Termin: Kampania planowana jest w dwóch turach:
wiosennej (1 marca – 31 maja)
jesiennej (1 września – 31października)
Opis: Budżet Obywatelski to narzędzie, za pomocą którego mieszkańcy mogą decydować, na co przeznaczyć części miejskiego budżetu. Dzięki niemu krakowianie mają bezpośredni wpływ na to, jak na co dzień wygląda i funkcjonuje miasto. Celem kampanii jest zarówno zachęcanie mieszkańców do składania projektów i głosowania na nie, jak również poinformowanie oraz utrwalanie wiedzy o nowych terminach składania projektów i głosowania. Kampania promocyjna na bieżąco komunikuje również kolejne etapy Budżetu Obywatelskiego zgodnie z jego rocznym harmonogramem.
Działania promocyjno-informacyjne I tury zachęcające do złożenia wniosku w BO obejmowały:
- Konferencję Prasową w Sali Kupieckiej UMK z udziałem Pana Andrzeja Kuliga - Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa (komunikat do mediów po konferencji, pendrive z materiałami oraz gadżety) 28 marca 2019,
- Artykuły sponsorowane w mediach lokalnych m.in. Głos. Tygodnik Nowohucki 24.05.2019 r., Kurier Krakowski kwiecień 2019, Fakt 28.03, 11.04, 25.04, 9.05, Gazeta Wyborcza 24.05, Kraków maj 2019,
- Reklamę prasową w mediach miejskich Kraków.pl (6 emisji) – 13.03, 27.03, 10.04, 24.04, 8.05, 22.05,
- działania edukacyjno-informacyjne w Internecie m.in. na portalach Magiczny Kraków, lovekraków.pl, krknews.pl,
- bannery na stronach lovekraków.pl, krknews.pl, Miejskich Jednostek Organizacyjnych, Rad Dzielnic,
- reklamę w przestrzeni miejskiej (citylighty 70 sztuk, billboardy 33 szt, plakaty w formatach B1/A3/A4), dystrybucja plakatów odbyła się m.in za pośrednictwem Rad Dzielnic, a także w budynkach Urzędu Miasta Krakowa, placówkach edukacyjnych i kulturalnych, billboardy, plansze w bankomatach, siatka na NCK)
- współpracę z miejskimi jednostkami organizacyjnymi, spółdzielniami, wspólnotami mieszkaniowymi (dystrybucja plakatów),
- na potrzeby działań Ambasadorów Budżetu Obywatelskiego oraz Maratonów pisania wniosków zostały rozdystrybuowane gadżety specjalnie dedykowane kampanii,
- Rady Dzielnic otrzymały pakiety materiałów graficznych i informacyjnych do kolportowania na stronach www, w gazetkach dzielnicowych oraz w mediach społecznościowych,
- list Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego odczytany podczas mszy niedzielnych w krakowskich parafiach maj 2019;
- Komunikacja Miejska - intensyfikacja działań promocyjnych przy współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnych tj. emisja spotów w BUS-TV, TRAM-TV, plansze reklamowe w automatach Krakowskiej Karty Miejskiej, branding tramwaju,
- Działania informacyjno-promocyjne na profilu FB Budżet Obywatelski Miasta Krakowa, oraz Kraków.PL,
- Zakup gadżetów na potrzeby kampanii