Przedstawiciele branży hotelowo-konferencyjnej, organizatorzy imprez incentive, firmy przewozowe, hotelarskie, profesjonalni organizatorzy kongresów, narodowe organizacje turystyczne, oraz przedstawiciele centrów kongresowych spotkali się w Londynie podczas międzynarodowych targów turystyki biznesowej Confex 2013. Targi rozpoczeły się 19 marca (wtorek) i trwały do 21 marca (czwartek).
W tegorocznych targach CONFEX 2013 krakowskie i małopolske stoisko zostało zorganizowane w ramach realizacji projektu unijnego pt. „Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych” (działanie 8.1 w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013).
Na stoisku (N241) promował się Kraków, Województwo Małopolskie, a także Centrum Konferencyjne ICE Kraków oraz Hotel Holiday Inn Kraków City Center.
W dniach 11-12 lutego br. w Budapeszcie przedstawiciele Krakow Convention Bureau (KCB) oraz Centrum Kongresowe ICE Kraków wzięli udział w dwudniowym spotkaniu MICE poświeconym rynkom Europy Wschodniej i Centralnej. To już trzecia edycja imprezy oferującej bardzo dobrą selekcję klientów (hosted buyers).
Potencjalni organizatorzy spotkań biznesowych z całego świata poprzez spotkania 'face to face' mieli okazję zapoznać się z nowym obliczem Miast z Europy Centralnej i Wschodniej, co podczas dwóch dni warsztatów dało sumę ponad trzydziestu przeprowadzonych rozmów z potencjalnymi organizatorami spotkań.
Krakow Convention Bureau, dodatkowo miało okazję promocji poprzez prezentację Miasta podczas 3 minutowej sesji zorganizowanej dla convention bureaus. Na stronie organizatora został utworzony profil KCB.
Ponadto Kongres poprzez swoją formułę dał możliwość edukacji poprzez wykłady oraz pracę tematyczne w grupach z przedstawicielami decydentów z branży MICE z całego świata.
Uczestnikami warsztatów byli m.in. organizatorzy spotkań biznesowych, firmy eventowe, hotele, centra kongresowe, linie lotnicze, DMC, PCO oraz convention bureaus.
W dniu 24 stycznia w warszawskim Centrum Expo XXI rozpoczeła się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
Tak jak rok temu obecni tam byli przedstawiciele ICE Kraków wraz z Krakow Convention Bureau, by zwiększyć rozpoznawalność Centrum Kongresowego na Polskim i zagranicznym rynku turystyki biznesowej. Tym razem współtworzyli jednak coś specjalnego, co rozszerzyło nasz udział w targach.
ITM Warsaw wraz z towarzyszącym ITM Business Tourism to szansa dotarcia do dwóch, niezwykle ważnych grup docelowych: buyersów (osób odpowiedzialnych za zakup usług turystyki biznesowej) z Polski i zagranicy, gości biznesowych - potencjalnych partnerów w biznesie w tym do najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej: korporacyjnych meeting plannerów, których w stolicy jest najwięcej w całym kraju.
Z myślą o nich, oprócz obecności na stoisku został zorganizowany panel dyskusyjny Nowe inwestycje w Krakowie szansą dla branży MICE. Oprócz ICE Kraków podczas spotkania zostały przedstawione prezentacje: Międzynarodowego Centrum Targowo Kongresowego Expo Kraków oraz Hali Widowiskowo-Sportowej w Czyżynach. Była to najlepsza okazja żeby dowiedzieć się wszystkiego o budowanych w grodzie Kraka obiektach. Panel poprowadził prezes SKKP Piotr Wilczek, a specjalnym gościem była pani Małgorzata Przygórska-Skowron, nowa kierownik Krakow Convention Bureau.
Przypominamy, że Centrum Kongresowe ICE Kraków powstaje przy Rondzie Grunwaldzkim w Krakowie. Z początkiem 2013 roku może pochwalić się znaczącym postępem na budowie. Jesienią tego roku budowa osiągnie stan surowy zamknięty, a potem ICE Kraków trzeba będzie już tylko wyposażyć i uruchomić.
Intensywna promocja centrum kongresowego przynosi efekty. Wzrost rozpoznawalności ICE Kraków jest coraz bardziej rozpoznawalne, dzięki czemu wzrasta ilość rezerwacji na duże konferencje. Targi ITM Warsaw trwały do 26 stycznia.
Program Panelu Nowe inwestycje w Krakowie szansą dla branży MI
CE
Moderator – Piotr Wilczek, Prezes SKKP
1. ICE Kraków – Tomasz Warchał, Krakowskie Biuro Festiwalowe
2. Expo Kraków – Katarzyna Marciszyn, Targi w Krakowie
3. Hala Widowiskowo-Sportowa – Agnieszka Frankowska, Krakowskie Biuro Festiwalowe
4. Krakow Convention Bureau – Małgorzata Przygórska-Skowron, Urząd Miasta Krakowa
Kraków. Małopolska sceneria spotkań - to hasło reklamowe promujące Kraków i Małopolskę w ramach kampanii na międzynarodowym rynku przemysłu spotkań. Kampania realizowana przez Krakow Convention Bureau potrwa do 20 grudnia.
Kampania realizowana jest w ramach projektu unijnego pt. „Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych” działanie 8.1 w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 przez Krakow Convention Bureau. Jego głównym celem jest wypromowanie marki Małopolski jako rozpoznawalnej destynacji na międzynarodowym rynku przemysłu spotkań poprzez: zachęcanie odbiorców do organizacji spotkań na terenie Małopolski; promocję oferty przemysłu spotkań; kompleksową prezentację walorów Małopolski; budowanie marki regionu.
Głównym celem kampanii reklamowej w prasie branżowej i branżowych portalach internetowych, jest wzrost liczby przyjazdów turystów biznesowych oraz wzrost liczby organizowanych spotkań biznesowych w Małopolsce w tym Krakowie, jak również ich pozyskanie dla Centrum Kongresowego ICE. Kampania skierowana jest m.in. do zagranicznych organizatorów turystyki biznesowej (szczególnie menadżerów) w pięciu krajach Unii Europejskiej tj. Szwecji, Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Francji. Kampania ma objąć swoim zasięgiem ponad 0,5 mln osób z europejskiego rynku przemysłu spotkań.
Partnerami projektu unijnego są: Krakowskie Biuro Festiwalowe i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Już w najbliższy wtorek (27 listopada) w Barcelonie rozpoczynają się Targi EIBTM - jedno z największych i najważniejszych wydarzeń w kalendarzu przemysłu spotkań. Po raz kolejny, do stolicy Katalonii zjadą wystawcy i biznesmeni z całego świata, co pozwoli nawiązać nowe kontakty i poznać najbardziej aktualne trendy w branży. Tętniąca życiem Barcelona zmieni się na kilka dni w światowe centrum sektora MICE.
W jubileuszowych 25. targach weźmie udział ponad trzy tysiące wystawców. Wśród nich nie mogło zabraknąć przedstawicieli Krakow Convention Bureau, którzy wspólnie z ICE Kraków oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego będą promować region i jego stolicę kampanią Kraków. Małopolska. Scenery for Meetings. Trzydniowe targi potrwają EIBTM potrwają do 29 listopada. Zapraszamy na stoisko nr. i551!
Udział w targach to ukoronowanie tegorocznych działań promocyjnych realizowanych w ramach projektu Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych dofinansowanego z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 i zbierającego dobre recenzje od branży, a także - co najważniejsze - przynoszącego już na tym etapie wymierne rezultaty przemysłowi spotkań w Krakowie i Małopolsce.
Przypominamy, że w tym roku odbyły się już dwa spotkania promocyjne w ramach projektu Kraków. Małopolska. Scenery for Meetings: pierwsze w Sztokholmie, drugie w Oslo. Intensyfikację działań zaplanowano w przyszłym roku.
Zaproszenie na warsztaty szkoleniowo-konsultacyjne* pod tytułem „Upadający przemysł spotkań w Krakowie? Tak czy nie?” które odbędą się w dniach 23-24 listopada 2012 r., w godzinach: I dzień 9.30-15.00; II dzień 9.00-13.00 w siedzibie Urzędu Miasta Krakowa, pl. Wszystkich Świętych 3-4, Sala Portretowa i Dietla.
W programie przewidziano m.in. prezentacje prof. Miriam Scaglione i prof. Marie-Françoise Perruchoud-Massy - przedstawicielek Uniwersytetu Nauk Stosowanych Zachodniej Szwajcarii (HES-SO Valais) dotyczące np. wpływu hotelarstwa na rozwój gospodarczy kantonu Genewa na bazie najnowszych wyników badań przeprowadzonych przez Instytutu Turystyki w Szwajcarii, a także nowych trendów w turystyce i w hotelarstwie.
Do udziału w warsztatach zapraszamy przede wszystkim dyrektorów i managerów hoteli, sal konferencyjnych oraz firmy PCO i DMC. Organizator zapewnia tłumaczenie symultaniczne i konsekutywne. Dla uczestników przygotowano certyfikaty potwierdzające udział w warsztatach.
*Realizacja warsztatów w ramach projektu pn. „Sterowanie przemysłem spotkań w Krakowie: ocena i monitorowanie wpływu ekonomicznego przemysłu spotkań na gospodarkę Krakowa przy wykorzystaniu dobrych praktyk ze Szwajcarii” w ramach Funduszu Partnerskiego Grantu Blokowego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
Do 10 września br. można zgłaszać kandydatów do tytułu Honorowego Ambasadora Kongresów Polskich. Rejestracja kandydata jest możliwa poprzez wypełnienie ankiety on-line dostępnej na stronie: www.poland-convention.pl/pl/serwis/news/nominuj-ambasadora-kongresow-polskich-2012.
Program Ambasadorów Kongresów Polskich (prowadzony przez Stowarzyszenie Konferencji i Kongresów w Polsce oraz Polską Organizację Turystyczną) realizowany jest przez miasto Kraków od 2004 roku. To wspólna inicjatywa przedstawicieli środowiska naukowego i turystyki biznesowej.
Program służy pozyskiwaniu do Polski międzynarodowych przedsięwzięć o charakterze kongresowym, wyróżnieniu wszystkich inicjatorów, dzięki którym zrealizowano w Polsce imprezy międzynarodowe o szczególnym znaczeniu oraz zachęceniu przedstawicieli różnych grup zawodowych do współpracy.
Honorowi Ambasadorowie Kongresów Polskich z Krakowa to osoby, które w swych międzynarodowych środowiskach promują i upowszechniają wiedzę o atutach naszego miasta, przyczyniając się do decyzji o wyborze Krakowa na miejsce międzynarodowych wydarzeń. W większości są to pracownicy naukowi z uczelni wyższych.
W ubiegłym roku Kapituła Programu przyznała tytuł Honorowego Ambasadora Kongresów Polskich pięciu profesorom krakowskich uczelni w dziedzinie promowania Polski jako miejsca międzynarodowych konferencji i kongresów.
Ambasadorowie kongresów otrzymują pomoc od Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Krakowa (Krakow Convention Bureau) w postaci materiałów i doradztwa, przygotowywania wniosków aplikacyjnych, a także wsparcia działań promocyjnych za granicą. (KF)
Już po raz 105. odbędzie się Posiedzenie Europejskiej Federacji Związków Biur Podróży (ECTAA). Spotkanie, w którym weźmie udział ponad 60 osób z 27 krajów, reprezentujących narodowe stowarzyszenia touroperatorów i biur podróży, rozpoczyna się dziś (31 maja, środa) i potrwa do piątku (1 czerwca).
Organizatorem wydarzenia w Krakowie jest Polska Izba Turystyki. Współorganizatorami spotkania są: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego oraz Urząd Miasta Krakowa (Krakow Convention Bureau).
Z przedstawicielami europejskiego sektora turystycznego spotka się m.in. Wiceprezydent Miasta Krakowa Magdalena Sroka, Prezes PIT Paweł Niewiadomski, a także Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska.
Otwarcia 105 Posiedzenia ECTAA, które odbywa się w Hilton Garden Inn Krakow, dokona urzędujący Prezydent ECTAA Irena Georgiewa. Program Posiedzenia obejmuje: Walne Zgromadzenie, na którym wybrany zostanie nowy Zarząd ECTAA na lata 2012-2014, posiedzenie Zarządu, na którym powołane zostanie nowe Prezydium ECTAA na lata 2012-2014 oraz dwudniową Konferencję Biznesową.
Gośćmi specjalnymi konferencji są przedstawiciele Komisji Europejskiej: Costas Andropoulos - Dyrektor ds. Współpracy i Wzajemnych Kontaktów, CSR i Wspierania Branży Turystycznej, który omówi inicjatywy Komisji Europejskiej realizowane w ramach Programu „Europa - najpopularniejszy kierunek turystyczny na świecie – nowe ramy polityczne dla europejskiego sektora turystycznego” oraz Veronica Manfredi – Dyrektor ds. Prawa Konsumentów i Marketingu, która poruszy zagadnienia zmian w dyrektywie dot. podróży zorganizowanych.
Uczestnicy konferencji zapoznają się również z nowym projektem unijnym, który realizować będzie ECTAA - TOURISMlink, polegającym na stworzeniu modelu płynnego środowiska cyfrowego na rzecz turystyki w Europie, umożliwiającego integrację mniejszych przedsiębiorstw w globalnej sieci biznesowej. Tematem spotkań będzie również nowelizacja dyrektywy 90/314 o imprezach turystycznych, omówienie postępu prac Grupy Roboczej powołanej przez Światową Organizację Turystyki UNWTO w celu opracowania Międzynarodowej Konwencji w sprawie ochrony turystów/konsumentów i organizatorów turystyki w sytuacji działania siły wyższej, sprawy IATA oraz inne zagadnienia dotyczące europejskiego sektora turystycznego, którymi zajmują się działające w ECTAA Komisje: Komisja ds. Lotniczych, Komisja Fiskalna, Komisja Prawna oraz Komisja ds. Destynacji i Zrównoważonego Rozwoju.
W trakcie trwania 105 Posiedzenia ECTAA zaplanowano również zwiedzanie zabytków Krakowa. Warto dodać, że to pierwsze posiedzenie Stowarzyszenia odbywające się w naszym kraju. Polska Izba Turystyki jest członkiem ECTAA od 1999 roku. Nasi przedstawiciele pełnią odpowiedzialne funkcje w wielu komisjach tej organizacji, a obecny prezes PIT Paweł Niewiadomski w kończącej się kadencji był jej wiceprezydentem.
W folderze znajduje się 39 najbardziej atrakcyjnych i oryginalnych ofert, wyróżnionych w konkursie „na najciekawsze oferty integracyjno - motywacyjne w Krakowie i Małopolsce", który w 2011 roku był organizowany przez Krakow Convention Bureau.
W konkursie wzięło udział 11 firm a oferty zakwalifikowano do 6 różnych kategorii:
1. Historia, Kultura, Rozrywka, Inne
2. Imprezy ekologiczne
3. Krajobraz, Przyroda, Gry
4. Narodowe tradycje, Zwyczaje, Kuchnia
5. Nietypowe zwiedzanie Krakowa i Małopolski
6. Zimowa oferta
Partnerami strategicznymi konkursu byli: MPI Poland Club i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Konkurs zorganizowany został przy współpracy z: Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, Małopolską Organizacją Turystyczną, Krakowską Izbą Turystyki, Małopolską Izbą Hotelarską „GREMIUM", Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie oraz Fundacją Aeris Futuro.
Katalog „Imprezy integracyjno - motywacyjne w Krakowie i Małopolsce" został wydany w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej) i będzie promowany wśród potencjalnych klientów takich imprez na targach turystyki biznesowej (min. we Frankfurcie, Barcelonie, Brukseli) i prezentacjach zagranicznych.
Imprezy integracyjno - motywacyjne w Krakowie i Małopolsce (PDF)
W dniu 29 marca 2012 w godzinach 10.30 - 14.00 w Oddziale Muzeum Narodowego – Pałac Biskupa Ciołka przy ul. Kanoniczej 17 odbyła się konferencja pt. „Muzea, teatry, obiekty historyczne jako miejsca spotkań biznesowych – wyzwania i korzyści”.
Organizatorami konferencji byli Gmina Miejska Kraków – Urząd Miasta Krakowa - Krakow Convention Bureau Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta oraz Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Do udziału w spotkaniu zostali zapraszeni przedstawiciele muzeów, teatrów, galerii, innych obiektów zabytkowych oraz firm zajmujących się organizacją konferencji i wydarzeń biznesowych w w/w obiektach.
Czytaj więcej:
W dniach 28-29.03.2012 w Carrousel du Louvre w Paryżu odbyły się międzynarodowe targi turystyki biznesowej Meedex 2012, w których uczestniczyło Krakow Convention Bureau razem z firmą Targi w Krakowie Sp. z o.o.
Targi organizowane były przez Meeting Destination Experts i miały charakter workshopu. W sumie Meedex 2012 odwiedziło 1 344 profesjonalistów branży spotkań i zorganizowano 12 139 spotkań.
Oznacza to 20% wzrost zainteresowania imprezą w porównaniu z 2011 r.
