https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=ZBK-10
Urząd Miasta Krakowa
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie
ZBK-10
<p>Zawarcie umowy na zajęcie powierzchni budynku pozostającego w zarządzie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie w celu umieszczenia tablicy reklamowej (w tym szyldu)/ urządzenia reklamowego/ nośnika informacji wizualnej lub markizy</p>
<p> </p>
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
<p>Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie informuje, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe, jest Dyrektor Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie z siedzibą przy ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków.</p>
<p>Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych – Panią Emilię Pietrzak-Szcześniak, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, w następujący sposób:</p>
<ul>
<li>listownie na adres : ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków</li>
<li>telefonicznie – (12) 616-62-34</li>
<li>poprzez adres e-mail: iod@zbk.krakow.pl</li>
</ul>
<p>Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie w celu realizacji usług świadczonych przez jednostkę.</p>
<p>Ponadto informujemy, że:</p>
<p>1. Mają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do Państwa danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.</p>
<p>2. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.</p>
<p>3. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.</p>
<p>4. Podanie danych osobowych jest warunkiem realizacji usług świadczonych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie.</p>
<p>5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości świadczenia przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie usługi, o którą się Państwo staracie.</p>
<p>6. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tzn. dane będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, a w szczególnych przypadkach - na podstawie Państwa zgody albo w związku z wykonywaniem umowy, której jesteście Państwo stroną.</p>
<p><strong>Niniejsza informacja ma charakter ogólny. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym praw, stanowiąca realizację obowiązku informacyjnego administratora, o którym mowa w przepisach ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, zostanie Państwu przekazana w związku z załatwieniem konkretnej sprawy.</strong></p>
Załatw sprawę elektronicznie
<p>Nie dotyczy.</p>
Sprawę załatwia
<p>Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, ul. B. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków</p>
<ul>
<li>Referat Eksploatacji, ul. B. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków, pok. 110, I piętro</li>
</ul>
<p style="padding-left: 30px;">Małgorzata Wójcik, tel. 12-616-62 14, e-mail: zbk@zbk.krakow.pl, www.zbk-krakow.pl</p>
<p> </p>
<p><strong>1) W przypadku gdy wniosek dotyczy zajęcia terenu w pasie drogowym drogi publicznej lub na terenie drogi wewnętrznej pozostającej w zarządzie ZDMK, sprawę rozpatruje Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, w oparciu o obowiązujące procedury ZDMK-61 oraz ZDMK-27,</strong></p>
<p><strong>2) W przypadku, gdy wniosek dotyczy czasowego zajęcia nieruchomości lub przestrzeni będącej własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości lub przestrzeni będącej własnością Skarbu Państwa, a położonej w obrębie Gminy Miejskiej Kraków, sprawę rozpatruje Wydział Spraw Administracyjnych UMK, al. Powstania Warszawskiego 10,<br />
w oparciu o procedurę SA-46.</strong></p>
Obejrzyj wersję w języku migowym
<p>Brak.</p>
Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
<p><strong>I Pisemny wniosek o zawarcie umowy (załącznik nr 1),</strong></p>
<p><strong>II Załącznik do wniosku:</strong></p>
<p>1. Umowa spółki cywilnej - dotyczy wnioskodawców prowadzących działalność w tej formie,</p>
<p>2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy, w zakresie zawierania i/lub odbioru umowy - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa,</p>
<p>3. Graficzny i zwymiarowany projekt tablicy/urządzenia reklamowego/nośnika informacji wizualnej/markizy z uwzględnieniem formy, sposobu montażu na elewacji budynku, kolorystyki, rodzaju materiałów, oświetlenia itp., wraz z wizualizacją ww. elementu na nieruchomości.</p>
<p>Odpowiednio, w zależności od charakteru planowanego zamierzenia:</p>
<p>4. w przypadku kontynuacji umowy – aktualne zdjęcie elewacji budynku wraz ze zdjęciem tablicy/urządzenia reklamowego/nośnika informacji wizualnej/markizy/.</p>
<p>5a. „Oświadczenie – w przypadku ubiegania się o zawarcie pierwszej umowy przez podmiot będący najemcą lokalu w budynku, którego dotyczy wniosek” (załącznik nr 2),</p>
<p>lub</p>
<p>5b. „Oświadczenie -w przypadku ubiegania się o zawarcie kolejnej umowy” (załącznik nr 3)</p>
<p>lub</p>
<p>5c. „Oświadczenie- w przypadku ubiegania się o zawarcie pierwszej umowy przez podmiot nie będący najemcą lokalu w budynku, którego dotyczy wniosek” (załącznik nr 4),</p>
<p>6. „Oświadczenie” o zapoznaniu się z treścią Uchwały Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych i ogrodzeń” oraz o konieczności uzyskania stosownego dokumentu w WAiU UMK (załącznik nr 5),</p>
<p><strong>III. Ponadto przed zawarciem umowy niezbędne jest dostarczenie:</strong></p>
<p>7a. pozytywnej opinii Plastyka Miasta- w przypadku zamiaru umieszczenia tablicy/urządzenia reklamowego/nośnika informacji wizualnej/markizy na terenie historycznego zespołu Miasta Krakowa (w tym na terenie Parku Kulturowego Stare Miasto i na terenie Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem) oraz na terenie Parku Kulturowego Nowa Huta,</p>
<p>oraz odpowiednio w zależności od charakteru planowanego zamierzenia:</p>
<p>7b. decyzji o pozwoleniu na budowę uzyskanej w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK,</p>
<p>7c. potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia robót budowlanych w formie zaświadczenia o nie wniesieniu sprzeciwu uzyskanego w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK,</p>
<p>7d. pozwolenia lub opinii właściwych służb konserwatorskich, w tym w przypadku określonym właściwymi przepisami prawa, w szczególności na nieruchomościach wpisanych do rejestru lub ewidencji zabytków lub znajdujących się na terenie układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków.</p>
<p>8. Inne dokumenty i zezwolenia wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.</p>
<p>UWAGA:</p>
<p>1) W przypadku potrzeby uzyskania dodatkowych informacji dotyczących tablic reklamowych (w tym szyldów)/urządzeń reklamowych/nośników informacji wizualnej/markiz, w związku z obowiązującymi przepisami uchwały krajobrazowej, należy kontaktować się z Wydziałem Architektury i Urbanistyki UMK:</p>
<p>• telefonicznie: nr tel. infolinii 12 616 81 32 w godzinach 8.30-14.30.</p>
<p>• mailowo: w zależności od planowanej lokalizacji ww elementów:</p>
<p>- na północ od Wisły: reklamy-Polnoc@um.krakow.pl</p>
<p>- na południe od Wisły: reklamy-Poludnie@um.krakow.pl</p>
<p>2) Przy składaniu kserokopii żądanych dokumentów należy okazać do wglądu ich oryginały.</p>
<p>Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie może wezwać Wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, uzgodnień i zezwoleń wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.</p>
Opłaty
<p>Opłaty za zajęcie nieruchomości pozostającej w zarządzie ZBK określone zostaną w umowie, zgodnie z postanowieniami zarządzenia Nr 3702/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 grudnia 2022 roku w sprawie czasowego udostępnienia nieruchomości.</p>
Forma załatwienia
<p>Umowa cywilnoprawna</p>
Termin załatwienia
<p style="text-align: justify;">Do 30 dni od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadkach skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.</p>
Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu
<p style="text-align: justify;">Brak.</p>
Tryb odwoławczy
<p style="text-align: justify;">Nie dotyczy.</p>
Podstawa prawna
<p>1.Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (z późn. zm.)</p>
<p>2.Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (z późn. zm.)</p>
<p>3.Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (z późn. zm.)</p>
<p>4.Uchwała Nr LXXXI/1252/13 RMK z dnia 11 września 2013 r. w sprawie akceptacji aneksu nr 1 do Porozumienia pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Prezydentem Miasta Krakowa w sprawie powierzenia Prezydentowi Miasta Krakowa prowadzenia niektórych spraw z zakresu właściwości Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.</p>
