DYREKTOR KRAKOWSKIEGO CENTRUM SENIORA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO
INSPEKTOR DS. BHP
(NR REF. 7/2024)
Wymagania formalne
1) spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust 1 Ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 530):
2) Wykształcenie średnie lub wyższe kierunkowe lub studia podyplomowe:
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe:
1) Staż pracy co najmniej 3 lata na stanowisku inspektora bhp i p/poż w służbie BHP, a dla specjalisty 1 rok w służbie BHP.
2) Znajomość przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, Ustawy o ochronie przeciwpożarowej, Kodeksu pracy.
3) Znajomość regulacji z zakresu ochrony danych osobowych;
4) Znajomość przepisów dot. bhp a w szczególności rozporządzeń w sprawie: ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, chorób zawodowych, wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet, szkolenia w dziedzinie bhp, oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy,
5) Biegła znajomość pakietu Microsoft Office;
6) Umiejętność organizowania pracy własnej; umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków;
7) Samodzielność w działaniu, zdolność podejmowania decyzji oraz wykazywanie własnej inicjatywy w ramach przyznanych kompetencji;
8) Prawo jazdy kat. B;
9) Kultura osobista i umiejętność reprezentowania placówki w kontaktach z instytucjami.
10) Kompetencje: dobra organizacja pracy i samodzielność w działaniu, umiejętność: logicznego myślenia; analizy; radzenia sobie w sytuacjach stresowych; komunikatywność, sumienność, terminowość, dokładność.
Zakres obowiązków:
1) Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi KCS okresowych (rocznych) ocen i analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, informowanie o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych i występowanie z wnioskami zmierzającymi do ich usunięcia;
2) Prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie zasad i przepisów bhp oraz ppoż. na poszczególnych stanowiskach pracy;
3) Podejmowanie działań zapobiegających występowaniu niepożądanych zdarzeń (zagrożeń) związanych z wykonywaną pracą, w szczególności poprzez ocenę i dokumentowanie ryzyka zawodowego, wprowadzanie środków mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa i poprawy zdrowia pracowników podczas pracy i zmniejszających ryzyko zawodowe oraz przeprowadzanie okresowej oceny ryzyka zawodowego zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) Informowanie pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną przez nich pracą oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami;
5) Udział w przejmowaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów przeznaczonych do korzystania przez pracowników KCS;
6) Współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
7) Współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników, a w szczególności przy organizowaniu wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich;
8) Przygotowywanie we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych KCS szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy;
9) Wykonywanie zadań związanych z organizowaniem i zapewnieniem odpowiedniego poziomu szkoleń bhp oraz zapewnieniem właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnianych pracowników;
10) Prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków i chorób zawodowych zgodnie z wymogami ustawowymi;
11) Udział w Zespole powypadkowym oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe, formułowanie wniosków i zaleceń i kontrola ich realizacji;
12) Doradztwo w zakresie obowiązujących zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony ppoż., jak i w zakresie doboru najwłaściwszych środków ochrony indywidualnej i zbiorowej,
13) Współpracę z organami Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz laboratoriami środowiskowymi w zakresie organizowania badań i pomiarów czynników szkodliwych lub uciążliwych dla zdrowia, oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami;
14) Sporządzanie wniosków mających na celu poprawę warunków pracy, w tym w szczególności:
15) podejmowanie działań mających na celu zapewnienie przestrzegania przepisów i zasad bhp,
16) opracowywanie listy stanowisk pracy, na których obowiązkowa jest odzież robocza, a na których można dopuścić do wykonywania prac w odzieży własnej spełniającej wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy,
17) opracowywanie listy koniecznej odzieży ochronnej na wytypowanych stanowiskach pracy;
18) Wykonywanie innych zadań z zakresu Służby BHP.
Warunki pracy i płacy:
1) Praca na podstawie umowy o pracę, w wymiarze 0,25 etatu.
2) Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze od 1 500 złotych brutto, (do ustalenia) oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy.
3) Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” /zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/.
4) Inne elementy wynagrodzenia zgodnie z Regulaminem Wynagradzania KCS oraz Regulaminem ZFŚS m. in.: dodatek motywacyjny wypłacany kwartalnie, dodatki okolicznościowe, dofinansowanie do wypoczynku, okularów i inne.
5) Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika.
6) Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej
7) Możliwa konieczność odbycia służby przygotowawczej.
Wymagane dokumenty:
1) List motywacyjny, CV.
2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
3) Kopie dokumentów poświadczających wykształcenie oraz dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia).
4) Kopie dokumentów poświadczających staż pracy.
5) Oświadczenie, że osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba wybrana w wyniku prowadzonego naboru, przed zawarciem umowy o pracę, będzie zobowiązana doręczyć zaświadczenie o niekaralności wydane przez Krajowy Rejestr Karny).
6) Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.
7) Oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Krakowskie Centrum Seniora moich danych osobowych wskazanych w dokumentach naboru w związku z prowadzonym naborem na stanowisko – Inspektor ds. BHP”.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Powyższe dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres: Sekretariat KCS, 31 – 977 Kraków, os. Szkolne 20. w terminie do 15.03.2024 r. (zaliczamy datę wpływu do Sekretariatu KCS). Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Aplikacja powinna zostać złożona w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór – Inspektor ds. BHP"
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej /www.bip.krakow.pl/ oraz na tablicy informacyjnej KCS przy os. Szkolnym 20.
Ilość etatów:
0,25 etat
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w KCS, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.
Dyrektor Krakowskiego Centrum Seniora
Sebastian Lipowski