PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W REFERACIE DS. ROSZCZEŃ ODSZKODOWAWCZYCH ZWIĄZANYCH
Z WYROKAMI EKSMISYJNYMI W WYDZIALE MIESZKALNICTWA W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA
PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4, 31-004 KRAKÓW
(NR REF. 4-ML-2024) – 1 ETAT
Od kandydatów/kandydatek przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
1. spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych,
2. obywatelstwo polskie,
3. wykształcenie: wyższe,
4. co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych, w kancelarii prawnej, lub w zakresie zarządzania nieruchomościami.
*„doświadczenie zawodowe” rozumiane jako okres nabywania umiejętności w oparciu o umowę o pracę, umowę cywilno – prawną, staż, praktykę, wolontariat, prowadzoną działalność gospodarczą itp.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. Znajomość zagadnień dotyczących najmu lokali mieszkalnych i przesłanek utraty tytułu prawnego do lokalu, przedawnienia roszczeń, roszczeń odszkodowawczych ujętych w Kodeksie cywilnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.)
2. Ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 725).
3. Znajomość uchwały Rady Miasta Krakowa nr LVI/1616/21 z dnia 30 kwietnia 2021 roku w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych z późn. zm.
4. Znajomość uchwały nr XXX/794/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz tymczasowych pomieszczeń (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2024 r. poz. 1923).
5. Znajomość zadań Wydziału Mieszkalnictwa – Zarządzenie nr 749/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 11 marca 2024 r. w sprawie podziału na wewnętrzne komórki organizacyjne oraz szczegółowego zakresu działania Wydziału Mieszkalnictwa.
6. Znajomość funkcjonowania Urzędu Miasta Krakowa – Zarządzenie nr 1799/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 czerwca 2023 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Krakowa.
7. Ukończone studia wyższe lub podyplomowe z zakresu prawa, administracji lub zarządzania nieruchomościami.
3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami odszkodowawczymi właścicieli lokali, wobec których Gmina nie wywiązała się z obowiązku zrealizowania orzeczeń eksmisyjnych poprzez złożenie osobom uprawnionym oferty zawarcia umowy najmu socjalnego lokalu lub wskazanie tymczasowego pomieszczenia.
2. Prowadzenie negocjacji z właścicielami nieruchomości w zakresie dochodzonego odszkodowania.
3. Przeprowadzanie oględzin lokali w tym uczestnictwo w wizjach z biegłym sądowym w przypadku spraw skierowanych na drogę postępowania sądowego, celem oceny stanu technicznego zajmowanych lokali pod kątem oszacowania stawki odszkodowania.
4. Szacowanie wysokości odszkodowania za lokal objęty wnioskiem.
5. Przygotowywanie ugód w sprawie wypłaty odszkodowań z tytułu niedostarczenia przez gminę lokalu osobie uprawnionej do zawarcia umowy najmu socjalnego lokalu lub niewskazania pomieszczeń tymczasowych.
6. Opracowywanie merytorycznego stanowiska dla radców prawnych reprezentujących przed sądem Gminę Miejską Kraków oraz przygotowywanie stosownych pełnomocnictw Prezydenta Miasta Krakowa do zawierania ugód w sprawie wypłaty odszkodowań/uznania roszczenia.
7. Terminowe przekazywaniu dokumentów dotyczących wypłaty odszkodowań, pracownikowi odpowiedzialnemu w Wydziale Mieszkalnictwa za przesyłanie dokumentów do Wydziału Finansowego tak, aby zachowany został termin płatności, którego przekroczenie skutkowałoby zapłatą odsetek, kar lub opłat.
8. Pozyskiwanie i przekazywanie do właściwej komórki organizacyjnej Urzędu danych niezbędnych do wystawienia przez Gminę Miejską Kraków informacji o wysokości osiągniętego przychodu zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w szczególności: danych osobowych oraz wysokości udziałów w nieruchomości poszczególnych współwłaścicieli, którzy uzyskali przychód z tytułu odszkodowania wypłaconego przez Gminę Miejską Kraków za niedostarczenie przez gminę lokalu osobie uprawnionej do zawarcia umowy najmu socjalnego lokalu lub niewskazanie tymczasowego pomieszczenia w związku z orzeczoną eksmisją.
9. Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami regresowymi w stosunku do osób eksmitowanych, za które Gmina Miejska Kraków na zasadzie ”in solidum” wypłaciła odszkodowania na rzecz właścicieli nieruchomości, a w szczególności ustalanie należnych z tego tytułu kwot oraz kierowanie wezwań do zapłaty.
10. Udzielanie ulg w spłacie należności Gminy Miejskiej Kraków powstałych z tytułu prowadzonych postępowań regresowych.
11. Przygotowywanie projektów porozumień lub oświadczeń w zakresie zastosowania ulgi w spłacie zaległej należności.
12. Opiniowanie wniosków o udzielenie ulgi w spłacie należności powstałych z tytułu wypłaty przez Gminę Miejską Kraków na rzecz właściciela nieruchomości odszkodowania, wynikającej z zajmowania lokalu bez tytułu prawnego przez osoby uprawnione z mocy wyroku do otrzymania lokalu socjalnego w sprawach prowadzonych przez Wydział Egzekucji Administracyjnej i Windykacji.
13. Wyrażanie stanowiska w zakresie zasadności kierowania na drogę postępowania sądowego spraw dotyczących prowadzonych roszczeń regresowych oraz przekazywanie niezbędnych dokumentów.
14. Przyjmowanie stron w związku z prowadzonym postępowaniem i udzielanie wyczerpujących wyjaśnień i informacji dotyczących obowiązujących przepisów i procedur w zakresie realizowanych zadań, jak również aktualnego stanu sprawy.
15. Sporządzanie projektów pisemnych odpowiedzi na wystąpienia stron.
16. Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez Dyrektora, jego zastępców i kierownika referatu.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
4.Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
1. pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
3. stanowisko : Referent/Podinspektor
4. miejsce pracy: Wydział Mieszkalnictwa
5. siedziba Wydziału: Kraków, Rynek Podgórski 1
6. przewidywany termin zatrudnienia: czerwiec 2024 r.
7. informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
8. wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5.000 do 5.500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
9. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
5.Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1. dyspozycyjność (tak/nie): nie
2. możliwość pracy w terenie (tak/nie): tak
3.inne – nie
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 12 maja 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 15 maja 2024 r. o godz. 8.00 w Sali im. Franciszka Maryewskiego UMK, Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci/kandydatki będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.