W myśl postanowień Statutu Miasta Krakowa radny ma prawo składania interpelacji. Interpelację składa się w sprawach związanych z:
Interpelacja powinna zawierać w szczególności:
Interpelacje mogą być składane na sesjach oraz w okresach między sesjami. Interpelacja może mieć formę pisemną lub ustną. Interpelacje pisemne składa się na ręce Przewodniczącego. Przed wygłoszeniem interpelacji ustnej radny wpisuje się na listę interpelujących oraz na piśmie doręcza Przewodniczącemu tezy interpelacji. Składając interpelację radny określa formę odpowiedzi (ustną w czasie obrad sesji lub pisemną doręczaną radnemu). Wskazanie radnego dotyczące formy odpowiedzi wiąże interpelowanego. Przy braku wskazania obowiązuje forma pisemna. Przewodniczący niezwłocznie przekazuje przyjęte interpelacje Prezydentowi, który udziela odpowiedzi na interpelację w ciągu 21 dni od daty jej złożenia. W przypadku uznania otrzymanej odpowiedzi za niezadowalającą, radny może zwrócić się do Przewodniczącego o ponowne umieszczenie interpelacji w porządku obrad sesji w punkcie "Odpowiedzi na interpelacje". Łączny czas interpelacji wygłaszanych przez radnego na sesji nie może przekroczyć 4 minut.
Poniżej publikowane są interpelacje złożone na piśmie oraz pisemne tezy interpelacji wygłoszonych ustnie. Publikacja odpowiedzi na interpelację następuje niezwłocznie po udzieleniu odpowiedzi radnemu przez Prezydenta Miasta Krakowa. W sytuacji gdy w treści interpelacji, tez lub odpowiedzi na interpelacje występują informacje o ograniczonym dostępie, dokonuje się ich wyłączenia podając podstawę prawną, zakres wyłączenia, osobę, która dokonała wyłączenia a jeżeli dotyczy, nazwę podmiotu, na którego rzecz dokonano wyłączenia jawności.
Imię i nazwisko Radnego | Interpelacja w sprawie | Data otrzymania przez Prezydenta Miasta Krakowa | Treść interpelacji | Odpowiedź na interpelację |
---|---|---|---|---|
Mariusz Kękuś | Ochrony historycznego pomnika na wzgórzu Kaim | 2017-02-15 | ||
Jakub Kosek | Budowy chodnika przy ul. Władysława Łokietka w Toniach | 2017-02-15 | ||
Jakub Kosek | Wydania decyzji WZ oraz pozwolenia na budowę przy ul. Podkowińskiego | 2017-02-15 | ||
Jakub Kosek | Studzienki kanalizacyjnej znajdującej się za przejściem pod kamienicami przy ul. Prądnickiej 75/77 | 2017-02-15 | ||
Andrzej Mazur | Umieszczenia "agatki" w rejonie ul. Kazimierza Jancarza i ul. ks. Józefa Kurzei | 2017-02-15 | PDF | |
Aleksander Miszalski | Rozdawania jednorazowych masek antysmogowych | 2017-02-15 | ||
Aleksander Miszalski | Montażu krzyżownic głębokorowkowych i kolejowych na rozjazdach tramwajowych | 2017-02-15 | ||
Aleksander Miszalski | Organizacji służby oddziału Straży Miejskiej Śródmieście | 2017-02-15 | ||
Aleksander Miszalski | Budynku przy ul. Dunajewskiego 8 | 2017-02-15 | ||
Aleksander Miszalski | Organizacji ruchu w rejonie dworca autobusowego | 2017-02-15 |