Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Inwestor, wykonując obowiązki w imieniu zarządcy drogi, występuje do Wydziału Architektury i Urbanistyki z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (powiatowej lub gminnej), o której mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych – zwana dalej specustawą. Wzór wniosku stanowi załącznik niniejszej procedury.
Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zawiera w szczególności:
mapę w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu; (8 egzemplarzy)
analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami; (8 egzemplarzy)
określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego (odpowiednio na rzecz Gminy Miejskiej Kraków dla projektowanych dróg gminnych i Miasta Kraków – miasta na prawach powiatu dla projektowanych dróg powiatowych);
określenie obowiązku budowy i okresu użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych; określenie obowiązku i terminów rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania oraz tymczasowych obiektów budowlanych; określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone; wskazanie obowiązków i ograniczeń z nimi związanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. b, c, e-h specustawy) z precyzyjnym podaniem działek i powierzchni ich zajętości oraz czasu niezbędnego dla zrealizowania robót budowlanych;
Tabelaryczny wykaz działek – wg wzoru stanowiącego załącznik do wniosku (8 egzemplarzy)
określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu;
w przypadku transeuropejskiej sieci drogowej:
wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
w przypadku inwestycji, dla których wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa - załącznik graficzny określający przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o ile dołączenie tego załącznika było wymagane przez przepisy obowiązujące w dniu złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w szczególności mapę, o której mowa w art. 74 ust. 1 pkt 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
opinie:
ministra właściwego do spraw zdrowia – w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
właściwego organu nadzoru górniczego – w odniesieniu do terenów górniczych,
ministra właściwego do spraw środowiska - w odniesieniu do złóż strategicznych,
dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią,
dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków – w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej – w odniesieniu do linii kolejowej,
innych organów wymaganych przepisami szczególnymi (w tym Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji Ośrodek Zamiejscowy w Krakowie; Centralny Port Komunikacyjny, gdy taka konieczność wynika z opinii zarządcy infrastruktury kolejowej);
opinia właściwego miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta (prezydenta miasta) (zgodnie z art. 11b ust. 1 specustawy).
Niewydanie opinii, o których mowa powyżej, przez właściwy organ w terminie 30 dni (14 dni w przypadku opinii wydanej na podstawie art. 11b ust. 1 specustawy), traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku. W takim wypadku należy dołączyć wniosek o wydanie opinii (z pieczęcią instytucji potwierdzającą jego złożenie) wraz z oświadczeniem, że w w/w terminie właściwy organ nie wydał opinii. Opinie, o których mowa powyżej zastępują uzgodnienia, pozwolenia, opinie bądź stanowiska właściwych organów wymagane odrębnymi przepisami.
wskazanie terminu wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń w sytuacji, gdy decyzja ma określać termin odpowiednio wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń
informację czy Inwestor wnioskuje o nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności, a jeśli tak to uzasadnienie dla nadania zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności
informację czy Inwestor wnioskuje o przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko – a jeśli tak to 3 egzemplarze raportu oddziaływania inwestycji na środowisko wraz z wersją elektroniczną raportu;
Inwestor, tj. zarządca drogi, przekazuje do Wydziału Skarbu Miasta kopię złożonego do Wydziału Architektury i Urbanistyki wniosku - w dniu jego złożenia.
Wydział Architektury i Urbanistyki przesyła do Wydziału Skarbu Miasta zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, ze względu na ograniczenia obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego wynikającymi z art. 11d ust. 9 specustawy.
W myśl art. 11a ust. 3 specustawy, Prezydent Miasta Krakowa - Wydział Architektury i Urbanistyki wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w terminie 90 dni od dnia złożenia wniosku.
Skan decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zostaje wysłany drogą elektroniczną na skrzynkę mailową Wydziału Skarbu Miasta.
Adresaci:
Wydział Architektury i Urbanistyki
Wydział Geodezji
Wydział Mieszkalnictwa
Wydział Skarbu Miasta
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Termin/częstotliwość:
Na bieżąco (według potrzeb)
Dokumenty regulujące działanie w zakresie Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK:
ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
Kontakt:
Wydział Architektury i Urbanistyki UMK, ul. Mogilska 41, 31-545 Kraków
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej określa termin odpowiednio wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń. Termin ten nie może być krótszy niż 120 dni od dnia, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna. W przypadku gdy decyzja, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności dotyczy nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym albo budynkiem, w którym został wyodrębniony lokal mieszkalny, właściwy zarządca drogi jest obowiązany, w terminie faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie, do wskazania lokalu zamiennego. Jeżeli faktyczne objęcie nieruchomości w posiadanie następuje po upływie 120 dni od dnia, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna, właściwy zarządca drogi nie ma obowiązku do wskazania lokalu zamiennego.
Starosta w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych nadają decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygor natychmiastowej wykonalności na wniosek właściwego zarządcy drogi, uzasadniony interesem społecznym lub gospodarczym.
Obowiązek informacyjny:
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Wskazanie administratora i inspektora ochrony danych
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności zaś realizacji ustawowych zadań urzędu.
Obowiązek podania danych osobowych oraz informacja o odbiorcach danych osobowych i okresie przetwarzania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), w związku realizacją przez organ obowiązków wynikających z przepisów prawa. Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania. Dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych; w przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do przenoszenia danych;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.