Kampanie promocyjne w latach 2004-2008
Przebiegała pod hasłem: Kraków. Tu każdy weekend przechodzi do historii. Odbyła się w terminie od 1 do 31października 2004 r. i obejmowała różnorodne akcje:
reklamę outdoorową – 240 nośników reklamowych typu billboard na terenie Polski, w wybranych miastach, m.in.: Warszawa, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Częstochowa, Wrocław i inne.
reklamę w radiu – 15 sekundowy spot Krakowa emitowany był w stacjach radiowych:
- ogólnopolskiej RMF FM – 31 emisji,
- lokalnych: RMF Classic – 40 emisji, Eska Warszawa – 48 emisji, Eska Lublin – 48 emisji, Puls Lublin – 48 emisji, Kolor Warszawa – 44 emisje, Kolor Wrocław – 48 emisji, Blue Wrocław – 48 emisji, Pogoda Warszawa – 48 emisji, Classic Łódź – 36 emisji, Plus łódź – 36 emisji, PR Łódź – 36 emisji
reklamę w Internecie – na trzech portalach Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl,
- Onet /Polityka - reklama w formie BrandMark w ilości 50 000 wyświetleń, Onet /Turystyka reklama w formie Top Layer, animacja na pełny ekran w ilości 2 x 10 000 wyświetleń
- Wirtualna Polska - mailing do posiadaczy darmowych kont e –mail w serwisie Wirtualna Polska / Poczta w ilości 105 000,
- Interia - przeprowadzenie interaktywnego konkursu internetowego z wiedzy o Krakowie (3 edycje) na stronie www.interia.pl, popartego kampanią promocyjną wspierającą konkurs
Ponadto po raz pierwszy na potrzeby kampanii utworzona została specjalna podstrona Miejskiej Prezentacji Internetowej Magiczny Kraków.
Kampania skierowana była do ludzi młodych duchem, aktywnych, których stać na podjęcie spontanicznej decyzji o wyjeździe na kilka dni. Dlatego reklamy w portalach internetowych i spoty radiowe, zachęcające do odpoczynku pod Wawelem, emitowane były w środku tygodnia, kiedy to podejmuję się decyzje gdzie spędzić weekend.
reklamę w prasie – całostronicowa reklama Krakowa w tygodniku Polityka, dwutygodniku
Viva oraz tygodniku Gala.
Równocześnie na terenie kraju realizowana była kampania reklamowa, obydwie trwały ponad miesiąc i przebiegały pod hasłem „W Krakowie nie ma czasu na sen”. Ogólnopolska kampania była kontynuacją kampanii z 2004 roku i jej celem było przedłużenie sezonu turystycznego oraz przyciągnięcie młodych ludzi, którzy spontanicznie zdecydują się na spędzenie weekendu w Krakowie. Kampania obejmowała różnorodne akcje:
Outdoor – z wykorzystaniem 400 nośników typu billboard w wybranych miastach Polski: Warszawa, Poznań, Łódź, Katowice, Bytom, Chorzów, Lublin, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Ruda Śląska, Kielce, Tarnów, Wrocław, Zabrze i Zakopane W celu uzyskania jak największej efektywności wykorzystano ponadto następujące media: radio, prasę, internet oraz telewizję, co pozwoliło na budowę szerokiego zasięgu kampanii.
Radio - 15 sekundowy spot reklamowy emitowano w następujących stacjach:
- ogólnopolskiej RMF FM – 31 emisji
- lokalnych: RMF Classic - 36 emisji, CLASSMAN Łódź – 44 emisje, ELITA Bydgoszcz – 44 emisje, ESKA Katowice – 44 emisje, ESKA Poznań – 44 emisje, ESKA Warszawa – 44 emisje, ESKA Wrocław – 44 emisje, HIT FM Trójmiasto – 44 emisje, PULS Lublin - 44 emisje.
Prasa –całostronicowa reklama ukazała się w czasopismach cieszących się prestiżem i uznaniem, co pozwoliło na odpowiednie pozycjonowanie Krakowa jako „produktu”.