<p>5.Uchwała Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 roku w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (z późn. zm.).</p>
<p>6. Uchwała Nr XXIX/757/19 RMK z dnia 20 listopada 2019 roku w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta.</p>
<p>7. Uchwała Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.</p>
<p>8. Uchwała Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 roku w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem.</p>
<p>9. Zarządzenie Nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (z późn. zm.).</p>
<p>10. Zarządzenie Nr 3702/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie czasowego udostępnienia nieruchomości.</p>
<p>9. Zarządzenie nr 1941/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 lipca 2022 r. w sprawie zarządzania budynkami stanowiącymi własność osób fizycznych nieznanych z miejsca pobytu, pozostającymi w zarządzie Gminy Miejskiej Kraków, dla których nie został ustanowiony kurator</p>
Informacje dodatkowe dla klienta
<p>1. Procedura odnosi się do budynków będących własnością Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa położonych na terytorium Gminy Miejskiej Kraków, pozostających w zarządzie ZBK.</p>
<p>2. Niniejszą procedurę oraz wydruk wniosku można pobrać ze strony internetowej: www.bip.krakow.pl, a także w siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie lub w Biurach Obsługi Mieszkańców.</p>
<p>3. W celu zawarcia kolejnej umowy, stanowiącej kontynuację umowy czasowej dla tego samego urządzenia/tablicy reklamowej/ nośnika informacji wizualnej/markizy, w przypadku gdy dane firmy nie uległy zmianie, Wnioskodawca winien złożyć tylko wniosek (załącznik nr 1), „Oświadczenie - w przypadku ubiegania się o zawarcie kolejnej umowy” (załącznik nr 3) wraz z aktualnym zdjęciem elewacji budynku i zainstalowanego urządzenia/tablicy reklamowej oraz „Oświadczenie” o zapoznaniu się z treścią Uchwały Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych i ogrodzeń” oraz o konieczności uzyskania stosownego dokumentu w WAiU UMK (załącznik nr 6).</p>
<p>4. Niewywiązywanie się Wnioskodawcy z dotychczasowych zobowiązań finansowych wobec GMK, w tym zaległości z tytułu wynajmu lokalu użytkowego pozostającego w zasobach ZBK, stanowi podstawę do odmowy zawarcia umowy stosownie do zapisów § 3 ust 8 Zarządzenia Nr 3702/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie czasowego udostępnienia nieruchomości.</p>
<p>5. Wniosek w sprawie zawarcia umowy na zajęcie powierzchni budynku w celu umieszczenia tablicy/urządzenia reklamowego/nośnika informacji wizualnej/markizy, należy złożyć z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.</p>
<p>6. W przypadku wniosku dotyczącego kontynuacji umowy należy go złożyć najpóźniej na miesiąc przed wygaśnięciem obowiązującej umowy.</p>
Procedura ZBK-10 - Pełna treść karty usługi
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377169/karta
Załącznik nr 1 Wniosek
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377171/karta
Załącznik nr 2 Oświadczenie w przypadku ubiegania się o zawarcie pierwszej umowy najemcy lokalu
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377174/karta
Załącznik nr 3 Oświadczenie - w przypadku ubiegania się o zwarcie kolejnej umowy
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377175/karta
Załącznik nr 4 Oświadczenie w przypadku ubiegania się o zawarcie pierwszej umowy
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377180/karta
Załącznik nr 5 Oświadczenie -uchwała krajobrazowa,prawo budowlane
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377183/karta
Załącznik nr 6 Projekt umowy -szyld
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377186/karta
Załącznik nr 7 Projekt umowy - relama
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377189/karta
Załącznik nr 8 Wzór Protokołu zdawczo- odbiorczego
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/procedury/377192/karta
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie
Anna Żbik
Katarzyna Zapał - Dyrektor
2009-07-31
2020-08-13
2024-03-13