Wydział Spraw Administracyjnych przypomina, że w związku ze stanem epidemii ogłoszonym przez Ministra Zdrowia, zawieszona jest do odwołania bezpośrednia obsługa klientów w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych.
W związku z ustawową koniecznością zweryfikowania przez urzędnika tożsamości osoby składającej wniosek o wydanie dowodu osobistego oraz zgłaszającej zameldowanie lub wymeldowanie, nie jest obecnie możliwe rozpatrywanie tych wniosków złożonych do urn w budynkach Urzędu Miasta Krakowa. Prosimy o korzystanie z formy elektronicznej poprzez stronę www.obywatel.gov.pl, jeżeli złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego lub wykonanie obowiązku meldunkowego nie cierpi zwłoki i nie może zostać przełożone do czasu ponownego otwarcia UMK dla bezpośredniej obsługi klientów.
Równocześnie informujemy, iż odbiór dowodu osobistego może nastąpić wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach związanych z zagrożeniem zdrowia lub życia albo innych szczególnie uzasadnionych przypadkach. Odbiór dokumentu odbywa się w miejscu i terminie uzgodnionym telefonicznie.
Informacje w zakresie odbioru dowodu osobistego można uzyskać pod numerami telefonów:
- Dzielnice od I do VII – 797 905 877
- Dzielnice od VIII do XIII – 12 616 57 00, 12 616 57 01, 12 616 57 17
- Dzielnice od XIV do XVIII – 12 616 87 20, 12 616 87 31