Oddanie w użytkowanie wieczyste lub sprzedaż nieruchomości osobom fizycznym i prawnym w drodze bezprzetargowej (roszczenie wynikające z art. 209a ustawy o gospodarce nieruchomościami)
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
3. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
6. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna” w oparciu, o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl
Wydział Skarbu Miasta, Kasprowicza 29, 31-523 Kraków
Referat Regulacji Stanów Prawnych Nieruchomości Zabudowanych Budynkami Wielolokalowymi i Garażami oraz Kontroli Wtórnego Obrotu Lokalami
Referat Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
Kontakt: www.bip.krakow.pl/idz
Film z tłumaczeniem opisu usługi na język migowy.
Kopie dokumentów może uwierzytelnić instytucja, która dokument wydała, notariusz; występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
1) Nie podlega opłacie skarbowej - zgodnie z art.2 pkt 1 litera h ustawy z dnia 16 listopad 2006 r. o opłacie skarbowej.
2) Wnioskodawca ponosi opłaty z tytułu: kosztów materiałów geodezyjno – kartograficznych, ewentualnych kosztów wykonania podziału geodezyjnego działki(ek), kosztów wykonania operatu szacunkowego, wszelkich kosztów związanych z zawarciem umowy notarialnej oraz wpisów sądowych wynikających z ujawnienia praw do nabytej działki(ek).
Umowa w formie aktu notarialnego.
W przypadku odmowy – pismo Wydziału Skarbu Miasta kończące sprawę.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji (tj. podpisania protokołu z rokowań).
1) W przypadku osoby prawnej - informacja pobrana z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego odpowiadająca aktualnemu odpisowi z rejestru przedsiębiorców - na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r.
o Krajowym Rejestrze Sądowym.
2) Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna i wieczysto – księgowa.
3) Dokumentacja oględzin w terenie.
4) Opinie innych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa, miejskich jednostek organizacyjnych:
a) Biura Planowania Przestrzennego,
b) Wydziału Kształtowania Środowiska,
c) Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków,
d) zarządcy drogi (Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie) dla nieruchomości przyległej do pasa drogowego a także innych właściwych merytorycznie jednostek i instytucji branżowych.
5) Informacja o toczącym się postępowaniu administracyjnym dotyczącym prawidłowości nabycia nieruchomości przez jednostkę samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa.
6) Operat podziału geodezyjnego nieruchomości (w przypadku, gdy oddaniu w użytkowanie wieczyste lub sprzedaży podlegać będzie jedynie część nieruchomości).
7) Operat szacunkowy określający wartość nieruchomości.
8) W przypadku nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa – Zarządzenie Wojewody Małopolskiego wyrażające zgodę na oddanie w użytkowanie wieczyste lub sprzedaż nieruchomości
9) Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie przeznaczenia do oddania w użytkowanie wieczyste lub sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa.
10) Protokół z rokowań.
Dokumenty, jakie mogą zostać uzyskane w postępowaniu
1) Wypis z rejestru gruntów dla działki stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
2) Poświadczenie prawa własności dla nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa
Nie dotyczy.
Art. 209a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Punkty Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Krakowa.
Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa (www.bip.krakow.pl).