Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Działanie 1.2. Rozwój społeczeństwa informacyjnego
Wartość projektu 6 570 450,00 zł;
Wartość dofinansowania 4 927 837,50 zł
Jednostka realizujaca Wydział Organizacji i Nadzoru UMK
Okres realizacji od: 01-10-2010 do 30-06-2013
Opis
System elektronicznych usług publicznych jest rozwiązaniem umożliwiającym realizację przy użyciu Internetu spraw każdemu mieszkańcowi, a także pracownikom Urzędu Miasta Krakowa i trzech Miejskich Jednostek Organizacyjnych Gminy Miejskiej Kraków. Głównym produktem, rozumianym jako bezpośredni efekt realizacji projektu, jest liczba usług publicznych uruchomionych on-line - w liczbie 89.
Projekt realizowany będzie w:
1. Urzędzie Miasta Krakowa - w stosunku do 77 wybranych usług publicznych (np. mieszkaniowy bank zamian, sprostowanie aktów stanu cywilnego, wydawanie zaświadczeń, udostępnianie miejsca na organizowanie imprez, udzielanie zezwolenia na organizowanie imprez masowych, przyznawanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym - stypendia i zasiłki szkolne, zawiadomienia o zbyciu pojazdu i inne)
oraz w trzech Miejskich Jednostkach Organizacyjnych:
1. Zarządzie Budynków Komunalnych - w stosunku do 3 wybranych usług publicznych ( np.. obniżka stawki czynszu lokalu komunalnego),
2. Zarządzie Cmentarzy Komunalnych - w stosunku do 7 wybranych usług publicznych (np. uregulowanie stanu prawnego miejsca pochówku, rozłożenie na raty prolongacyjnej),
3. Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu - w stosunku do 2 wybranych usług publicznych (np. wyznaczenie miejsc postojowych dla niepełnosprawnych).
Projekt umożliwi elektroniczne załatwienie spraw w m.in. w obszarach: komunikacji, spraw administracyjnych, podatków i opłat, stanu cywilnego, mieszkalnictwa, bezpieczeństwa, ochrony środowiska, dostępu do informacji publicznej, spraw związanych z miejscami pochówku i in.
Dodatkowo, efektem projektu będzie wdrożenie w Urzędzie Miasta Krakowa elektronicznego zarządzania dokumentami, co wpłynie nie tylko na usprawnienie pracy i przyspieszenie pewnych procesów pracy, ale także na zmniejszenie zużycia papieru, materiałów eksploatacyjnych, zmniejszy zapotrzebowanie na pomieszczenia do archiwizacji akt itd.
Projekt jest realizacją strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do 2013 roku i wdrażanymi w związku z tym zmianami wielu ustaw, m.in. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, kodeks postępowania administracyjnego, o podpisie elektronicznym oraz innych ustaw szczególnych.
Docelowo projekt dotyczył będzie wszystkich usług publicznych Gminy Miejskiej Kraków, a co za tym idzie także wszystkich Miejskich Jednostek Organizacyjnych.
Kierownik projektu: Halina Cepura
Telefon: 12 616 19 09