Wybrano następujące tytuły prasowe: „Polityka”, „Wprost”, „Newsweek”, „Gala”, „Viva!”, „CKM” oraz „Aktivist”, które charakteryzują się wysokim nakładem oraz wysokim indeksem dopasowania do grupy docelowej.
Internet – równolegle realizowane były reklamy na największych portalach internetowych:
- Onet.pl – Brandmark 800 000 wyświetleń, Wirtualna Polska (wp.pl) – Double Billboard 4 800 000 wyświetleń, Gazeta.pl – Mega Baner 600 000 wyświetleń oraz Interia.pl – billboard rozwijany 7 500 000 wyświetleń.
Zastosowane formaty banerów zapewniły odpowiednią wielkość reklamy Krakowa i bardzo dobrą widoczność na witrynach internetowych.
Specjalnie na potrzeby kampanii utworzony został serwis promocyjny www.krakow.pl/weekend w języku polskim oraz niemieckim, na którym przeprowadzono trzy konkursy. Statystyki wykazały, że serwis odwiedziło ponad 150 tysięcy internautów, co wyraźnie pokazuje jak wielkim zainteresowaniem cieszyła się akcja promocyjna.
Telewizja – specjalnie na potrzeby kampanii reklamowej przygotowany został film reklamowy, pt. "Hotel”, spoty telewizyjne emitowane były przez cały październik, w następujących kanałach telewizyjnych: Discovery Polska -248 emisji, MTV – 155 emisji, VIVA -93 emisje, Hallmark -32 emisje, National Geographic – 31 emisji, Planete -33 emisje, Club -32 emisje, AXN -35 emisji, Canal+ - 32 emisje, Ale Kino – 19 emisji, Kino Polska – 27 emisji, TVN Meteo -100 emisji i TVN 24 -30 emisji
Kampania prowadzona pod hasłem „W Krakowie nie ma czasu na sen” została zauważona w polskich mediach spotykając się z bardzo pozytywnymi opiniami. Film reklamowy pt. “Hotel” otrzymał wyróżnienie na VIII Międzynarodowym Festiwalu Filmów Turystycznych TOUR FILM 2005 w Poznaniu podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych TOUR SALON 2005.
Działania reklamowe w Niemczech w 2005 r.
Outdoor – w październiku z wykorzystaniem 400 nośników typu billboard na terenie Niemiec należących do Grupy Ströer w największych aglomeracjach miejskich – Berlinie, Bonn, Koloni, Stuttgarcie i Dortmundzie, w miastach, z którymi Kraków posiada bezpośrednie połączenia poprzez tanie linie lotnicze.
Prasa - reklamy zamieszczane były w czasopismach charakteryzujących się tematyką dotyczącą stylu życia, podróży, kultury oraz muzyki i kierowanych przede wszystkim do młodego czytelnika, reklamy ukazały się w następujących dwutygodnikach: „Zitty”, „Tip” w Berlinie oraz miesięcznikach: „Coolibri Ruhrgebiet” w Dortmundzie, „Lift” w Stuttgarcie, „Live” w Kolonii, „Prinz” w Berlinie, Zagłębiu Ruhry, Stuttgarcie i Kolonii.
Telewizja – spot „Hotel” zrealizowano w wersji niemieckojęzycznej i emitowany był w Niemczech na kanale Discovery Channel od 10 października do 9 listopada – łącznie 225 emisji.
Kampania z Urzędem Marszałkowskim – odbyła się na przełomie maja i czerwca 2006 roku i przebiegała pod hasłem: „Małopolska. Kraków na dobry początek.” Miasto Kraków włączyło się w akcję outdoorową zapewniając ekspozycję 200 nośników reklamowych typu billboard, w następujących miastach Polski: Częstochowa, Gliwice, Kielce, Lublin, Łódź, Ruda Śląska, Warszawa, Zabrze.
Kampania wizerunkowa Krakowa w Niemczech – okazją do podjęcia działań promocyjnych były Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2006, odbywające się na terenie Niemiec. Mistrzostwa stworzyły wyjątkową okazja zaprezentowania Miasta Kraków przed tak szeroką publicznością, jaką są fani piłki nożnej przybywający w tym okresie do Niemiec z całego świata.
