Jeśli chcesz złożyć skargę lub wniosek dotyczący funkcjonowania Urzędu Miasta Krakowa lub miejskich jednostek organizacyjnych:
Każdy ma prawo składania skarg i wniosków. Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zostały zawarte w tabeli.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Ewidencji Mienia | ul. Sarego 4 | Od poniedziałku do piątku: 7.40 – 15.00 | brak | 12-616-9640, 12-616-1936, 12-616-1935 |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Składanie skargi lub wniosku - ePUAP | - |
Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. Skarga lub wniosek powinna zawierać zwięzłe i rzeczowe przedstawienie zarzutu (problemu).
Wniesienie skargi lub wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej może nastąpić za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: prezydent@um.krakow.pl
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Organ właściwy do załatwienia skargi lub wniosku powinien załatwić skargę lub wniosek bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
W przypadku niezałatwienia skargi w ww. terminie, organ właściwy do załatwienia skargi jest obowiązany zawiadomić skarżącego, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia skargi oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia. Natomiast w razie niemożności załatwienia wniosku ww. terminie, właściwy organ obowiązany jest w tym terminie zawiadomić wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia wniosku.
Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę lub wniosek innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, a gdy ich załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi lub wniosku, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia ich wniesienia albo przekazania.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Ewidencji Mienia | Referat Skarg i Wniosków |
Rozpatrzenie skargi lub wniosku następuje po uzyskaniu stanowisk merytorycznych komórek organizacyjnych Urzędu lub miejskich jednostek organizacyjnych, których działań dotyczy skarga lub wniosek oraz w miarę potrzeb dokumentacji prowadzonej przez te podmioty.
Nie ma możliwości odwołania się od zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi. W przypadku niezadowolenia ze sposobu załatwienia skargi, Skarżący może ponowić skargę.
Nie ma możliwości odwołania się do zawiadomienia o sposobie załatwienia wniosku. W przypadku niezadowolenia ze sposobu załatwienia wniosku wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w trybie określonym w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (o której mowa w niniejszej karcie usługi).
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, co następuje: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: ke.umk@um.krakow.pl. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Dane kontaktowe: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl. Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest rozpatrzenie skargi/wniosku oraz kontrola przebiegu i terminowości załatwienia skargi/wniosku. Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Dla skutecznego wniesienia skargi/wniosku podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania tych danych będzie pozostawienie skargi/wniosku bez rozpoznania, zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.Ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. W przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Krakowa narusza przepisy o ochronie tych danych, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. Pani/Pana dane osobowe w zakresie rozpatrywania skargi/wniosku będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie