publicznych.
2. Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.) wniosek wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć do organu zarządzającego ruchem na drodze, na której impreza będzie się odbywała, z tym, że jeżeli impreza będzie odbywała się na drogach podległych kilku organom - wniosek należy złożyć:
a) w przypadku dróg różnych kategorii – do organu zarządzającego ruchem na drodze wyższej kategorii,
b) w przypadku dróg tej samej kategorii – do organu właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy.
2. Organizator imprezy przesyła co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia kopię wniosku wraz z wymaganymi załącznikami do:
a) właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego Policji,
b) komendanta oddziału Straży Granicznej – jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej,
c) komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej – jeżeli impreza jest przeprowadzana na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
3. Organizator imprezy jest obowiązany zapewnić:
a) bezpieczeństwo osobom obecnym na imprezie oraz porządek podczas trwania imprezy;
b) spełnienie wymagań określonych w szczególności w przepisach prawa budowlanego, przepisach sanitarnych, przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska;
c) wyróżniającą się elementami ubioru służbę porządkową i informacyjną;
d) pomoc medyczną i przedmedyczną, dostosowaną do liczby uczestników imprezy, a także odpowiednie zaplecze higieniczno-sanitarne;
e) drogi ewakuacyjne oraz drogi umożliwiające dojazd służb ratowniczych i Policji, Straży Granicznej oraz Żandarmerii Wojskowej;
f) warunki zorganizowania łączności między podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy;
g) sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze niezbędne do zabezpieczenia działań ratowniczo-gaśniczych;
h) w razie potrzeby pomieszczenie dla służb kierujących zabezpieczeniem imprezy;
i) środki techniczne niezbędne do zabezpieczenia imprezy, a w szczególności:
- znaki lub tablice ostrzegawcze i informacyjne,
- liny, taśmy lub wstęgi służące do oznaczania trasy lub miejsca imprezy,
- bariery, płotki lub przegrody służące do ogradzania miejsca imprezy.
4. Organizator imprezy jest obowiązany:
a) uzgodnić z organami zarządzającymi ruchem na drogach przebieg trasy, na której ma się odbywać impreza;
b) współdziałać z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzenie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej lub na drogach przyległych do tych terenów, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową:
- uzgadniając przebieg trasy lub miejsce imprezy,
- stosując polecenia dotyczące prawidłowego zabezpieczenia imprezy;
- dokonując wspólnego objazdu trasy lub miejsca imprezy;
c) sporządzić plan określający sposoby zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas imprezy na terenie poszczególnych województw (punkt 2 lit d) sekcji „Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)”);
d) opracować regulamin oraz program imprezy;
e) ustalić z Policją oraz jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową terminy spotkań organizowanych w celu uzgodnienia spraw związanych z zabezpieczeniem imprezy;
f) zapewnić realizację planu, o którym mowa w punkcie 2 lit d) sekcji „Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)”;
g) uzgodnić z zarządcą drogi obszar wykorzystania pasa drogowego oraz sposób i termin przywrócenia go do stanu poprzedniego;
h) uzyskać zgodę zarządcy drogi na udział w imprezie pojazdów samochodowych wyposażonych w opony z umieszczonymi w nich na trwałe elementami przeciwślizgowymi;
i) powiadomić przedsiębiorstwa komunikacji publicznej o przewidywanym czasie występowania utrudnień w ruchu drogowym;
j) na polecenie organu zarządzającego ruchem na drodze opracować projekt organizacji ruchu w uzgodnieniu z Policją;
k) udzielić dokładnych informacji dotyczących imprezy, na żądanie: organu zarządzającego ruchem, zarządcy drogi, Policji, przedsiębiorstwa komunikacji publicznej, Straży Granicznej, Żandarmerii Wojskowej a także wojewody właściwego ze względu na miejsce odbywania się imprezy, jeżeli są one niezbędne do realizacji ich zadań w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego;
l) przekazywać do wiadomości publicznej informacje o utrudnieniach w ruchu wynikających z planowanej imprezy.
5. Do zawodów sportowych, rajdów, wyścigów, przewozu osób kolejką turystyczną i innych imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, nie stosuje się przepisów o bezpieczeństwie imprez masowych, z wyłączeniem przepisów regulujących organizację oraz uprawnienia służb porządkowych.
6. Organ zarządzający ruchem może wezwać organizatora imprezy do:
- opracowania projektu organizacji ruchu,
- udzielenia dokładnych informacji dotyczących imprezy,
7. Zgodnie z art. 65j ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.) nie mają zastosowania w przypadku przewozu osób kolejką turystyczną punkt 12.3 lit. c), d), e), f), h), i) oraz punkt 12.4 lit. c), f), g), h), i), j), k), l) sekcji „Informacje dodatkowe dla klienta”.