Kampania przebiegała z wykorzystaniem 1200 nośników reklamowych typu bilboard w siedmiu miastach niemieckich: Berlin, Dortmund, Frankfurt nad Menem, Hamburg, Kolonia, Monachium, Stuttgart. Kampania odbyła się w terminie 30 czerwca – 10 lipca 2006 r. pod hasłem „Fans Welcome” miała zaintrygować i zachęcić do odwiedzenia właśnie Krakowa jak również zwrócić uwagę na Miasto Kraków poprzez zabawne nawiązanie do piłki nożnej.
Ogólnopolska kampania wizerunkowa 750-lecia lokacji Miasta Krakowa.
Po raz trzeci została zrealizowana ogólnopolska kampania wizerunkowa Miasta Krakowa. Przebiegała pod hasłem „Kraków. Dowolny kierunek zwiedzania” a jej celem wzorem lat ubiegłych było przedłużenie sezonu turystycznego, zwłaszcza podczas weekendów, jednocześnie kampania sygnalizowała obchody Jubileuszu 750 lokacji Miasta Krakowa na prawie magdeburskim.
Kreacja została oparta o widok Rynku Głównego, najbardziej rozpoznawalnego elementu krakowskiej urbanistyki nawiązując tym samym do obchodów jubileuszu 750-lecia lokacji Miasta.
Kampania rozpoczęła się 16 października a zakończyła 28 grudnia obejmując różnorodne akcje:
Outdoor – w okresie 21 październik – 15 listopada z wykorzystaniem 400 nośników reklamowych typu billboard w następujących miastach Polski:
- Bytom, Chorzów, Katowice, Lublin, Łódź, Poznań, Sosnowiec, Warszawa, Wrocław
- 2 winyle – reklamy wielkoformatowe eksponowane były na nośnikach typu Frontlight Naścienny FLN 100m w okresie 1 - 30.11.2006 w Warszawie i Wrocławiu.
Prasa – ukazała się całostronicowa reklama Krakowa w tygodniku Polityka
Radio – 15 sekundowy spot radiowy emitowany był na antenie następujących stacji:
- Ogólnopolskiej: RMF FM – 27 emisji
- Lokalnych: RMF Classic – 48 emisji, ANTYRADIO 106,4 FM Katowice – 27 emisji, ESKA Łódź – 36 emisji, ESKA Poznań – 36 emisji, ESKA Warszawa – 36 emisji, ESKA Wrocław – 36 emisji.
Telewizja – na potrzeby kampanii powstał spot telewizyjny „Kapcie”, emitowany na kanałach:
- Discovery Channel – 247 emisji, Animal Planet – 175 emisji, ITVN USA– 111 emisji, TVN 24 – 102 emisje, Hallmark – 66 emisji; National Geographic – 58 emisji; Planete – 38 emisji; Club – 61 emisji; AXN – 32 emisje; Canal+ Sport – 61 emisji; Ale Kino – 43 emisje; Kino Polska – 67 emisji; MTV – 137 emisji; VIVA – 36 emisji; VH1 – 178 emisji.
Spot reklamowy ”KAPCIE” otrzymał 1 nagrodę w kategorii „Film reklamowy i spot” na 9. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Turystycznych TOUR FILM 2006 w Poznaniu. Festiwal jest organizowany w ramach Międzynarodowych Targów Turystycznych TOUR SALON 2006, największej tego typu imprezy w Polsce.
Internet – reklama na portalu Onet.pl w formie rozwijalnego Billboardu o formacie 750 x 100 x 300 pikseli, 2 100 000 wyświetleń oraz na stronie Miejskiej Prezentacji Internetowej Magiczny Kraków www.krakow.pl
Specjalnie na potrzeby kampanii utworzony został serwis promocyjny www.krakow.pl/weekend na łamach, którego publikowano bieżące informację o kampanii, przeprowadzone zostały trzy konkursy: tygodniowy z wiedzy o Krakowie, fotograficzny oraz kulinarny.
Kino – W okresie 15 - 21 grudnia 2006 roku odbył się kolejny etap kampanii, mianowicie przeprowadzona została reklama w kinie. Obejmowała projekcję spotu reklamowego „Kapcie” na ekranach sal kinowych sieci Multikino w pięciu miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Gdańsku, Bydgoszczy oraz Szczecinie.
