URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Architektury i Urbanistyki
--------------------------------------------------------------------------------
Wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (powiatowej lub gminnej)
--------------------------------------------------------------------------------
Przydatne druki i formularze:
Tabelaryczny wykaz działek
Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
--------------------------------------------------------------------------------
Opis działania:
Inwestor, wykonując obowiązki w imieniu zarządcy drogi, występuje do Wydziału Architektury i Urbanistyki z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (powiatowej lub gminnej), o której mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. 2018 r. 1474 t.j.) – zwana dalej specustawą. Wzór wniosku stanowi załącznik niniejszej procedury.
Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zawiera w szczególności:
Uwaga:
Niewydanie opinii, o których mowa powyżej, przez właściwy organ w terminie 30 dni, traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku. W takim wypadku należy dołączyć wniosek o wydanie opinii (z pieczęcią instytucji potwierdzającą jego złożenie) wraz z oświadczeniem, że w w/w terminie właściwy organ nie wydał opinii. Opinie, o których mowa powyżej zastępują uzgodnienia, pozwolenia, opinie bądź stanowiska właściwych organów wymagane odrębnymi przepisami.
Inwestor, tj. zarządca drogi, przekazuje do Wydziału Skarbu Miasta kopię złożonego do Wydziału Architektury i Urbanistyki wniosku - w dniu jego złożenia.
Wydział Architektury i Urbanistyki przesyła do Wydziału Skarbu Miasta zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, ze względu na ograniczenia obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego wynikającymi z art. 11d ust. 9 specustawy.
W myśl art. 11a ust. 3 specustawy, Wydział Architektury i Urbanistyki wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w terminie 90 dni od dnia złożenia wniosku.
Scan decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zostaje wysłany drogą elektroniczną na skrzynkę mailową Biura ds. ewidencji mienia UMK.
--------------------------------------------------------------------------------
Adresaci:
Wydział Architektury i Urbanistyki
Wydział Geodezji
Wydział Mieszkalnictwa
Wydział Skarbu Miasta
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Biuro ds. ewidencji mienia UMK
--------------------------------------------------------------------------------
Termin/częstotliwość
Na bieżąco (według potrzeb)
--------------------------------------------------------------------------------
Dokumenty regulujące działanie
W zakresie Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK:
ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2019 r. 1186 ze zm.)
ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1474)
--------------------------------------------------------------------------------
Kontakt:
Wydział Architektury i Urbanistyki UMK, ul. Mogilska 41, 31-545 Kraków
Referat Postępowań Administracyjnych Infrastruktura Miasta - AU-01-6
Kierownika Referatu telefon: 12-616-8154
--------------------------------------------------------------------------------
Uwagi
Jeżeli w decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej termin ten ma być określony. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej określa termin odpowiednio wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń. Termin ten nie może być krótszy niż 120 dni od dnia, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna. W przypadku gdy decyzja, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności dotyczy nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym albo budynkiem, w którym został wyodrębniony lokal mieszkalny, właściwy zarządca drogi jest obowiązany, w terminie faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie, do wskazania lokalu zamiennego. Jeżeli faktyczne objęcie nieruchomości w posiadanie następuje po upływie 120 dni od dnia, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna, właściwy zarządca drogi nie ma obowiązku do wskazania lokalu zamiennego.
Starosta w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych nadają decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygor natychmiastowej wykonalności na wniosek właściwego zarządcy drogi, uzasadniony interesem społecznym lub gospodarczym.