Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych
Wartość projektu: 1 989 750,00 PLN
Wartość dofinansowania: 1 989 750,00 PLN
Beneficjent: Gmina Miejska Kraków
Jednostka realizująca: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2, os. Teatralne 33, 31-948 Kraków
Okres realizacji: 01.08.2009 - 31.10.2011
Projekt stanowi realizację programów rozwojowych krakowskich samorządowych liceów ogólnokształcących nr: III, X, XI, XIV, XVI, XXVI, XXVIII, XXX, XXXI, które zdiagnozowały konieczność wyrównywania szans edukacyjnych swoich uczniów. We wszystkich szkołach wybranych do projektu obserwuje się wśród uczniów duże dysproporcje w kompetencjach z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
Celem ogólnym projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów liceów biorących udział w projekcie, którzy uzyskali wyniki egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej na poziomie niskim lub średnim przez zmniejszenie dysproporcji w ich wiadomościach i umiejętnościach w tym obszarze.
Zajęcia będą realizowane w grupach 6-8 osobowych organizowanych w każdym z 9 liceów. Każdy uczeń będzie uczestniczyć w zajęciach z jednego przedmiotu wybranego spośród: matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii. Na program złożą się także warsztaty z zakresu technik efektywnego uczenia się i organizacji pracy umysłowej oraz warsztaty z zakresu poradnictwa zawodowego. Uczestnicy zostaną objęci wsparciem pedagogiczno-psychologicznym oraz informatycznym.
Ciekawe zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik aktywizujących będą się odbywać także poza terenem szkoły (np. w Muzeum Inżynierii Miejskiej czy w pracowniach i laboratoriach Wydziału Chemii oraz Instytutu Fizyki Jądrowej UJ) z nastawieniem na zastosowania omawianych treści w różnych dziedzinach wiedzy oraz w życiu codziennym. Zorganizowane będą również konkursy przedmiotowe, a także trzydniowy wyjazd dla najpilniejszych uczniów podsumowujący zajęcia roczne w danej szkole.