4 maja 2007 roku rozpoczęła się ogólnopolska kampania reklamowa Jubileuszu 750-lecia Lokacji Miasta Krakowa pod hasłem „KRAKÓW ŚWIĘTUJE. CIĘŻKO WRÓCIĆ DO SIEBIE”, która zakończyła się 15 czerwca 2007 r.
Celem kampanii było przede wszystkim poinformowanie o obchodach Jubileuszu 750-lecia lokacji Miasta Krakowa mieszkańców całej Polski i zachęcenie ich do przyjazdu właśnie do Krakowa na kulminacyjne wydarzenia Jubileuszowe. Główny przekaz kampanii to informacja, że jest tylko jedno miejsce, w którym warto być w okresie od 1 do 10 czerwca. Tym miejscem jest Kraków. Jednocześnie przekaz miał wyjaśniać różnicę między lokacją Miasta a jego powstaniem.
Ogólnopolska kampania Jubileuszu obejmowała różnorodne akcje reklamowe, w tym:
Outdoor
a) 1400 nośników reklamowych typu billboard, rozmieszczonych na terenie całego kraju w wybranych miastach Polski ekspozycja od 4 maja do 15 czerwca.
b) 600 citylightów w następujących miastach Polski: Kraków – 400 egz, Warszawa, Aglomeracja Śląska, w okresie 30 dni (maj i czerwiec).
c) 4000 egzemplarzy plakatów B1, w tym ekspozycja na terenie Małopolski 3000 plakatów w dniach 10 maja – 10 czerwca br. Natomiast 1000 plakatów zostało rozdystrybuowanych w ośrodkach kultury, placówkach oświatowych, uczelniach, punktach informacji turystycznej, hotelach i innych instytucjach.
d) Od dnia 10 maja na budynku Magistratu (pl. Wszystkich Świętych 3-4) zawieszona została reklama wielkoformatowa – siatka winylowa.
Prasa – reklama Jubileuszu 750-lecia Lokacji Miasta ukazała się w opiniotwórczych tygodnikach, czasopismach cieszących się prestiżem i uznaniem, wybrano następujące tytuły:
a) całostronicowa reklama w tygodnikach:
- „Polityka” nr 20, ukazujący się 16 maja 2007 r.
- „Newsweek” nr 19, ukazujący się 7 maja 2007 r.
- „Wprost” nr 21, ukazujący się 21 maja 2007 r.
- „Gala” nr 22-23, ukazujący się 28 maja 2007 r.
- „Przekrój” nr 22-23, ukazujący się 31 maja 2007 r.
b) całostronicowa reklama w dwutygodniku:
- „Viva!” nr 10, ukazujący się17 maja 2007 r.
c) całostronicowa reklama w miesięcznikach:
- „Karnet” wydanie czerwcowe nr 6 (135) 2007
- „Aktivist” nr 96, ukazujący się w dystrybucji 1 czerwca
- miesięcznik Społeczno - Kulturalny „Kraków” wydanie majowe ukazujące się 25 maja nr 5 (31) 2007
Gazeta Wyborcza oraz dziennik METRO jako ogólnopolski patron medialny obchodów Jubileuszu zapewnił powierzchnie reklamowe – kolorowe ogłoszenia, teksty redakcyjne, na swoich łamach w wydaniach ogólnopolskich jak i lokalnych w maju i czerwcu 2007 roku.
Dziennik Polski oraz Gazeta Krakowska jako lokalny patron medialny obchodów Jubileuszu zapewnił powierzchnie reklamowe – kolorowe ogłoszenia, teksty redakcyjne, na swoich łamach w wydaniach lokalnych w maju i czerwcu 2007 roku
Kino – reklama Jubileuszu 750-lecia Lokacji Miasta w okresie dwóch tygodni od 15 maja – 29 czerwca na ekranach sal kinowych w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku oraz Szczecinie.
