Wszelkie informacje o rzeczach znalezionych można uzyskać:
mailowo: brz@um.krakow.pl,
telefonicznie: 12 616 5711 i 12 616 5682
przez ePuap: skrytka podawcza Urzędu Miasta Krakowa /UMKr/SkrytkaESP -za pośrednictwem formularza dostępnego pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne kierowanego do URZĄD MIASTA KRAKOWA (30-552 KRAKÓW-PODGÓRZE).
Na podstawie wyżej cytowanych przepisów w biurze są przechowywane rzeczy znalezione na terenie Miasta Krakowa przez okres dwóch lat od ich znalezienia lub roku od wezwania osoby uprawnionej po odbiór.
Biuro ma swoją siedzibę w Urzędzie Miasta Krakowa przy ul. Wielickiej 28a, pokój nr 114 (pierwsze piętro) i jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 - 15.00.
Odbiór rzeczy znajdujących się w depozycie możliwy jest po wcześniejszym kontakcie telefonicznym 12616 5711 i 12 616 5682 lub mailowym - brz@um.krakow.pl
Przed odbiorem przez właściciela rzeczy, przyjętej do depozytu po 24 stycznia 2020 r. - zgodnie z zarządzeniem Nr 190/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24.01.2020r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Biura Rzeczy Znalezionych Urzędu Miasta Krakowa wymagane jest wniesienie opłaty za przechowywanie rzeczy w kasie lub na rachunek Urzędu Miasta Krakowa, Pl. Wszystkich Świętych 3/4, 31-004 Kraków, numer konta: 78 1020 2892 0000 5302 0590 0966, Bank: PKO BP. Pobierana jest jedna opłata, która wynosi 30 zł za wydanie rzeczy małogabarytowych albo 50 zł za wydanie rzeczy o dużych gabarytach lecz nie więcej niż wartość wydawanych rzeczy - natomiast w przypadku zwrotu właścicielowi z depozytu znalezionej kwoty pieniężnej (znaleziona tylko gotówka) 1% kwoty depozytu, jednak nie mniej niż 5 zł i nie więcej niż 20 zł. W przypadkach szczególnych wysokość opłaty ustalana indywidualnie po ustaleniu kosztów przechowywania i utrzymania rzeczy w należytym stanie.
Jednocześnie informujemy, iż osoby poszukujące swoich rzeczy winny się również skontaktować z najbliższym komisariatem Policji lub Strażą Miejską, a w przypadku zgubienia przedmiotów w środku transportu publicznego lub pomieszczeniu zamkniętym - z właściwym zarządcą (np. MPK - tel. 12 254 13 95, zarządcą (ochroną) galerii handlowej, kina, korporacja taksówkarska etc.). Dokumenty takie jak: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, dowód rejestracyjny i inne są niezwłocznie przekazywane do organów, które je wydały i nie znajdują się w depozycie Biura. Dokumenty tożsamości nie są przyjmowane do tutejszego biura, ponieważ może je przyjmować jedynie policja.
W przypadku znalezienia rzeczy, należy wypełnić zgłoszenie rzeczy znalezionej – można to zrobić za pośrednictwem platformy e-Puap - klikając na internetowe zgłoszenie rzeczy znalezionej, wypełniając i przesyłając internetowo z podpisem elektronicznym. W przypadku problemów technicznych możliwy jest kontakt z infolinią COI. Pomoc techniczna dostępna jest pod telefonem: 422535450 i adresem e-mail: epuap-pomoc@coi.gov.pl
Jeżeli się nie uda wysłać dokumentu elektronicznie, to można pobrać papierowe zgłoszenie rzeczy znalezionej, które należy wydrukować, wypełnić na obu stronach, podpisać i nadesłać na adres:
Urząd Miasta Krakowa, ul. Wielicka 28A, 30-552 Kraków, pokój 114 albo złożyć w tej lokalizacji urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 15.
lub komunikacja publiczna obsługiwana przez