https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=ZBK-34
Urząd Miasta Krakowa
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie
ZBK-34
<p>Udzielanie ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków z tytułu korzystania z lokali użytkowych w tym garaży</p>
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
<p>Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie informuje, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe, jest Dyrektor Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie z siedzibą przy ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków.</p>
<p>Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych – Panią Emilię Pietrzak-Szcześniak, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, w następujący sposób:</p>
<ul>
<li>listownie na adres : ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków</li>
<li>telefonicznie – (12) 616-62-34</li>
<li>poprzez adres e-mail: iod@zbk.krakow.pl</li>
</ul>
<p>Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie w celu realizacji usług świadczonych przez jednostkę.</p>
<p>Ponadto informujemy, że:</p>
<p>1. Mają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do Państwa danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.</p>
<p>2. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.</p>
<p>3. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.</p>
<p>4. Podanie danych osobowych jest warunkiem realizacji usług świadczonych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie.</p>
<p>5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości świadczenia przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie usługi, o którą się Państwo staracie.</p>
<p>6. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tzn. dane będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, a w szczególnych przypadkach - na podstawie Państwa zgody albo w związku z wykonywaniem umowy, której jesteście Państwo stroną.</p>
<p><strong>Niniejsza informacja ma charakter ogólny. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym praw, stanowiąca realizację obowiązku informacyjnego administratora, o którym mowa w przepisach ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, zostanie Państwu przekazana w związku z załatwieniem konkretnej sprawy.</strong></p>
Załatw sprawę elektronicznie
<p>Nie dotyczy.</p>
Sprawę załatwia
<p>Zarząd Budynków Komunalnych, ul. B. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków</p>
<ul>
<li>Referat Windykacji Lokali Użytkowych i Egzekucji, ul. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków, tel. 12/616-61-11, fax. 12/616-61-29, e-mail: <a href="https://katarzyna.gazda@zbk.krakow.pl" target="_self">katarzyna.gazda@zbk.krakow.pl</a></li>
</ul>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
Obejrzyj wersję w języku migowym
<p>Film z tłumaczeniem na język migowy.</p>
Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
<p><strong>Osoby fizyczne i podmioty, dla których ulga nie będzie stanowić pomocy publicznej lub pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) zobowiązane są do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:</strong><br />
1) pisemnego wniosku o udzielenie ulgi wraz z uzasadnieniem (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi wzór stanowią załączniki nr 1 – 3 do niniejszej procedury),<br />
2) kopii deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku o ulgę. W przypadku wniosku złożonego w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia danego roku kalendarzowego, deklaracja powinna obejmować dochód osiągnięty w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, o którym mowa w pierwszym zdaniu,<br />
3) dokumentów potwierdzających wysokość wynagrodzenia, nagród, honorariów, odcinków emerytury lub renty za 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku, dokumentów potwierdzających pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia lub innych należności i otrzymywanych świadczeń (kserokopie),<br />
4) pisemnego oświadczenia dotyczącego posiadanego majątku (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe) (wzór stanowią załączniki nr 5 do niniejszej procedury),<br />
5) pisemnego oświadczenia o istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, itp.) (wzór stanowią załączniki nr 5 do niniejszej procedury),<br />
6) pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta,<br />
7) wszelkich innych dokumentów uzasadniających przyznanie ulgi (np. zaświadczenia lekarskie, rachunki z apteki itp.),<br />
8) w przypadku podmiotów niebędących osobami fizycznymi: statutu lub aktu założycielskiego, sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi.</p>
<p><strong>Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zobowiązani są do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:</strong><br />
1) pisemnego wniosku o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej rodzaju, uzasadnieniem oraz określeniem, o którą pomoc de minimis wnioskują (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi wzór stanowią załączniki nr 1 - 3 do niniejszej procedury),<br />
2) zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymali w roku podatkowym, w którym ubiegają się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w tym okresie – w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis (wzór stanowi załącznik nr 9 do niniejszej procedury),<br />
3) oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, w przypadku, gdy przedsiębiorca nie otrzymał takiej pomocy w roku podatkowym, w którym ubiega się o ulgę oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych (wzór stanowi załącznik nr 9 do niniejszej procedury),<br />
4) w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis – formularz informacji (wzór stanowi załącznik nr 6 do niniejszej procedury),<br />
5) w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – formularz informacji (wzór stanowi załącznik nr 7 do niniejszej procedury),<br />
6) zobowiązanie do poinformowania o każdej innej pomocy de minimis i/lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie uzyskanej w trakcie toczącego się postępowania (wzór stanowi załącznik nr 10 do niniejszej procedury),</p>
