Wymagania formalne:
Wykształcenie wyższe kierunkowe lub studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz pozostałe kwalifikacje zawodowe, wynikające z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy ze zmianami,
Do zadań pracownika Służby BHP będzie należało:
kontrolowanie warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP,
bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
sporządzanie i przedkładanie pracodawcy co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu BHP wraz z propozycjami rozwiązań technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
udział w opracowywaniu planów modernizacji, inwestycji, remontów lub ich części wraz z wnioskami dotyczącymi wymagań BHP w tych założeniach i dokumentacji w zakresie posiadanych, jak i nowych, w których przewiduje się pomieszczenia pracy,
udział w procesie i opracowanie ryzyka zawodowego, dla poszczególnych stanowisk pracy, jego przeglądów i zmian wraz z prowadzeniem pełnej dokumentacji w tym zakresie,
zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań BHP co do obecnych, jak i nowych procesów pracy,
zgłaszanie wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii pracy,
udział i opracowywanie wewnętrznych aktów normatywnych w zakresie regulaminów, zarządzeń, instrukcji ogólnych dotyczących BHP oraz w ustaleniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
opiniowanie szczegółowych instrukcji BHP na poszczególnych stanowiskach pracy,
doradztwo w zakresie przepisów i zasad BHP,
udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowanie wniosków z tym związanych, a także zachorowań na choroby zawodowe i kontrola realizacji tych wniosków,
prowadzenie rejestrów, kompletowanie, przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych, przechowywana wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie BHP oraz zapewnienie odpowiedniej adaptacji zawodowej nowozatrudnionych pracowników,
współpraca z właściwymi podmiotami w zakresie badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia i życia oraz środowiska pracy,
współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę medyczną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu badań okresowych pracowników,
współdziałanie z Przedstawicielami Pracowników w podejmowaniu działań w trybie i zakresie ustalonych odrębnymi przepisami,
uczestniczenie w pracach i powoływanych przez pracodawcę komisjach zajmujących się problematyką BHP,
współdziała z podmiotami kontrolnymi w zakresie BHP.
Wymagania dodatkowe:
umiejętność przekazywania wiedzy dla różnych grup pracowników,
umiejętność współpracy z organizacjami współpracującymi na zasadach B2B i umowach cywilno-prawnych,
komunikatywność, wysoka kultura osobista,
umiejętność pisania raportów, pism urzędowych
Warunki zatrudnienia:
umowa o pracę
wymiar etatu: 1/5 etatu
system równoważnych norm czasu pracy wg ustalonego harmonogramu pracy
Oferujemy:
praca w życzliwym otoczeniu współpracowników,
możliwość nabycia doświadczenia zawodowego w publicznej instytucji kultury,
możliwość bezpłatnego uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych ,
bardzo dobrze skomunikowane otoczenie siedziby pracodawcy,
pakiet ubezpieczenia medycznego,
dopłaty do wypoczynku ,
możliwość uczestniczenia w PPK,
możliwość zapisania się do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej