Sieć dróg publicznych w obszarze miasta Krakowa stanowią drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne oraz wewnętrzne.
Do tras szczególnie zagrozonych dużą katastrofą drogową należy:
W układzie drogowym Krakowa jest 178 obiektów inżynierskich.
Największe zagrożenie z punktu widzenia zarządzania kryzysowego stanowią wypadki z dużą ilością poszkodowanych oraz wypadki z udziałem pojazdów przewożących niebezpieczne substancje chemiczne.
Według danych statystycznych najniebezpieczniejszymi miejscami pod względem zdarzeń i wypadków komunikacyjnych w Krakowie były: Rondo Matecznego, skrzyżowanie 29 Listopada z Lublańską, Rondo Grzegórzeckie, ul. Wielicka i Aleja 29 Listopada.
W 2016 roku odnotowano 9 538 zdarzeń drogowych (wypadki + kolizje), w porównaniu do roku 2015 liczba ta wzrosła o 8,4%. W wypadkach zostało rannych 1 298 osób, o 112 osoby więcej niż w 2015 roku, a na krakowskich drogach zginęło 15 osób. Średnio w ciągu miesiąca odnotowano 794 zdarzenia drogowe (96,8 wypadków i 698 kolizji), a w tym 108 osób rannych. Najwięcej zdarzeń miało miejsce w styczniu, lutym, marcu i listopadzie.
Przez Kraków przebiega łącznie 127 km linii kolejowych. Największe zagrożenie ze strony transportu kolejowego wynika z lokalizacji na terenie miasta dużych stacji rozrządowych. Stacje te, a szczególnie Kraków-Prokocim, przyjmuje i rozrządza znaczne ilości przesyłek materiałów niebezpiecznych.
Zasady postępowania i sposoby powiadamiania o zdarzeniach kolejowych zostały określone w art. 28 ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2020.1043 t.j.) oraz rozporządzeniu Ministra Transportu w sprawie systemu zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym (Dz.U. 2007.89.593)
Zagrożenie katastrofami i wypadkami lotniczymi jest zwiazane z bardzo dużym ruchem w trasach dolotowych i tranzytowych przestrzeni powietrznej nad Krakowem. Natomiast w okresie letnim wzrasta zagrożenie wypadkami lekkich samolotów i innych obiektów latających wykonujących loty widokowe.
Zasady postępowania i sposoby powiadamiania o zdarzeniach lotniczych zostały określone w ustawie Prawo Lotnicze (t.j. Dz.U. 2017 poz. 959) a także w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych (Dz.U. z 2013 poz 487)
Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice Sp z o.o. opracował „Plan działania w sytuacjach zagrożeń" w którym określono działania mające na celu zminimalizowanie skutków powstałej sytuacji zagrożenia, zwłaszcza w zakresie ratowania życia, zdrowia ludzi oraz mienia lub środowiska naturalnego. Integralną częścią planu jest „Operacyjny Plan Ratownictwa Lotniskowego" który określa siły i środki podmiotów jakie mogą być zadysponowane do interwencji, zabezpieczenia przewidywanego zagrożenia lub do likwidacji skutków wypadku (incydentu) lotniczego powstałego na lotnisku albo w rejonie operacyjnym o promieniu 9,3 km od punktu odniesienia Kraków Airport.
Każdy świadek zdarzenia (incydentu) lotniczego ma obowiązek poinformowania służb ratowniczych tel. 112, 998 lub dyżurnego Lotniskowej Służby Ratowniczo Gaśniczej tel. 12 639-31-01.
Zgłoszenie można również złożych pocztą email poprzez: Formularz zgłaszania zagrożeń bezpieczeństwa Lotniska Kraków Balice