DOM POMOCY SPOŁECZNEJ IM. LUDWIKA I ANNY HELCLÓW W KRAKOWIE
DYREKTOR OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO
INSPEKTOR BHP I P/POŻ
I. Wymagania formalne
1) spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust 1 Ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 530):
- posiadanie polskiego obywatelstwa,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia
2) Wykształcenie średnie lub wyższe kierunkowe lub studia podyplomowe:
- posiadanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik bezpieczeństwa i higieny pracy lub specjalisty ds. BHP (zgodnie z Wymaganiami kwalifikacyjnymi wobec pracowników służby bhp - §4 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy Dz. U. z 1997, poz. 704)
- aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego z zakresu BHP dla pracowników Służby BHP
- aktualne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia (zgodnie ze Szkoleniami inspektorów ochrony przeciwpożarowej: art. 4a Ustawy o ochronie przeciwpożarowej - Dz.U. z 2022 r., poz. 205).
II. Wymagania dodatkowe
1) Wymagany staż pracy co najmniej 3 lata na stanowisku inspektora bhp i p/poż w służbie BHP, a dla specjalisty 1 rok w służbie BHP.
2) Znajomość przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, Ustawy o ochronie przeciwpożarowej, Kodeksu pracy.
3) Znajomość regulacji z zakresu ochrony danych osobowych;
4) Znajomość przepisów dot. bhp a w szczególności rozporządzeń w sprawie: ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, chorób zawodowych, wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet, szkolenia w dziedzinie bhp, oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy,
5) Biegła znajomość pakietu Microsoft Office;
6) Umiejętności interpersonalne: łatwość nawiązywania kontaktu, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole;
7) Umiejętność organizowania pracy własnej; umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków;
8) Samodzielność w działaniu, zdolność podejmowania decyzji oraz wykazywanie własnej inicjatywy w ramach przyznanych kompetencji;
9) Zaangażowanie, dyspozycyjność;
10) Sumienność, uczciwość, odpowiedzialność;
11) Odporność na sytuacje stresowe;
12) Umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej.
III. Zakres obowiązków
• przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania zasad BHP,
• informowanie pracodawcy o wystąpieniu zagrożeń na terenie zakładu,
• sporządzanie (co najmniej raz w roku) analiz stanu technicznego pomieszczeń,
• organizowanie szkoleń z zakresu BHP,
• udział w opracowywaniu i ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu,
• prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
• udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków,
• opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy stanowisk,
• doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
• udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego,
• doradztwo w zakresie organizacji stanowisk, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia,
• udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
• przeprowadzanie szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej
• doradzanie pracodawcy w zakresie przeciwpożarowych wymagań techniczno-budowlanych oraz technologicznych i instalacyjnych;
• doradzanie pracodawcy w zakresie przeciwpożarowego wyposażenia budynku
• dbanie o zapewnienie konserwacji oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic
• doradzanie pracodawcy w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości ewakuacji
• doradzanie pracodawcy w zakresie przygotowania do prowadzenia akcji ratowniczej
• ustalanie sposobów postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego zagrożenia miejscowego;
• udział w opracowaniu instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dla obiektu budowlanego oraz aktualizować ją według potrzeb;
• prowadzenie i zarządzanie dokumentacją związaną z obszarem BHP i ppoż.
IV. Warunki pracy i płacy:
1) Nazwa stanowiska pracy: Inspektor BHP i p/poż;
2) Wymiar zatrudnienia: 0,5 etatu;
2) Miejsce pracy: Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2;
3) Czas pracy: praca od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30;
4) Wynagrodzenie zasadnicze miesięczne 2 700,00 zł brutto oraz inne elementy wynagrodzenia (dodatek stażowy, dodatek motywacyjny, nagroda na Dzień Pracownika Socjalnego, 13-stka, świadczenia z ZFŚS) zgodnie z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Helclów 2.
V. Wymagane dokumenty:
1) List motywacyjny;
2) CV zawierające nr telefonu komórkowego;
3) Kserokopie dyplomów i świadectw potwierdzających wykształcenie kandydata;
4) Kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności,
5) Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
6) Podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) Podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) Osoba, która zostanie wybrana w drodze postępowania winna dostarczyć z Krajowego Rejestru Karnego zaświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
9) Do dokumentów aplikacyjnych należy złożyć podpisaną (wzór dokumentu w załączeniu do ogłoszenia) klauzulę informacyjną dla kandydata do pracy w postępowaniu rekrutacyjnym dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Życiorys (CV) i list motywacyjny powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz zawierać oświadczenie w sprawie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych opatrzone własnoręcznym podpisem (np.: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a i lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”).
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numeru telefonu z dopiskiem
"Nabór na wolne stanowisko – Inspektor BHP i P/Poż”
osobiście lub listownie w terminie do dnia 29.02.2024 r. godz. 12:00.
pod adresem: Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, 31-148 Kraków, ul. Helclów 2.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do DPS), nie będą rozpatrywane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (12) 634 42 55 wew. 254
VII. Ilość etatów
0,5 etatu
Dyrektor
Józefa Grodecka
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej także RODO) informuję, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie przy ul. Helclów 2, zwany dalej także ADO lub DPS.
2) Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie: adres e – mail: iod@dpshelclow.pl. Tel. 12 634 42 55 wew. 208.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a w celach związanych z przebiegiem rekrutacji na stanowisko: Kasjer w DPS.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są podmioty wykonujące na rzecz ADO usługi, które to podmioty zostały zobowiązane, na podstawie pisemnych umów o powierzeniu przetwarzania danych osobowych, do zachowania wymaganej ochrony powierzonych danych osobowych, zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO.
6) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
7) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres maksymalnie 12 miesięcy, licząc od miesiąca w którym prowadzona jest rekrutacja na stanowisko określone w pkt. 3. Po tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną usunięte, z wyjątkiem przypadku, gdy na podstawie Pani/Pana zgody, przedmiotowe dane zostaną wykorzystane do innej rekrutacji w DPS.
8) Posiada Pani/Pan: prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
9) W celu skorzystania ze wskazanych wyżej praw mogą Państwo zgłosić się do ADO lub przesłać wniosek na adres: 31-148 Kraków, ul. Helclów 2 listownie lub drogą elektroniczną: sekretariat@dpshelclow.pl
10) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.