Internet - specjalnie na potrzeby kampanii Jubileuszu 750 –lecia Lokacji Miasta został stworzony serwis tematyczny poświęcony obchodom Jubileuszu www.krakow.pl/750lat Ponadto reklama Jubileuszu pojawiła się na Miejskiej Prezentacji Internetowej „Magiczny Kraków” (www.krakow.pl) oraz na stronie Krakowskiego Biura Festiwalowego (www.biurofestiwalowe.pl )
Wirtualna Polska jako ogólnopolski patron medialny obchodów Jubileuszu 750 –lecia lokacji Miasta Krakowa zrealizował na portalu wp.pl kampanię Jubileuszu obejmującą różnorodne formy reklamy internetowej m.in.: Billboard, Skyscraper, Doublebillboard, Śródtekst ze streamingiem. Zapewnił obsługę redakcyjną Jubileuszu w Serwisie Turystyka oraz stały boks reklamowy, mailing HTML do 300 000 użytkowników posiadających konto bezpłatnej poczty elektronicznej WP oraz zamieszczenie boksu graficznego na stronie głównej portalu Wirtualna Polska.
Ulotki – specjalnie na obchody Jubileuszu wydrukowano ulotkę w nakładzie 85 000 szt., informującą o wydarzeniach kulminacyjnych Jubileuszu, ulotka dystrybuowana była w 6 punktach Sieci Informacji Miejskiej w Krakowie, w Centrum Administracyjnym UMK oraz w wybranych miejscowościach województwa małopolskiego (urzędy miast i gmin, punkty informacji turystycznej).
Radio – specjalnie na potrzeby kampanii reklamowej stworzony został spot radiowy promujący obchody Jubileuszu. Spot był emitowany na antenie stacji Radiowej VOX FM KRAKÓW łącznie 95 emisji spotu w okresie maja i czerwca br.
W ramach patronatu medialnego stacja radiowa RMF FM zrealizowała 250 emisji spotu promującego Jubileusz na antenie radia RMF FM w okresie maja i czerwca br.
Telewizja – specjalnie na potrzeby kampanii reklamowej zrealizowany został spot telewizyjny, który był emitowany na antenach Telewizji Publicznej (TVP1, TVP 2, TVP 3, TVP Kultura oraz TVP Polonia). Telewizja TVP wyemitowała w ramach patronatu medialnego m.in. 200 emisji spotu, zapewniła transmisje na żywo m.in. z koncertu Piotra Rubika, który odbył się 1 czerwca 2007 r. na Rynku Głównym.
Kraków jako pierwsze miasto w Polsce przeprowadziło pionierską kampanię BTL-ową.
Promocja BTL Jubileuszu 750- lecia lokacji Miasta Krakowa przebiegała w kilku wybranych miastach Polski ( Katowice, Warszawa, Częstochowa, Wrocław, Zakopane), podczas której animatorzy w strojach z epoki rozdali około 20 tysięcy ulotek promujących Jubileusz.
Kreację kampanii przygotowała jedna z większych agencji reklamowych w Polsce AD Fabrika FCB, strategię medialną opracował dom mediowy Brand Connection.
Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Urzędem Miasta Krakowa a Sheraton Kraków Hotel w dniach od 5 do 11 listopada 2007 r. odbyła się kampania wizerunkowa miasta Krakowa (ATL z wykorzystaniem plakatów B1). W hotelach SHERATON w następujących europejskich miastach: Lisbona, Rzym, Dublin, Madryt, Londyn, Mediolan, Wiedeń, Budapeszt Zurich, Amsterdam eksponowane były plakaty promujące Kraków. Kampania pod hasłem „ Any wish. Kraków – the five star city” ma na celu zwrócenie uwagi na Kraków, plakaty wyeksponowane były w najbardziej widocznych miejscach hoteli. Goście hotelu widząc nasz plakat, zaintrygowani kreacją mieli również możliwość zaopatrzenia się w materiały promocyjne o Krakowie.
Urząd Miasta Krakowa działając w oparciu o Strategię Promocji Krakowa począwszy od 2004 roku, rokrocznie przeprowadza profesjonalne kampanie wizerunkowe zarówno ogólnopolskie jak i zagraniczne (Niemcy), współpracując w zakresie doradztwa, konsultingu i opracowania kreacji z ekspertami.
