Dokument archiwalny

WYKREŚLENIE WPISU Z EWIDENCJI 
 

Obecnie obowiązującym drukiem do czynności rejestracji jest formularz CEiDG-1 - wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Zgłoszenie zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorca składa na druku CIDG-1 i w rubryce "01" zaznacza pole nr "5". Następnie wypełnia na ww. druku rubryki i pola: 03.3, 03.4, 03.5, 03.6, 03.7, 03.13, 0.6 (tylko w zakresie nazwy firmy), 0,7, 13.1.2 oraz 16.


Wniosek CEIDG-1 należy wypełnić komputerowo albo na maszynie lub długopisem pismem wyraźnym, bez poprawek i skreśleń. W razie potrzeby dokonania korekty złożonego wniosku, zmian można dokonać po uzyskaniu wpisu w CEIDG, składając wniosek o zmianę wpisu (będzie to również CEIDG-1). Wszystkie daty należy podawać w formacie RRRR-MM-DD (standard ISO 8601). Osoba fizyczna składa wniosek o wpis do CEIDG za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG oraz w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw gospodarki. Proces weryfikacji wniosku odbywa się za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego (link) lub profilu zaufanego(link). Wniosek o wpis do CEIDG może być także złożony przez przedsiębiorcę w dowolnym urzędzie gminy w Polsce - osobiście albo może być wysłany listem poleconym. Wniosek przesłany listem poleconym winien być poświadczony przez notariusza.

 

 Procedura SA-23 dotycząca wykreślenia wpisu z ewidencji działalności gospodarczej

 

Formularz CEIDG-1 wraz z załącznikami

 

Instrukcja wypełniania wniosku CEIDG-1