Dokument archiwalny

 

KAMPANIA PROMOCYJNA KRAKOWA 2010


GOŁĘBIE KRĘCĄ KRAKÓW

 

Po raz pierwszy Kraków został pokazany oczami najsławniejszych mieszkańców i to w sposób bardzo nietypowy. Gołębie jako operatorzy filmowi, pokazały miasto z lotu ptaka, korzystając wyłącznie z siły własnych skrzydeł i miniaturowej kamerki.



Pomysł kampanii powstał w agencji reklamowej TBWA. Wykorzystując ten pomysł miasto przełamało standardowy sposób promocji. Gołębie startowały z pięciu różnych lokalizacji krakowskich, zawsze kierując się w stronę swojego gołębnika. Trasy przelotu i kręcenia były bardzo różne; czasami, po drodze, gołębie robiły sobie krótką przerwę...

 

 g2

 

Kampania rozpoczęła się 16 maja 2010 r., gdy w sześciu dużych miastach Polski (Gdańsk, Katowice, Łódź, Poznań, Warszawa, Wrocław) pojawił się billboard prezentujący plakat „gołębiowy" z odesłaniem do strony www.krakow.travel .


Na stronie www.krakow.travel można zobaczyć dwadzieścia jednominutowych filmów autentycznie nakręconych przez tych nietypowych operatorów. Internauta wirtualnie zwiedza miasto, kierując się trasą gołębia. Przy wybranych miejscach, nad którymi przelatuje gołąb, jest umieszczona informacja o danym obiekcie. Dodatkowo została stworzona specjalna mapa miasta, odwzorowująca trasę lotu.
Dźwięki słyszane w filmach są naturalne, do sześciu filmów została specjalnie skomponowana muzyka, w idealny sposób oddająca charakter każdego z nich.