<p>7) pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta),<br />
8) sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w przypadku podmiotów zobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości innych sprawozdań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat obrotowych, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi oraz w celu prawidłowego wyliczenia wartości brutto pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.</p>
<p><strong>Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację zobowiązani są do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:</strong><br />
1) pisemnego wniosku o udzielenie pomocy indywidualnej na restrukturyzację (wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszej procedury),<br />
2) planu restrukturyzacyjnego,<br />
3) informacji dotyczących wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy (wzór stanowi załącznik nr 8 do niniejszej procedury),<br />
4) sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w przypadku podmiotów zobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości inne sprawozdania o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat obrotowych, informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku,<br />
5) pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta).</p>
Opłaty
<p>Postępowanie nie podlega opłatom.</p>
Forma załatwienia
<ul style="list-style-type: disc;">
<li>porozumienie cywilnoprawne w sprawie udzielenia ulgi w spłacie należności</li>
</ul>
<p style="padding-left: 30px;">albo</p>
<ul>
<li>pismo o odmowie zawarcia porozumienia w sprawie udzielenia ulgi.</li>
</ul>
<p> </p>
Termin załatwienia
<p>Do 60 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.</p>
Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu
<ol>
<li>Opinia wydziału merytorycznego odpowiedzialnego za podstawę i wysokość wierzytelności,</li>
<li>Zestawienie bieżącego stanu zadłużenia wnioskodawcy.</li>
</ol>
<p> </p>
Tryb odwoławczy
<p>Nie dotyczy.</p>
Podstawa prawna
<p>1) Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.<br />
2) Uchwała Rady Miasta Krakowa Nr LVI/1616/21 z dnia 21 kwietnia 2021 roku w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazanych organów do tego uprawnionych.<br />
3) Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.<br />
4) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.<br />
5) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym.<br />
6) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.<br />
7) Wytyczne dotyczące pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących się w trudnej sytuacji.<br />
8) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.<br />
9) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.<br />
10) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.<br />
11) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.<br />
12) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.</p>
Informacje dodatkowe dla klienta
<ol>
</ol>
<p>1. Zgodnie z art. 37 ust. 7 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej do czasu przekazania przez wnioskodawcę zaświadczeń, oświadczeń lub informacji wymaganych przy ubieganiu się o pomoc de minimis pomoc nie może być udzielona.</p>
<p>2. Organ udzielający pomocy de minimis wydaje zaświadczenie sporządzone na formularzu obowiązującym w dniu udzielenia pomocy potwierdzające, że udzielona pomoc ma charakter pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.</p>
<p>3. Załączniki do niniejszej procedury dostępne są w:</p>
<ul>
<li>siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie, ul. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków,</li>
<li>Biurze Obsługi Mieszkańców nr 1, Rynek Kleparski 4,</li>
<li>Biurze Obsługi Mieszkańców nr 2, ul. Królewska 25,</li>
<li>Biurze Obsługi Mieszkańców nr 3, ul. Zamoyskiego 3,</li>
<li>Biurze Obsługi Mieszkańców nr 4, os. Centrum C 10 B,</li>
<li>Biurze Obsługi Mieszkańców nr 5, os. Na Stoku 1,</li>
<li>Biurze Obsługi Mieszkańców nr 6, pl. Na Groblach 7,</li>
<li>BIP ZBK: <a href="http://www.bip.krakow.pl/ZBK">www.bip.krakow.pl/ZBK</a>.</li>
</ul>
<p> </p>
Załącznik nr 2 Wzór wniosku o odroczenie terminu płatności należności cywilnoprawnych
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308239/karta
Załącznik nr 3 Wzór wniosku w sprawie umorzenia należności cywilnoprawnych
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308240/karta
Załącznik nr 5 Oświadczenie o dochodach oraz o stanie majątkowym dla osób fizycznych i podmiotów
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308242/karta
Załącznik nr 6 Formularz informacji dla przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc de minimis
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308243/karta
Załącznik nr 7 formularz informacji dla przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308244/karta
Załącznik nr 8 Formularz informacji dla przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc indywidualną na restrukturyzację
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308245/karta
Załącznik nr 9 Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy lub o nieotrzymaniu pomocy
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308246/karta
Załącznik nr 10 Zobowiązanie do poinformowania o innej pomocy otrzymanej w trakcie postępowania
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308247/karta
Załącznik nr 11 Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308248/karta
Załącznik nr 1 Wzór wniosku w sprawie rozłożenia należności cywilnoprawnych na raty
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308249/karta
Załącznik nr 4 Wzór wniosku o udzielenie pomocy indywidualnej na restrukturyzację
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/308250/karta
ZBK-34 Pełna treść karty usługi
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/330473/karta
720p
https://mediampi.krakow.pl/mktv/2023/05/ZBK-34_720.mp4
480p
https://mediampi.krakow.pl/mktv/2023/05/ZBK-34_480.mp4
360p
https://mediampi.krakow.pl/mktv/2023/05/ZBK-34_360.mp4
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie
Anna Żbik
Katarzyna Zapał - Dyrektor
2018-08-16
2018-08-16
2024-03-13