1. Wymagania formalne
- spełnienie wymagań określonych art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- osoba ubiegająca się nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- wykształcenie wyższe ekonomiczne lub ekonomiczne studia podyplomowe - specjalność: rachunkowość;
- dziesięcioletni staż pracy w tym minimum 5 letni staż pracy na samodzielnym stanowisku związanym z prowadzeniem rachunkowości w jednostkach budżetowych;
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej (placówki oświatowe);
- biegła znajomość obsługi programu (systemu):
- Obsługi Systemu Bankowości Elektronicznej,
- Cesarz,
- PABS,
- SOVAT,
- SRADOM;
- znajomość programu finansowo – księgowego: Zintegrowany System Zarządzania Oświatą (ZSZO),
- umiejętność wykonywania sprawozdań, opracowań, planów finansowych;
- znajomość ustawy o rachunkowości budżetowej i ustawy o finansach publicznych;
- znajomość podstaw prawnych ZFŚS i ustawy Prawo Zamówień publicznych;
- znajomość ustawy o podatku od towarów i usług;
- predyspozycje do pracy na stanowisku kierowniczym i organizowania pracy;
- komunikatywność, dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość.
3. Zakres obowiązków
- prowadzenie pełnej rachunkowości jednostki;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletność i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- zatwierdzenie dokumentów stanowiących podstawę do wypłaty;
- sporządzanie wniosków i powiadomień o zmiany w planie: wydatków i dochodów budżetowych oraz w planie: wydatków i dochodów rachunku dochodów własnych (według podziału klasyfikacji budżetowej);
- sporządzanie sprawozdań finansowych i analiz;
- rozliczanie podatku Vat-7 (w tym sporządzanie deklaracji);
- naliczanie i przekazanie na konto odpisu na ZFŚS;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika jednostki w ramach stanowiska pracy.
4. Warunki pracy i płacy:
- wymiar czasu pracy: 25/40 etatu, umowa o pracę na czas określony od 1. maja 2024 r. z możliwością zawarcia umowy na czas nieokreślony;
- wynagrodzenie: płaca zasadnicza +20% premii regulaminowej wg regulaminu wynagradzania oraz dodatek za wieloletnią pracę i inne składniki o których mowa w regulaminie;
- miejsce pracy: XLIV Liceum Ogólnokształcące w Krakowie.
5. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV);
- list motywacyjny;
- kandydat z orzeczoną niepełnosprawnością jest obowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność jeżeli zamierza skorzystać z uprawnień o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, dodatkowe uprawnienia, kwalifikacje, dokumenty poświadczające doświadczenie zawodowe;
- informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za skazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (tylko osoby, którym zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia);
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dot. rekrutacji zgodnie z RODO.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów.
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Komplet dokumentów w zamkniętej kopercie z dopiskiem: stanowisko urzędnicze Główny księgowy w XLIV Liceum w Krakowie należy składać osobiście w siedzibie Liceum do sekretariatu od poniedziałku do piątku w godz. 1000 - 1400 lub drogą pocztową na adres: XLIV Liceum im. Stanisława Konarskiego; 31-069 Kraków; ul. Bernardyńska 7 w terminie do dnia 25-04-2024 r. (nie krótszym niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w BIP). Liczy się data wpływu do Liceum.
- Aplikacje, które wpłyną do Liceum niekompletne lub po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
- Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na stronie BIP XLIV Liceum w Krakowie.
- Po zapoznaniu się z przesłanymi ofertami pracodawca zastrzega sobie możliwość kontaktowania się tylko z wybranymi osobami w celu odbycia rozmowy kwalifikacyjnej.
- Osoby, które spełnią wymogi formalne o terminie rozmowy kwalifikacyjnej będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail.
Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w XLIV Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie osiągnął 6% (podstawa prawna: art.13. Ust. 2 pkt. 4b ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.).
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest XLIV Liceum Ogólnokształcące w Krakowie.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na wybrane stanowisko – na podstawie kodeksu pracy i ustawy o pracownikach samorządowych.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w wybranym procesie rekrutacji.
Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania rekrutacji oraz w obowiązkowym okresie przechowywania dokumentacji związanej z rekrutacją.
Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji lub profilowaniu.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo do złożenia skargi w związku z przetwarzaniem ww. danych do organu właściwego ds. ochrony danych osobowych.
Inspektorem Ochrony Danych jest: Pani Anna Borowczak, e-mail: inspektor4@mjo.krakow.pl
7. Ilość etatów
25/40 etatu