* Kampania promocyjna Krakowa "Experience Cracow in Vienna" - Wiedeń 27.12.2007 - 04.02.2008r.
Kampania polegała na ustawieniu instalacji multimedialnej w centrum Wiednia, będącej wirtualnym przewodnikiem po Krakowie w czasie rzeczywistym. Kamera w Krakowie (osoba spacerująca po Rynku), sterowana była joystickiem z Wiednia. Każdy chętny Wiedeńczyk zapraszany był do kilkuminutowej, wirtualnej wizyty w Krakowie - operując joystickiem zwiedzał okolice Rynku. Na trasie zwiedzania zaskakiwany był różnymi, przygotowywanymi animacjami: pozdrowienia od Krakowian, poczęstunek obwarzankiem (od razu poczęstowany był w Wiedniu), itp. Dodatkowo, organizowane były konkursy; „szczęśliwiec" wygrywał weekendowy pobyt w Krakowie.
Wydarzenie w Wiedniu wokół konstrukcji było animowane: terminale komputerowe z mini stroną o Krakowie w języku niemieckim, hostessy częstujące obwarzankami i regionalnymi wyrobami, pracownicy Urzędu Miasta Krakowa służący informacją merytoryczną, rozdający ulotki promocyjne i przygotowujący upominki.
Informacje o wydarzeniu umieszczone były zarówno w największych gazetach wiedeńskich (Osterreich, Der Standard, Kronen Zeitung, Heute), na stronach internetowych oraz w federalnej stacji telewizyjnej ORF. Dodatkowo po zakończeniu eventu, w internetowych informatorach przedstawiane były relacje z całego wydarzenia.
* Kampania reklamowa Krakowa na Pomorzu - „KRAKÓW PORUSZA ZMYSŁY" - Sopot i Świnoujście 25.07.2008 - 15.08.2008r.
25 lipca 2008 roku rozpoczęła się kampania reklamowa Miasta Krakowa na Pomorzu (w Sopocie i Świnoujściu) pod hasłem KRAKÓW PORUSZA ZMYSŁY. Celem kampanii było przede wszystkim zaprezentowanie nowej jakości promocji Miasta Krakowa mieszkańcom i turystom wypoczywającym na polskim wybrzeżu, w Sopocie i Świnoujściu i zachęcenie ich do przyjazdu właśnie do Krakowa. Główny przekaz kampanii to informacja, że jest tylko jedno miejsce w Polsce, które w szczególny sposób „porusza zmysły". Tym miejscem jest Kraków, który poprzez najnowszy projekt „6 zmysłów" rozwija tzw. turystykę festiwalową. Ważnym elementem kampanii promocyjnej Krakowa w Sopocie i Świniujściu było wykorzystanie najnowocześniejszej techniki i niekonwencjonalnego oraz unikatowego w skali Europy narzędzi promocyjnego - urządzenia multimedialnego, zwanego Joystickiem. Każdy mieszkaniec Sopotu i Świnoujścia oraz turysta wypoczywający w obu miejscowościach mógł w czasie rzeczywistym odbyć wirtualny spacer po krakowskim Rynku. Dodatkowym atutem kampanii było bezpłatne kino letnie, gdzie prezentowane były „krakowskie filmy" - „Vinci" oraz „Anioł w Krakowie".
Największym zainteresowaniem obok Joysticka cieszyły się bezpłatne zaproszenia na koncerty plenerowe krakowskich artystów - Andrzeja Sikorowskiego, zespołu Kroke z orkiestrą Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica" ze Słupska i Grzegorza Turnaua. Kampania miała przede wszystkim zwrócić uwagę na niepowtarzalny klimat i charakter naszego miasta i zaprezentować nowe, niespotykane do tej pory formy promocji.
Outdoor
* 300 billboardów, rozmieszczonych na terenie w Trójmieście (100 nośników), Szczecinie (70 nośników), okolice Świnoujścia (50 nośników) oraz na trasie ze Świnoujścia do Gdyni (80 nośników), ekspozycja trwała od 20 lipca do 4 sierpnia 2008 r.
* 350 citylightów eksponowanych w : Szczecinie, Gdańsku, Sopocie, Gdyni, w okresie 27 dni (lipiec i sierpień).
* 2.000 plakatów B1, ekspozycja odbyła się na terenie Trójmiasta i Świnoujścia oraz w miejscowościach wypoczynkowych w okolicach Świnoujścia (Wolin, Rewal. Pobierowo). w dniach od 20 lipca do 5 sierpnia 2008
* reklama wielkoformatowa - siatki solventowe, eksponowane w Gdańsku i w Świnoujściu
Ulotki
* 15.000 ulotek
* 30.000 wkładek do broszury wydawanej przez PKP Intercity, kolportowanych w pociągach TLK relacji Kraków-Świnoujście w dniach od 15 lipca do 5 sierpnia 2008 r.
* Kampania promocyjna obchodów 325. ROCZNICY VICORII WIEDEŃSKIEJ - 15.07.2008 - 15.08.2008r.
Outdoor
* 700 billboardów w polskich miastach pow. 50 tys. Mieszkańców; Warszawie, Wrocławiu, Górnośląskim Okręgu przemysłowym, Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Toruniu, Tarnobrzegu i regionie, Przemyślu i regionie, Rzeszowie i regionie oraz Krośnie i regionie(czas trwania ekspozycji do 15. 09. 2008 r
* 500 citylightów w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym , Krakowie (czas trwania ekspozycji do 15. 09. 2008 r.).Plakaty B.
* 700 plakatów B1 na terenie Krakowa. (czas trwania ekspozycji do 14. 09. 2008 r.).
Prasa
* Polityka nr 36, 3. 09. 2008 r. - całostronicowa reklama
* Dziennik Polski 5. 09. 2008 r. - całostronicowe ogłoszenie
* Karnet nr 150 - całostronicowa reklama
* Kraków.PL nr 13, 3. 09. 2008 r. - całostronicowa reklama
Druki
* 20.000 ulotek promocyjnych
* 5.000 pocztówek
* 10.000 opasek na głowę
* 30.000 folderów reklamowych PKP Intercity eksponowanych w pociągu TLK „Krakus" na trasie Kraków-Warszawa w pierwszej połowie września.
Radio
* 04 -11. 09. 2008 r. wyemitowanie na antenie Radia RMF FM kampanii reklamowej składającej się z 22 spotów 30. sekundowych promujących obchody.
Internet
* 15. 08. 2008 r. uruchomiono stronę poświęconą obchodom, dostępną pod adresem www.victoriawiedenska.krakow.pl (strona eksponowana będzie do 30.09. 2008 r.)
* 15. 08. 2008 r. na stronie www.krakow.pl utworzono banner kierujący na stronę obchodów. W serwisie, w zakładce aktualności publikowane są teksty promujące kolejne wydarzenia wchodzące do programu obchodów
* 24. 08. 2008 r. na portalu Interia.pl, w serwisie „ Akcje i konkursy" uruchomiono specjalną stronę poświęconą obchodom. (strona będzie aktywna do 14. 09. 2008 r.)
Prasa
* Zamieszczenie na łamach „Dziennika Polskiego":
a) Kroniki jubileuszu wiktorii wiedeńskiej obejmującej 10 całokolumnowych, specjalnie przygotowanych stron z szatą graficzną zawierających m.in.:
- zapowiedzi wszystkich imprez odbywających się w ramach jubileuszu,
- relacje z imprez odbytych,
- informacje historyczne (np. Kraków w czasach Jana III Sobieskiego, itp.)
- wywiady z historykami, organizatorami i uczestnikami imprez jubileuszowych,
- tureckie ślady w Krakowie, itp.
b) Historycznej mapy Krakowa z czasów Jana III Sobieskiego (opracowanie materialnych pamiątek epoki odsieczy wiedeńskiej w postaci mapy ze specjalnym uwzględnieniem krakowskich zbiorów muzealnych)
c) Tekstów magazynowych dot. postaci Jana III Sobieskiego, królowej Marysieńki oraz tradycji II LO im. Jana III Sobieskiego
Internet
* Uaktualnianie strony obchodów o foto relacje z minionych wydarzeń