Praca w jednostce
GRODZKI URZĄD PRACY W KRAKOWIE
DYREKTOR OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO STANOWISKO URZĘDNICZE SPECJALISTA DS. EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ 2 ETATY
(NR REF. GUP-KK.1101.1.2024.SS)
Dział Ewidencji i Świadczeń
/miejsce wykonywania pracy/
O wyżej wymienione stanowisko/a może/nie może* ubiegać się obywatel Unii Europejskiej oraz obywatel państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
1. Wymagania niezbędne (formalne):
- spełnienie wymagań określonych w art. 6 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) określonych dla stanowisk urzędniczych,
- wykształcenie średnie lub wyższe,
- min. 2 lata doświadczenia zawodowego (przy wykształceniu średnim) lub co najmniej 1 rok (przy wykształceniu wyższym),
- w tym min. 1 rok doświadczenia zawodowego w Publicznych Służbach Zatrudnienia, nabytego w trakcie wykonywania pracy na podstawie umowy o pracę, umów cywilno-prawnych, stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość przepisów:
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.),
- Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 735 ze zm.) oraz aktów wykonawczych do ustawy,
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530),
- Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465),
- Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE,
- Ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1230 ze zm.),
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 146),
- biegła obsługa komputera (znajomość pakietu Office oraz systemu informatycznego SyriuszStd),
- swoboda wypowiadania się w mowie i piśmie,
- samodzielność i odpowiedzialność w wykonywaniu zadań,
- zdolności interpersonalne, komunikatywność, umiejętność współpracy,
- umiejętność dobrej organizacji pracy oraz umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy obejmujące wykonywanie niżej wymienionych czynności:
- weryfikacja przedłożonych dokumentów niezbędnych dla ustalenia statusu i uprawnień;
- wprowadzenie wymaganych danych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Pracy
- i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy przekazanych w trakcie rejestracji przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie do bazy komputerowej;
- ustalenie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy;
- wydanie decyzji o statusie bezrobotnego;
- ustalanie uprawnień bezrobotnego w zakresie prawa do zasiłku;
- wydanie odpowiedniej decyzji w sprawie zasiłku dla bezrobotnych;
- zgłoszenie rejestrowanych osób bezrobotnych i członków jego rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.
- Obsługa bezrobotnych z prawem i bez prawa do zasiłku oraz poszukujących pracy obejmująca wykonywanie następujących czynności:
- przyjmowanie dokumentów, zaświadczeń, oświadczeń i informacji dotyczących osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy oraz ich weryfikacja w zakresie ustalonych uprawnień;
- weryfikacja okresów ubezpieczenia w ramach dostępu do usługi elektronicznej ZUS U1, ZUS U2;
- wydawanie decyzji administracyjnych o uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego, przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów, w zakresie ustalonym upoważnieniem Prezydenta Miasta Krakowa lub w przypadku braku upoważnienia przygotowywanie w/w decyzji, ich parafowanie i przedkładanie pod podpis osobie upoważnionej;
- informowanie o miejscu i terminie wypłaty świadczeń dla bezrobotnych.
- Przygotowywanie i wysyłanie odpowiedzi na wniosek o udostępnienie danych osobowych,
- w szczególności: Urzędu Miasta Krakowa, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Komorników Sądowych, Policji, Sądów powszechnych i administracyjnych, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz innych instytucji uprawnionych.
- Przygotowywanie i wysyłanie wezwań do osób zarejestrowanych jako bezrobotne i poszukujące pracy.
- Realizacja zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących zadań na zajmowanym stanowisku.
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań.
4. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- curriculum vitae (CV) (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej),
- kwestionariusz osobowy (do pobrania w Urzędzie – w Samodzielnym Stanowisku ds. Kadr i Szkoleń Pracowników – pok.211 oraz dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie),
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- kopie dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe,
- kopie dokumentów poświadczających posiadanie innych umiejętności (zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itp.),
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kopia dokumentu potwierdzająca niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- „Informacja przedstawiana kandydatom do pracy w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie o prawach związanych z ochroną danych osobowych” wraz z podpisanym oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Grodzki Urząd Pracy w Krakowie danych osobowych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych (do pobrania w Urzędzie – w Samodzielnym Stanowisku ds. Kadr i Szkoleń Pracowników – pok.211 oraz dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie).
5. Proponowane warunki pracy i płacy:
- wymiar czasu pracy: pełny etat,
- proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto wg X kategorii zaszeregowania (uzależnione od stażu pracy i wykształcenia): od 4.300 zł + dodatek za wieloletnią pracę,
- umowa na czas określony – 6 m-cy z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej, z możliwością zawarcia w przyszłości umowy na czas nieokreślony,
- miejsce pracy: Grodzki Urząd Pracy w Krakowie, ul. Wąwozowa 34.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć:
- w zaklejonej kopercie w siedzibie Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie (Dziennik Podawczy – pok. 119) lub
- przesłać pocztą na adres: Grodzki Urząd Pracy w Krakowie, ul. Wąwozowa 34, 31-752 Kraków lub
- przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: grodzki@gupkrakow.pl pod warunkiem opatrzenia dokumentów aplikacyjnych podpisem elektronicznym lub
- przesłać za pośrednictwem skrzynki ePUAP Urzędu, pod warunkiem opatrzenia dokumentów aplikacyjnych podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym
- w terminie do dnia 08.03.2024 r., z dopiskiem na kopercie lub w tytule wiadomości: Dotyczy naboru na stanowisko specjalista ds. ewidencji i świadczeń.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Grodzkiego Urzędu Pracy po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy informacyjnej Urzędu, na stronie internetowej Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny zostać złożone po zapoznaniu się z „Informacją przedstawianą kandydatom do pracy w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie o prawach związanych z ochroną danych osobowych” oraz podpisaniu oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Grodzki Urząd Pracy w Krakowie danych osobowych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych. Informacja powyższa oraz treść oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych stanowią załącznik do niniejszej procedury.
Informacja o liczbie kandydatów spełniających wymogi formalneWynik naboru