W dniach 16-19 lutego (czwartek-niedziela) Kraków promował się podczas prestiżowych targów turystycznych BIT w Mediolanie, które każdego roku odwiedza ponad 150 tys. osób.
Podczas tegorocznej edycji targów Polska prezentowała się przede wszystkim jako gospodarz EURO 2012, a Kraków m.in. jako miejsce pobytowe reprezentacji trzech krajów, w tym Włochów.
Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych - projekt przygotowany przez Miasto Kraków reprezentowane przez Krakow Convention Bureau Wydziału Informacji Turystyki i Promocji Miasta - lidera projektu, Krakowskie Biuro Festiwalowe i Województwo Małopolskie - otrzymał dofinansowanie w wysokości 814 050 zł w ramach Funduszu Partnerskiego - Promocja Małopolski na arenie międzynarodowej. Co ważne, projekt otrzymał najwyższą ocenę merytoryczną i strategiczną. Wartość całego projektu wynosi 1 146 800 zł.
To nie jedyna dobra wiadomość. Drugi wspólny projekt Krakowskiego Biura Festiwalowego i Krakow Convention Bureau, który ze strony Polskiej wspierają także: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego i UMK oraz Szwajcarski Uniwersytet - Instytut Turystyki szkoły HE, otrzymał dotację w wysokości 712 623 zł na realizację projektu w ramach Funduszu Partnerskiego Szwajcarskiego Grantu Blokowego. Ten projekt również otrzymał najwyższą ocenę merytoryczną. Wartość całego projektu to 791 804 zł, a wysokość dotacji stanowi 90% wartości całego projektu.
Celem projektu Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych jest tworzenie oraz promowanie za granicą kompleksowej oferty Małopolski jako atrakcyjnej destynacji turystyki biznesowej. W latach 2012-2013 zaplanowano realizację kampanii promocyjnej Krakowa i Małopolski przybliżającej potencjał regionu na polu turystyki biznesowej. Kampania zostanie zaprezentowana na najważniejszych wydarzeniach branżowych w Barcelonie, Frankfurcie, Paryżu, Londynie, Brukseli oraz na rynkach skandynawskich oraz podczas specjalnie zorganizowanych prezentacji typu road show. Działania te wesprze kampania prasowa i internetowa w zagranicznych mediach branżowych.
W warszawskim Centrum Expo XXI, w dniach 27 - 29 stycznia 2012 r. odbyła się 2. edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw. Wzięli w niej udział także przedstawiciele ICE Kraków oraz Krakow Convention Bureau, którzy zaprezentowali powstające w Krakowie Centrum Kongresowe.
ITM Warsaw wraz z towarzyszącym ITM Business Tourism to szansa dotarcia do trzech grup docelowych: buyersów (osób odpowiedzialnych za zakup usług turystyki biznesowej) z Polski i zagranicy, gości biznesowych - potencjalnych partnerów w biznesie oraz do najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej: konsumentów z aglomeracji warszawskiej uznawanej za najbogatszy obszar w Polsce.
- ICE Kraków nie może zabraknąć na tak prestiżowej i międzynarodowej imprezie - mówiła Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, które jest operatorem ICE Kraków. - Od dwóch lat prowadzimy zakrojone na szeroką skalę działania informacyjne o Centrum, prezentujemy je na najważniejszych targach na świecie. Turystyka biznesowa to wymagająca branża - zanim budynek rozpocznie działalność musi być już dobrze rozpoznawalny w środowisku. Musimy trzymać rękę na pulsie i obecność na targach bardzo nam to ułatwia.
Przypominamy, że Centrum Kongresowe ICE Kraków powstaje przy Rondzie Grunwaldzkim w Krakowie. Powierzchnia użytkowa obiektu zaprojektowanego przez międzynarodowy zespół architektów wyniesie ponad 37 tys. m kw. (szczegółowe informacje o obiekcie: http://icekrakow.pl/).
Centrum jest intensywnie promowane m.in. na wiodących targach turystyki biznesowej w Europie m.in. w Londynie, Brukseli, Frankfurcie i Barcelonie. Już teraz trwają zaawansowane rozmowy z czterema kontrahentami zainteresowanymi organizacją spotkań w roku 2015 (trzy spotkania powyżej tysiąca osób każde i jedno na ok. 700 osób) oraz jednym - zainteresowanym organizacją kongresu w 2017 r., właśnie w ICE Kraków.