Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa
W dniu 25 września 2006 r. oddano do użytku nowe - wykończone i odpowiednio wyposażne - pomieszczenia Zintergowanego Centrum Zarządzania Kryzysowego i Ratownictwa przy ul. Rozrywka 26 w Krakowie. ZCZK powstało na mocy porozumienia z dnia 25 października 2005 r. pomiędzy Gminą Miejską Kraków a Komendą Miejską Państwowej Straży Pożrnej w Krakowie.
W skład Centrum wchodzą:
1. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Krakowa - w marcu 2015 roku nastąpiła zmiana nazwy na Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa (Zarządzenie nr 664/205 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 25.03.2015 r. w sprawie powołania Zespołu Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa)
2. Miejskie Stanowisko Kierowania Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa pracuje w systemie całodobowych dyżurów pełnionych przez pracowników Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Krakowa pod numerami telefonów:
(12) 616-59-99
(12) 418 67 70
(12) 413 89 66 - fax
Zadania stojące przed Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa (CZKMK):
Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa przygotowuje codzienne raporty o stanie bezpieczeństwa dla Prezydenta Miasta Krakowa. Raporty powstają na podstawie informacji i meldunków składanych przez podmioty i instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo publiczne, m.in. ilości i rodzajów przestępstw, zagrożeń pożarowych, sanitarnych, powodziowych i innych.
Zgodnie z odpowiednimi zapisami rozporządzenia pracownikami CZKMK są pracownicy Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UMK.
Funkcjonowanie CZKMK finansowane jest z budżetu miasta w ramach własnych zadań gminy
Sprawozdanie CZK MK za 2015 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2016 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2017 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2018 r.