Udzielenie ulgi w spłacie wierzytelności z tytułu grzywny nakładanej w formie mandatu karnego kredytowanego nałożonego przez Straż Miejską Miasta Krakowa PD-11
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Podatków i Opłat
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać ulgę w spłacie zobowiązania wykonaj poniższe czynności:
Złóż wniosek o udzielenie ulgi, wskaż jej formę.
Przygotuj wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą wymaganą dokumentację. Istnieje również możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Twoja sprawa zakończy się wydaniem postanowienia lub decyzji administracyjnej.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy osoby, która posiada zobowiązanie wobec Gminy Miejskiej Kraków.
Kryteria dla realizacji usług
Ustalenie w toku postępowania istnienia jednej z przesłanek ustawowych tj. ważnego interesu zobowiązanego lub interesu publicznego, względów społecznych lub gospodarczych, w szczególności ustalenie możliwości płatniczych zobowiązanego, uzasadniających udzielenie ulgi.
Wymagane dokumenty
Wniosek o udzielenie ulgi ze wskazaniem jej formy (załącznik nr 1 do procedury).
Oświadczenie o sytuacji materialnej (załącznik nr 2 do procedury).
Dodatkowe dokumenty:
od osoby uczącej się – dokument potwierdzający ten fakt (oryginał lub kopia);
od osoby bezrobotnej zarejestrowanej – zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy potwierdzające jej status (oryginał lub kopia);
od osoby bezrobotnej niezarejestrowanej – zaświadczenie o dochodach z urzędu skarbowego lub kopia PIT za ostatni rok rozliczeniowy;
od osoby pracującej oraz pobierającej świadczenia rentowe lub emerytalne – dokument potwierdzający uzyskiwany dochód.
Ponadto, dokumenty obrazujące wysokość ponoszonych kosztów tj. np. opłaty za gaz, prąd, śmieci, czynsz, harmonogramy spłaty rat kredytowych lub innych zobowiązań, potwierdzenie wydatków związanych z leczeniem, orzeczenia/karty leczenia.
Nazwa dokumentu
W jakim przypadku
Kogo dotyczy
Oświadczenie o sytuacji materialnej – załącznik 2
W przypadku ubiegania się o ulgę
Wnioskodawcy
Wniosek o udzielenie ulgi – załącznik 1
W przypadku ubiegania się o ulgę
Wnioskodawcy
Zaświadczenie / decyzja z powiatowego urzędu pracy
W przypadku ubiegania się o ulgę
Osoby bezrobotnej zarejestrowanej
Dokument potwierdzający wysokość aktualnych dochodów
W przypadku ubiegania się o ulgę
Osoby pracującej oraz pobierającej świadczenia rentowe lub emerytalne
Dokument potwierdzający kontynuację nauki
W przypadku ubiegania się o ulgę
Osoby uczącej się
Dokumenty obrazujące wysokość ponoszonych kosztów
W przypadku ubiegania się o ulgę
Wnioskodawcy
Opłaty
Procedowanie wniosku o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązania jest objęte opłatą skarbową należną za wydanie decyzji oraz opłatami związanymi ze złożonym pełnomocnictwem – w zależności od osoby pełnomocnika.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
identyfikator podatkowy (w przypadku nierezydentów – numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, w przypadku braku identyfikatora podatkowego - inny numer identyfikacyjny);
treść żądania wraz z uzasadnieniem powodów ubiegania się o ulgę;
Twój podpis lub osoby upoważnionej przez Ciebie.
Jeżeli Twój wniosek będzie zawierał braki formalne (np. nie podpiszesz się, albo nie uiścisz opłaty skarbowej), to urząd wezwie Cię do ich uzupełnienia z pouczeniem, że niewypełnienie tego warunku spowoduje zwrot podania bez rozpatrzenia. Na uzupełnienie braków będziesz mieć 7 dni. Jeśli tego nie uczynisz w wyznaczonym terminie, Twój wniosek zostanie zwrócony.
Po zgromadzeniu kompletu dokumentów w sprawie wydana zostanie decyzja.
W sytuacji gdy nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku z jakiejś przyczyny wydane zostanie stosowne rozstrzygnięcie w sprawie.
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
W przypadku przedłużenia terminu załatwienia sprawy, zostaniesz o tym poinformowany.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Podczas prowadzonego postępowania Wydział Podatków i Opłat może sporządzić/pozyskać dokumenty, takie jak:
Protokół z postępowania wyjaśniającego.
Dokumenty uzyskiwane z jednostek organizacyjnych obsługujących organy administracji rządowej i samorządowej, a także z sądów i innych podmiotów wykonujących zadania z zakresu administracji publicznej, jak również dane pochodzące z innych organów np. Naczelnika Urzędu Skarbowego.
Dowód zapłaty opłaty skarbowej, albo uwierzytelniona kopia dowodu jej zapłaty.
Tryb odwoławczy
Możesz złożyć pisemne odwołanie od decyzji lub zażalenie na postanowienie do organu II instancji czyli Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie (ul. J. Lea 10, 30-048 Kraków) za pośrednictwem Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta Krakowa, odpowiednio w terminie 14 - w przypadku decyzji, 7 - w przypadku postanowienia, dni kalendarzowych licząc od dnia doręczenia rozstrzygnięcia.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania możesz zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Obowiązek informacyjny
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, dalej: RODO), informujemy, że:
Administratorem danych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków;
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się następująco: adres pocztowy – ul. Sarego 4, 31-047 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Cel przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
realizacji obowiązków administratora związanych z poborem podatków i opłat lokalnych, opłaty skarbowej, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ewidencjonowaniem innych zobowiązań świadczonych na rzecz Gminy Miejskiej Kraków lub zadań zleconych przez administrację rządową, a także obsługi kasowej,
w zakresie określonym przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym składania deklaracji podatkowych oraz podań i wniosków.
Podstawa prawna do przetwarzania danych:
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
Ustawa z dnia 10 marca 2016 roku o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego przepisu prawa, są podawane dobrowolnie, niemniej brak ich podania skutkować może ograniczeniem form komunikacji.